Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#9476
Heb nu al werkelijk alles geprobeerd met mijn Mozes :-/ :-/ :-/, hij blijft een erg droge neus houden  :'( :'(waar soms echt korsten :o :o  :o op zitten, heb iedere zalf al geprobeerd, weten jullie mischien nog iets?? ??? ??? ???
Hij heeft er geen last van  :D :Dmaar het ziet er soms niet uit  :o :o :o
\

sena
Door aschra
#9477
ik doe dan altijd een grote lik vaseline erop en dat helpt.

veel suc6
Door sylvia
#9478
Hoi Sena,Eden van mij heeft het zo erg gehad dat de stukken er af vielen,met borage olie gaat het al direkt beter (door het voer) Maar het is eigenlijk pas echt drastisch verminderd na een antibiotica kuur.
De borageolie dimt het in iedergeval behoorlijk dus als het niet zo heel erg is als bij die van mij heb je goed kans dat het met die olie weg is.Je moet maar eens aan Paul een PBtje sturen met de vraag of hij jou even info wil sturen over de borage olie.
Door avalon
#9479
Bij een lab (bij ons op de hondenschool) met het zelfde probleem hielp calendulazalf uitstekend, of had je die ook geprobeerd?
Door oebaya
#9480
Alhoewel mijn Lab geen volbloed is, heb ik hetzelfde probleem. Op advies van Sylvia ben ik boreage olie gaan geven. Dat helpt in zo verre, dat de neus niet meer is af te pellen in lagen vel. Een antibioticakuur helpt ook, maar in mijn ervaring ook maar tijdelijk. Ik heb me er dus bij neergelegd. Als het niet erger wordt dan het nu is, vind ik het prima.
Zalfjes werken bij mijn Lab niet, want die likt hij er allemaal direct af.
Overigens heeft mijn Lab ook last van een zogenaamde wisselneus, d.w.z. soms helemaal zwart en dan weer met rose plekken erin. Ik heb het vermoeden dat dat er ook iets mee te maken heeft. Want waar gisteren nog een korstje zat, is de neus nu prachtig rose.
groetjes,
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door