Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Muisje
#946525
Zo als de meestel wel weten krijgt Jack Duck Pens. Dit eet hij al 100x beter dan dat hij ooit gedaan heeft. Maar zo als ik hier de meeste mensen hoor over Duck moet het geen goed merk zijn ??? Wat ik me nu dus afvraag?

Is duck nu echt zo slecht?

Of is Duck slecht omdat de hond er niet tegen kan en het linia recta de kliko in moet?

En wat is dan wel een goed KVV merk?

Dit is niet slecht bedoelt hoor!! Maar ik geef mijn hond liever geen rotzooi.. Maar barfen heeft bij hem (volgens mij) absoluut geen zin want rauw kotst hij meestal uit!
Door bloemetje
#946532
Een kvvmerk is goed als jouw hond het er goed op doet  :)

Duck is prima, het bevat alleen wat veel graan. Maar als jou hond daar tegen kan is dat absoluut geen probleem.

Wat is er gebeurd met het kotsen dan? Wat had je hem gegeven? Overigens ging mijn Noah tot een jaar geleden ook aan de spuitpoep van een stukje rauwe kip hoor. Na een jaar KVV was dat voorbij.
Door K&D
#946538
Heuh.....Duck is ook rauw  ;)

Alleen Duck Pens compleet vind ik te eenzijdig. Ik zou zeker afwisselen met andere smaken/merken. Als hij erg kieskeurig is zou ik het gewoon mengen in het begin, zodat hij eraan kan wennen.
En wellicht kun je de kvv aanvullen met dingetjes die er niet inzitten zoals een rauw eitje, wat yoghurt, beetje vis etc.
Gewoon voorzichtig opbouwen.
En volgens mij is Duck niet veel slechter of beter dan andere merken kvv. Hooguit dat het errug fijngemalen is.
Door Muisje
#946543
Ik heb jack Smudier gegeven en een worstje waar mensen 2 jaar mee bezig zijn geweest om de goed samenstelling te vinden en waar de meeste honden een moord voor zouden. Het worstje eeft hij niet aangeraakt en smuldier heeft hij gegeten maar heeft zich daarna weer helemaal leeg gekotst.. Tsjah het liefst zie ik mijn hondje goed eten wat echt voor hem is maar hij eet bijna niks (krijgt ook niet veel meer soms een koekje als hij moet trainen) Ondanks dat hij slecht eet is hij toch wat te dik >:( :o ???
Door bloemetje
#946548
Ok dat is apart  ???. Ja idd, Duck is ook rauw. Net als Smuldier en dat 'worstje' ws  8) (Bibi??)

Misschien doe je er goed aan om het de 1e paar keer een beetje te 'garen' door er gekookt water overheen te gieten en dat langzaam te minderen. Of gaat het al goed op de Duck? In dat geval gewoon lekker doorgaan en over een paar weekjes eens proberen af te wisselen of iets bij te geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#946579
net als wat bloemetje zegt, een merk kvv is goed als je hond het er goed op doet!
Maar ik zou ook id merken afwisselen!
Hoe kan het dat ie overgeeft van rauw?
Kvv is ook rauw.
En wat heb je hem dan gegeven als barf?
ellen
Door Muisje
#946627
Ik laat het voer van Jack ontdooien en leg het dan in (kraan) warm/heet water tot het een beetje warm is. Als ik van KVV wissel moet dit toch met het zelfde merk doen? Jack eet de normale duck ook wel maar pens was voor zeer moeilijke eters en omdat ik hem echt graag aan het eten wil hebben heb ik al van alles geprobeerd.

