Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mariska bv Boris
#946537
Boris krijgt nu sinds een paar weken Haaksbarf. Dat gaat harstikke goed, hij vindt de meeste smaken lekker en hij verteert het goed (oftewel, hij poept maar een beetje).

Maar nu vroeg ik me af of ik de verschillende smaken van Haaksbarf nog op een bepaalde manier moet combineren. Bij NRV lees je vaak dat je de ene dag wild moet geven en dan weer vis, maar is dat met Haaksbarf net zo? Nu lust hij de vis (zalm) en het wild (konijn) niet, dus dan weet ik ook niet of het uitmaakt. Hij krijgt nu rund, geit, lam, kip en lam/kip. Kan ik dat naar willekeur combineren? Of heeft hij misschien nog iets anders nodig?

Groetjes, Mariska
Door Lizzy
#946605
Ik zou de smaken Haaks KVV zoveel mogelijk afwisselen, als ik jou was. Op zich moet het niet nodig zijn, iedere smaak zou "compleet" moeten zijn, maar ik vind de meer afwissseling de beter. Ik zou zelfs niet eens 1 merk durven/willen voeren (zou ik KVV geven - ik geef echt BARF. Haaks en BARF/NRV zijn twee verschillende dingen en totaal onvergelijkbaar). Dus ja, lekker qua smaak afwisselen. En af en toe lekker een vleesbot (zie "honden en het eten van vleesbotten" in de bieb) en een rauw eitje of 2 per week, gezonde tafelrestjes: dat kun je er allemaal nog bij geven.
Door *wendy*
#946667
Er word bij HB ook aangeraden om meerdere soorten van de HB te voeren.
Dus in principe ben je er met je eerste 4 genoemde varianten als men zegt dat je toch het best minimaal 4 verschillende diersoorten kan voeren.

En wat Lizzy zeg kan nooit kwaad. Ze vinden het nog lekker ook.

De oudste van mij moet de zalm dus ook echt niet. Zalmkop overigens ook niet.
Zalm uit een blikje lukt nog net.
Door Mariska bv Boris
#947039
De zalm gaat er wel in, maar met lange tanden. Normaal gesproken heeft hij zijn voer zo op, maar met zalm zit hij echt te mienmeuten. Als hij een stukje zalm van mij krijgt (van de zalmfilet die wij eten) eet hij het met smaak op. Misschien eens van een ander merk proberen of een zalmkop.

Overigens ben ik me ervan bewust dat Haaksbarf geen barf is. Maar de naam is nu eenmaal Haaksbarf, dus noem ik het ook maar zo (anders weet niemand wat ik bedoel). En om het nu "Haaksbarf, wat eigenlijk geen barf is, maar wel zo heet" te noemen, gaat me ook weer wat ver  ;)

Ik vind juist Haaksbarf heel goed, omdat het niet zo fijn gemalen is. Ook is er niets toegevoegd aan extra vitaminen. Volgens mij is Haaksbarf daarin uniek (correct me if I'm wrong).
Door Lizzy
#947045
[quote="Mariska bv Boris"]
De zalm gaat er wel in, maar met lange tanden. Normaal gesproken heeft hij zijn voer zo op, maar met zalm zit hij echt te mienmeuten. Als hij een stukje zalm van mij krijgt (van de zalmfilet die wij eten) eet hij het met smaak op. Misschien eens van een ander merk proberen of een zalmkop.

Overigens ben ik me ervan bewust dat Haaksbarf geen barf is. Maar de naam is nu eenmaal Haaksbarf, dus noem ik het ook maar zo (anders weet niemand wat ik bedoel). En om het nu "Haaksbarf, wat eigenlijk geen barf is, maar wel zo heet" te noemen, gaat me ook weer wat ver  ;)

Ik vind juist Haaksbarf heel goed, omdat het niet zo fijn gemalen is. Ook is er niets toegevoegd aan extra vitaminen. Volgens mij is Haaksbarf daarin uniek (correct me if I'm wrong).
[/quote]

Bandit en Bibi voegen ook geen extra vitamine/mineralenpreparaat toe. Ik geloof dat er wat maiskiemolie in Bandit zit voor de vitamine E.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door