Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#947277
Ireen kauwt goed op haar botten, maar als ik een groot stuk geef zoals een eendenrug dan kauwt ze hem wel goed maar niet in stukken.
Ze slikt dan het gehele ding gekauwd door.
Ze gaat hiebij even een tijdje raar staan en gooit zelfs een voorbeen opzij omhoog. Net of ze ruimte maakt om de rug te laten zakken door haar slokdarm.
Ik vind dit altijd een eng gezicht en ik krijg het er ook benauwd van.
Is het nu beter om zo'n stuk maar in tweeen te hakken voor haar?

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#947422
Red_Hunter schreef: Ireen kauwt goed op haar botten, maar als ik een groot stuk geef zoals een eendenrug dan kauwt ze hem wel goed maar niet in stukken.
Ze slikt dan het gehele ding gekauwd door.
Ze gaat hiebij even een tijdje raar staan en gooit zelfs een voorbeen opzij omhoog. Net of ze ruimte maakt om de rug te laten zakken door haar slokdarm.
Ik vind dit altijd een eng gezicht en ik krijg het er ook benauwd van.
Is het nu beter om zo'n stuk maar in tweeen te hakken voor haar?

Groetjes Trudie
Lastig te zeggen. Groovy hier eet precies zo haar zachte botten op. Kraakt een karkas wel, maar slikt 'm vervolgens zo door. Zij gaat er overigens niet raar bij staan ofzo.
Door roefus
#947445
Ik zou het zelf toch akelig vinden als ze er zo raar bij gaat staan, en dan zou ik de neiging hebben om er doorheen te  knippen.
Of (misschien beter) het even vasthouden, zodat ze kraken moet?
Door Red_Hunter
#947505
Lizzy schreef: Hoe ziet zo'n eendenrug eruit?
De rug met ribben en veel vlees. Er zit ook nog een vel overheen, maar die snij ik al in stukjes omdat die ook een keer in haar keel bleef hangen.
Ik kon hem er gelukkig uittrekken.
Eigenlijk hetzelfde als kippenruggen, heb je die nooit?

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#947508
roefus schreef: Ik zou het zelf toch akelig vinden als ze er zo raar bij gaat staan, en dan zou ik de neiging hebben om er doorheen te  knippen.
Of (misschien beter) het even vasthouden, zodat ze kraken moet?
Ze kraakt het wel heel goed maar trekt er alleen geen stukken af, het gaat in 1x naar binnen.
Ik heb ook de neiging om het maar door te knippen.

Groetjes Trudie
#947515
dat doet weirdo ook, zeker met het wat zachtere spul, zoals id eenderuggen, kipkarkassen.
Hij kraakt het wel goed, hij heeft alleen alles in z'n bek, hij staat er trouwens niet vreemd bij.
ellen
Door Red_Hunter
#947524
Dat vreemde staan vind ik juist zo eng.
Eerst krom staan, kop naar beneden en dan die voorpoot opzij net of het grote stuk anders niet tussen de poten door kan :o

Groetjes Trudie
Door Fynn
#947544
De eenderuggen worden goed gekauwd maar gaan wel in zijn geheel naar binnen.
Ze hebben er nooit geen last van ,niet terug overgeven zeg maar.
Dus hier geen problemen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Nitus
#947910
Red_Hunter schreef: Dat vreemde staan vind ik juist zo eng.
Eerst krom staan, kop naar beneden en dan die voorpoot opzij net of het grote stuk anders niet tussen de poten door kan :o

Groetjes Trudie
Nou, als mijn hond zulke capriolen uit ging halen dan ging ik het denk ik maar in kleinere stukken aanbieden. Vind dit ook wel een beetje griezelig :-\.
Door tt-tjes
#948085
Fjurdy doet dit dus ook met de eenderug. Hij kraakt maar slikt het wel in 1 keer door. Vorige keer ging het ook heel langzaam naar beneden. Nu knip ik het dus maar in wat kleinere stukken, dat gaat wel goed.
Door K&D
#948092
Red_Hunter schreef: Dat vreemde staan vind ik juist zo eng.
Eerst krom staan, kop naar beneden en dan die voorpoot opzij net of het grote stuk anders niet tussen de poten door kan :o

Groetjes Trudie
Vind ik ook eng. Dubhe is af en toe ook een schrokker en ik neem wel maatregelen. Heel af en toe loopt ze  ademsnakkend krom rond omdat er een té groot stuk ingeschrokt is wat niet snel genoeg door de slokdarm zakt. :o Dus ik hak er wel een keer op, en vlees gaat in stukken. Daar heeft ze het het ergst mee omdat madame het niet nodig vind het klein te kauwen. >:(
Door Red_Hunter
#956468
Gisteren de kippenruggen in tweeen gehakt en voor haar de kleinere uitgezocht, het ging zonder problemen naar binnen. Ze had het zo op zonder raar staan enz.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door