Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#946386
Hoi

Sinds 1 maart heeft mijn moeder een hondje van vijf jaar oud. Zij kreeg bij mijn oudste zus tafelresten en vertikt het dus om brokken te eten (ze kregen daar ook wel brokken, maar ze at er praktisch niet van, nuja de keuze is voor een hond wel makkelijk gemaakt denk ik, aldi brokken of tafelresten  ;D)

Nu hadden we geprobeerd om dus haar brokken (Eukanuba) te mengen met blikvoeding, een heel klein beetje zodat de brokjes daar naar ruiken en smaken, dit ging eventjes, maar nu likt ze opnieuw gewoon de blikvoeding er van tussen en laat ze haar brokken staan zonder eraan te komen.

Nu dacht ik aan Duck, kan ik hier gemakkelijk halen bij Zoomart (Jumper in NL). Had om te proberen de Pens versie compleet genomen en dit heeft ze zonder mopperen naar binnen gewerkt. Dus gisteren ben ik terug naar Zoomart gegaan om een maandhoeveelheid Duck op te halen.

Haar kakje achteraf was iets slapper dan anders, maar nog geen diarree. Maar dit kan ook komen door het feit dat ik tegen mijn moeder was vergeten zeggen om de duck eerst op kamertemperatuur te laten komen, nadat ze het uit de koelkast haalt.

Alleen gaan we dus in juli naar de Ardennen en heb ik dus absoluut geen idee of we daar een diepvries zullen hebben.

Nu blijft onbevroren Duck ook geen week goed, dus vroeg me af of er een andere gemakkelijk te verkrijgen oplossing is voor dat weekje.

Ze is heel kieskeurig wel. Niet alleen qua brok maar ook qua snoepjes enzo moet ze niet alles hebben.

Voor de tandjes goed te houden geven we haar bullepezen, varkensoren, ...
#946411
verstandig hondje hoor, bro*kken weigeren en lekker aan de duck gaan!!
Die wat dunne ontlasting kan kloppen hoor, dan is ze aan 't ontgiften, komt ook gewoon weer goed.
En ze zullen daar in de ardennen toch wel supermarkten hebben?
Die verkopen 9 van de 10 keer ook rodi en smuldier, als je voor die tijd haar daar ook aan laat wennen is dat geen probleem!
En wat haar tandjes betreft, zou je haar ook eens een lekkere lap pens kunnen geven, of kippenekken/ karkas.
Je moet je dan eerst wel even inlezen, maar ik denk dat ze dan helemaal een tevreden hondje zou zijn!
ellen
#946423
Ja heel verstandig, maar moet nu alleen maar hopen dat ze op een gegeven moment ook niet gaat zeggen van wil geen Duck meer ....

Het is in Feschaux (Ardennen), geen idee wat er daar in de omgeving allemaal is qua winkels enzo. Dus het veiligste is wel eten meenemen.

Ik kreeg de tip van iemand (ze is hier ook lid):

Nature diet

http://www.naturediet.nl/

Versvoer wat niet in de diepvries moet. Gewoon koel bewaren als het pakje is geopend, drie dagen bewaarbaar in de koelkast.

Lijkt dit wat?
#946426
nou, dit is geen vers voer hoor!
Ik persoonlijk vindt dit helemaal niets, heb dat in m'n vroegere jaren weleens gekocht maar mijn hond vrat het toen niet eens.
Vers voer wat je buiten de koelkast kan bewaren is in zovere verhit dat alle goeds eruit is!
En anders kijk je toch even voor je op vakantie ga wat voor winkels er in de buurt zijn?
Lang leve internet, je kan vanalles opzoeken.
ellen
#946436
Bij iedere slager of supermarkt is vlees te koop wat een hond kan eten. rund, kip ,lam enz. Als je nu al begin met af en toe een barfdagje, dan kan je hondje straks op vakantie gewoon vlees eten. in de bieb. kan je informatie krijgen over hoe je een menu samenstel. en duurt de vakantie een paar dagen dan komt het niet zo nou met de percentages.
Succes en een fijne vakantie!!
#946446
In ons vakantiehuisje is er dus een koelkast met een deeltje 'freezer'. Dat lijkt me niet voldoende om de duck in te bewaren of toch?

[quote="vanaalst"]
nou, dit is geen vers voer hoor!
Ik persoonlijk vindt dit helemaal niets, heb dat in m'n vroegere jaren weleens gekocht maar mijn hond vrat het toen niet eens.
Vers voer wat je buiten de koelkast kan bewaren is in zovere verhit dat alle goeds eruit is!
En anders kijk je toch even voor je op vakantie ga wat voor winkels er in de buurt zijn?
Lang leve internet, je kan vanalles opzoeken.
ellen
[/quote]


Klopt is geen vers, had het verkeerd begrepen.

Mjah kan wel kijken of er warenhuizen zijn in de buurt, vast wel, maar daarom is het toch niet zeker dat je er diepvriesvoeding kan kopen. Hier bij ons in de winkels vind je dat ook niet enkel bij Zoomart hier in de buurt kan ik Duck krijgen, en een winkel in wetteren heeft ook diepvries, maar voor de rest  :confused1:
Laatst gewijzigd door Saartje_H op ma 07 apr 2008, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#946515
Onse Jack eet ook alleen Duck.. Het te rauwe voedsel eet hij niet :-\ Maar in een huisje zit altijd een koelkast hoor met een (klein) vriesvak. Mocht je in tentje gaan zou je miss (als het goed blijft zo als je zegt) geen idee nog niet uitgeprobeerd!! zou je dat ook in ee tas kunnen doen voor koel producten :) :)
#946583
waarom wen je hem niet aan wat barf zoals kip?
Dat is overal wel te krijgen en als je dat wat aanvult met een eitje, joghurt en groentemix kan dat best wel voor eventjes.
Rundvlees is toch ook wel overal te krijgen.
Maar waarom hou je vast aan duck?
Je kan eventueel het rauwe vlees even! door gekookt water halen dan eten ze het meestal wel.
Hoelang ga je op vakantie?
ellen
#946804
die dunne ontlasting kan ook zijn van de pens,
en verder voor de vakantie zou je eens kunnen kijken of je je hond aan het "echte" werk kan laten wennen zoals kippen en stukken rundvlees oid. Voor de vakantie periode zou ik me niet zo druk maken of ze dan wel alles precies binnen krijgen....of je moet 3 maanden op vakantie gaan:-) Maar in de supermarkten zijn vast wel dingen te vinden die je je hond kan voeren. Lijkt me een stuk beter dan dat nature dieet. eigenlijk niets meer dan al het andere verhitte voer dat ze meestal dan in een blik doen. Dus wat dat betreft ga je dan weer wat stappen achteruit en zou ik kiezen voor een rondje door de supermarkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door