Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sabien
#946266
Hallo,

Mijn katten eten sinds vorig jaar november Carnibest Natuurmix. Alleen, de laatste maand willen ze het niet meer. Als ik het voor hun neus zet dan ruiken ze er wel aan maar ze eten niet alles op. Ik moet vaak veel weggooien.
De laatste tijd geef ik ze dus maar brokjes gemixt met Carnibest, zodat ze in ieder geval genoeg binnen krijgen.

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

Groetjes Sabine
#946302
Hallo,

ik heb alleen nog maar met brokjes geprobeerd te mengen, vooral omdat ik nog een paar kilo Carnibest had liggen.
Ik heb nog wel tonijn liggen, kan ik dat beter doen dan?
En daarna wil ik overwegen om op Bibi over te gaan, hopelijk werkt dat beter
#946368
[quote="Sabien"]
Mijn katten eten sinds vorig jaar november Carnibest Natuurmix. Alleen, de laatste maand willen ze het niet meer. Als ik het voor hun neus zet dan ruiken ze er wel aan maar ze eten niet alles op. Ik moet vaak veel weggooien.
De laatste tijd geef ik ze dus maar brokjes gemixt met Carnibest, zodat ze in ieder geval genoeg binnen krijgen.
[/quote]

Is het dezelfde lading/datum? Heel toevallig ben ik een paar dagen terug aan een nieuwe lading begonnen en lopen ze bij mij nu ook te mutsen. Mijn vorige lading was van 2007 en nu heb ik jan, feb, mrt 2008 (vooral die van feb vinden ze niet te eten, is ook lichter om te zien). Gezien mijn beide katten er last van hebben denk ik dat het eerder aan het voer ligt. Het etiket kent een kleine verandering (staat nu op dat het voer vrij is van geur, kleur, smaakstoffen en varkensvlees), misschien ook het voer?
#946377
Das een goeie, ik zal eens kijken. Dat van dat etiket wist ik al wel, dat is veranderd. (heb ik begrepen van Zanimatsu, Zwijndrecht, daar haalde ik het eerst).

Ik was eerst bang dat het aan de kwaliteit lag, omdat ik een keer per ongeluk de deur van de vriezer had open gelaten. Toen was het een beetje ontdooid en heb ik het weer ingevroren natuurlijk. Maar daar mag het volgens mij niet aan liggen.

Ik ga nu gewoon mengen met vis en zal vanavond eens kijken wat op het etiket staat. Of ik ga straks over op Bibi of op lammix. Alleen is dat Bibi goedkoper volgens mij.
Door YaYa
#946410
[quote="Sabien"]
Ik ga nu gewoon mengen met vis en zal vanavond eens kijken wat op het etiket staat. Of ik ga straks over op Bibi of op lammix. Alleen is dat Bibi goedkoper volgens mij.
[/quote]

Ligt eraan welke verpakking je afneemt en hoeveel tegelijk. Ik haal altijd 100 kg tegelijk van de cb en dan in rollen van 1 kg en betaal dan 3 euro per kg. Daar kan de bibi dus niet tegenop. Ik denk voornamelijk omdat die geen kg-verpakkingen heeft maar niet verder gaat dan pondsverpakkingen en dan dus duurder uit is.
#946790
een paar van mijn katten wilden de carnibest natuur (=kip) niet meer eten (en de vleesmix al helemaal niet), dat begon nadat ze kipkarkas begonnen te eten, nu de carnibest kip/rijst voor de hond geprobeerd en dat eten ze wel goed. ookal is het allebei kip er zit voor de katten toch verschil in.
#946912
Variatie is denk ik de sleutel, we eten zelf ook niet elke dag hetzelfde.

Katten zijn best kieskeurig en houden van afwisseling. Wij gaven ook altijd voornamenlijk CB aangevuld met vers (eens sardientjes, kipvleugeltje etc.). Na verloop van tijd merkten ook wij dat de CB niet echt meer in trek was. We hebben ook een tijdje enkel Bibi gegeven en dan zie je hetzelfde, ze zijn eerst gretig maar na verloop van tijd is " het nieuwe " er af.

We geven nu een variatie aan KVV, Carnibest, Bibi, Bandit en sinds kort ook Haaks Barf. Ze zijn nu weer behoorlijk gretig en de bakjes gaan meestal goed leeg.

Het proberen waard lijkt mij.
#946931
Ik heb gekeken en de lichting van mij komt uit januari. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Gister heb ik ze gemengd gegeven met tonijn en dan vonden ze heel erg lekker. 1 valt gelijk aan en de andere volgt later, die is niet zo snel. Maar goed, dat zal wel per kat verschillen.
Ik heb nog een paar natuurmix in de vriezer dus dan haal ik wel wat andere soorten in huis. Goed idee om te varieren!
Door verwonderd
#946998
Dank voor al jullie topics, want idd was ik van plan met kvv onmiddellijk te gaan varieren...
Wel ben ik direct naast de kvv rauw gaan voeren en ik denk dat ze daardoor zal blijven eten, hoop ik tenminste.
Ik heb al gegoogled en ben van plan ook haaksbarf te gaan kopen. En cb diabetes (veel minder graan). En wat ik te pakken kan krijgen voor haar. Zelf hou ik ook van afwisseling in mijn eten!
#947627
[quote="stani"]
in de kip voor de hond zitten ook stukjes levertjes
dus is inderdaad anders dan de natuurvariatie



ik ging er vanuit dat die ook in de natuur zouden zitten, maar dan fijngemalen....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door