Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#945398
Gezien de ontvangen visresten dacht ik de dames morgenochtend te verwennen met:
200 gram visafval (vis kop graad)
40 gram groentemix
150 gram kipfilet

in de avond dan een halve portie CB. Daarom de orgaan weggelaten uit het ontbijt. Is dit evenwichtig?
Door Laura2004
#945427
Ik heb geen ervaring met een combinatie van kvv en BARF, maar ik denk dat dit een prima maaltijd is, wel luxe hoor kipfilet  :o Dat krijgen ze hier niet ;D .

Misschien kan je de volgende keer wat goedkoper vlees(bot) geven (als je een goed adresje hebt), zoals een kwartelkarkas, parelhoenkarkas oid ;) En misschien kan je als spiervlees runderkopvlees, geitensnippers of lamssnippers geven, dat is vaak goed te betalen.

Het moet natuurlijk niet :)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 05 apr 2008, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spickenstef
#945545
kira schreef: Gezien de ontvangen visresten dacht ik de dames morgenochtend te verwennen met:
200 gram visafval (vis kop graad)
40 gram groentemix
150 gram kipfilet

in de avond dan een halve portie CB. Daarom de orgaan weggelaten uit het ontbijt. Is dit evenwichtig?
mischien kan je eens bij de lidle kijken om hele kip is goedkoper dan kipfilee en ik denk naar mijn bescheiden mening weer gezonder
Gebruikersavatar
Door kira
#946033
helemaal gelijk, maar die kipfilet was even bij gebrek aan beter, prijs viel nog mee, 4,40 de kilo. Hondjes vonden het MMMMMMMMMMM.

tweede menu van vandaag waren (in dezelfde hoeveelheid) kippenekken, groente (wortel, zoete aardappel, pompoen, sla en noten), filet, hart/maagjes. Vonden ze ook MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.

En kleine pup kreeg een extra, een zalmforel. Die was MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.

Vrijdag komt de extra vriezer, als het goed is komen er dan volgende week karkassen, spiervlees etc. zodat bruin het kan blijven trekken. ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#946312
Rovanna schreef: Waarom moet die kipfilet erdoor? Je kunt toch volstaan met visafval en groente?
Ik zou toch ook graag wat spiervlees geven en bij gebrek aan goedkope spullen zou ik ook kipfilet nemen want dat is dan het goedkoopste spiervlees wat ik kan kopen in de iwnkel. Toen ik pas begon met barfen en nog geen adresjes/grote vriezer had gebruikte ik ook vaak kipfilet.
Door Red_Hunter
#946314
Ik haal ook vaak kipfilet in de aanbieding, pas nog voor 50% korting bij de makro.
Ik vind het handig om in huis te hebben. De kippenkarkasen die ik heb, vind ik vrij kaal en kan er dan altijd een filetje bij doen.
Natuurlijk haal ik het alleen als er een aanbieding is, maar ik heb de ruimte in mijn vriezers.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946747
pike schreef: Ik zou toch ook graag wat spiervlees geven en bij gebrek aan goedkope spullen zou ik ook kipfilet nemen want dat is dan het goedkoopste spiervlees wat ik kan kopen in de iwnkel. Toen ik pas begon met barfen en nog geen adresjes/grote vriezer had gebruikte ik ook vaak kipfilet.

Maar als je ook kvv geeft, is dat toch niet nodig?
Gebruikersavatar
Door pike
#946862
Rovanna schreef:
Maar als je ook kvv geeft, is dat toch niet nodig?
Dat hangt er toch vanaf hoe groot het barf-aandeel is? Als je maar een of twee keer in de week wat barf dingetjes geeft is het idd niet nodig, maar als de helft of meer van je menu uit barf bestaat wel. Toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door