Het worstje is geen bibi weet de naam er zo niet van, het barfen heb ik niet geprobeerd dit werd mij afgerade omdat jack de smuldier uitkoste. Wel vraag ik me af hoe een hond die slecht eet dik kan worden? Hij is niet TE dik maar heeft wel wat reservers.. En veel andere dingen geef ik Jack niet..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#946714
welnee, je kan zowel duck, rodi, kivo ed geven!
Je hoeft je helemaal niet te houden aan hetzelfde 'merk'!
Maar ik zou weleens willen weten wie en waarom je dan is afgeraden te gaan barfen alleen omdat ie de smuldier uitkotste???
Want dat is gewoon onzin..........
Als ik de honden kvv geef laat ik het een uurtje op kamertemp komen en dan geef ik het ze.
Je hoeft het in principe niet eerst in warm water te leggen.
ellen
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946755
Ik vind "een merk is goed als jouw hond het er goed op doet" en beetje makkelijk en kort door de bocht. Er zijn immers legio eigenaren die vinden dat hun hond het heel goed doet op Aldi-brokken.
Er is wel degelijk verschil in kvv en ik vind Bibi en Carnibest de beste.
Door Laura2004
#946773
Ik snap ook niet zo goed waarom jouw hond niet zou kunnen barfen, ik vind het een vreemde conclusie dat jouw hond niet kan barfen omdat hij smuldier uitkotst :-\ . Wat geeft degene die jou dit afraadt als argument? BARF is gewoon de beste voeding voor een hond, dus ook voor jouw hond, als jij wilt dat je hond barft, dan moet je dat gewoon doen.
En jouw hond eet blijkbaar genoeg als hij niet te dun is, misschien wil jij wel dat hij teveel eet en eet hij daarom niet goed, ik heb mijn hond ook een tijdje te veel eten gegeven, waardoor hij nauwelijks meer wilde eten, ik dacht ook dat hij slecht at, maar hij was gewoon continu verzadigd.
Een hond wordt dun als hij niet genoeg eet, dus jouw hond eet gewoon genoeg.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 08 apr 2008, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946973
Het is duidelijk dat Jack een gevoelige maag heeft. Daarom zou ik niet teveel gaan wisselen met voer.
Mijn advies: probeer eerst Bibi of Carnibest. En probeer dat een tijdje. Niet meteen opgeven. Niets erbij geven. Als dat goed gaat, kun je wellicht voorzichtig een kippennekje gaan geven en zo langzaam aan wat meer vleesbotten, orgaan, etc. tot je aan het BARFen bent. Gaat het niet goed, probeer dan een ander merk.
Gebruikersavatar
Door pike
#946980
En wat gebeurt er eigenlijk als hij het eten uitkotst? Is hij dan ziek of gaat hij het meteen weer opeten? Want in het laatste geval heeft hij waarschijnlijk gewoon te snel gegeten en is er dus helemaal niets met hem aan de hand.
Als je KVV wil afwisselen mogen dat gerust verschillende merken zijn, het hoeft niet van één merk afkomstig te zijn ;)
Door bloemetje
#947106
[quote="Rovanna"]
Ik vind "een merk is goed als jouw hond het er goed op doet" en beetje makkelijk en kort door de bocht. Er zijn immers legio eigenaren die vinden dat hun hond het heel goed doet op Aldi-brokken.
Er is wel degelijk verschil in kvv en ik vind Bibi en Carnibest de beste.
[/quote]

Ja dat is wel waar. Maar toch.. Onze Noah kon helemaal niet tegen Bibi. De poep kwam bekant uit zijn oren  :o. Vond ik vreemd want het leek me een prima merk (zoals je weet is het normaal bij mij Energique  8))

Ik zou voorlopig idd 1 merk gaan kiezen en pas over een hele tijd gaan afwisselen. Eerst maar eens wennen aan de Duck.
Misschien moet je eens een onderzoekje bij de da doen? Het is idd gek dat hij dik word als hij weinig eet.
Door roefus
#947140
Als je hond slecht eet, maar toch wat te dik is...dan eet hij blijkbaar tóch genoeg...
Ik zou 'n paar dagen eens de helft aanbieden, en niet te lang talmen...als-ie na 10 minuten niet gegeten heeft, dan het bakje weghalen.
Volgende keer een nieuwe kans.
Door Muisje
#947817
barfen is me niet geheel afgeraden (sorry als ik die conclussie heb gewekt) De man van de dieren winkel zei dat als hij al niet tegen smuldier kon hij waarschijnlijk de kippennekken ook uitkotst. Als hij kotst eet hij vaak wel het grootste gedeelte terug op maar de 2de keer kwam er ook weer uit. En jack schrokt zijn eten niet op :) Dus te snel eten is waarschijnlijk niet de oorzaak. Waar ik mee zit, is dat jack het rauwe vlees laat staan (smuldier) dit heb ik hem aangeboden, dit at hij goed tot 20 min later en hij het uitkotste daarna heeft hij smudier gewijgerd...

Duck eet hij ook niet van harte maar het gaat naar binnen, hoe eigewijs ik ook ben en zijn eten na 10 min weer weg haal hij eet gewoon niet. ik zelf vind het sneu om een hond 1 week geen eten te geven als dit niet zo is wil ik dit best een week langer proberen maar dit niet gezond. Ik zal het verminderen maar vaak heeft hij dan nog wel honger..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door