Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#946077
Ik zie bij Boris stukjes bot in zijn poep. Is dat ok of is moeten die eigenlijk helemaal verteren.
Het enige dat hij tot nu toe gegeten heeft aan bot zit in de vleesmix 1 van Heby.
Door 202Spots
#946116
Lucienne schreef: Ik zie bij Boris stukjes bot in zijn poep. Is dat ok of is moeten die eigenlijk helemaal verteren.
Het enige dat hij tot nu toe gegeten heeft aan bot zit in de vleesmix 1 van Heby.
Hoe groot zijn de stukjes dan?
Door Lucienne
#946122
202spots schreef: Hoe groot zijn de stukjes dan?
Het zijn kleine stukjes van 1 a 1.5 cm maar wel duidelijk herkenbaar als bot.
Ik lees op BP dat poep van bot krijterig is , dat heeft hij niet.
Door 202Spots
#946126
Lucienne schreef: Het zijn kleine stukjes van 1 a 1.5 cm maar wel duidelijk herkenbaar als bot.
Ik lees op BP dat poep van bot krijterig is , dat heeft hij niet.
Ik weet zelf niet hoe grof gemalen de meeste KVV is,
maar het lijkt me dat het  gemalen toch wel zou moeten verteren
Is het meeste wel verteerd of is het allemaal stukles bot wat je ziet?
1-3 stukjes zou ik me geen zorg over maken,maar wanneer er 'n heleboel onverteerd uitkomt is wel vreemd.

Wanneer de barfpoep opgedroogd is ,dan word het pas wit...wanneer het al krijtjes word uitgepoept dan zit er TEveel bot in 't eten.
Door Antonia
#946129
Boris eet volgens mij nog niet zo heel lang vleesbotten en is nog maar sinds kort van de brokjes af. Wellicht is de vertering nog niet helemaal goed op gang. Ik zou het echt even houden op de kippennekjes.
Door Lucienne
#946130
202spots schreef: Ik weet zelf niet hoe grof gemalen de meeste KVV is,
maar het lijkt me dat het  gemalen toch wel zou moeten verteren
Is het meeste wel verteerd of is het allemaal stukles bot wat je ziet?
1-3 stukjes zou ik me geen zorg over maken,maar wanneer er 'n heleboel onverteerd uitkomt is wel vreemd.

Wanneer de barfpoep opgedroogd is ,dan word het pas wit...wanneer het al krijtjes word uitgepoept dan zit er TEveel bot in 't eten.
Ik zag er een paar zitten en vroeg me af dat wel goed was. Ik zal het nog wel even goed in de gaten houden.
Door Lucienne
#946132
Antonia schreef: Boris eet volgens mij nog niet zo heel lang vleesbotten en is nog maar sinds kort van de brokjes af. Wellicht is de vertering nog niet helemaal goed op gang. Ik zou het echt even houden op de kippennekjes.
Klopt pas een kleine week. Is het gevaarlijk die kleine stukjes bot.
Door Antonia
#946146
Lucienne schreef: Klopt pas een kleine week. Is het gevaarlijk die kleine stukjes bot.
Botstukjes van 1 tot 1,5 cm kunnen, zeker als ze ook wat scherp zijn, behoorlijk wat pijn bij het poepen geven. Zoals ik al schreef: blijkbaar een botsoort waar Boris zijn spijsvertering nog niet aan toe is. Ik zou het nog even houden op kippennekjes.
Door 202Spots
#946147
Antonia schreef: Boris eet volgens mij nog niet zo heel lang vleesbotten en is nog maar sinds kort van de brokjes af. Wellicht is de vertering nog niet helemaal goed op gang. Ik zou het echt even houden op de kippennekjes.
Maar hij heeft alleen bot gegeten wat in de vleesmix zit
Ik zie bij Boris stukjes bot in zijn poep. Is dat ok of is moeten die eigenlijk helemaal verteren.
Het enige dat hij tot nu toe gegeten heeft aan bot zit in de vleesmix 1 van Heby.
dan lijkt het me dat de KVV beter te verteren is dan kippenekjes toch?

En nee, wanneer er maar 'n paar onverteerde stukjes bot in de poep zit,dan is dat niet gevaarlijk.
Is de poep verder wel stevig of te slap?
Door Antonia
#946154
202spots schreef: Maar hij heeft alleen bot gegeten wat in de vleesmix zit

dan lijkt het me dat de KVV beter te verteren is dan kippenekjes toch?

En nee, wanneer er maar 'n paar onverteerde stukjes bot in de poep zit,dan is dat niet gevaarlijk.
Is de poep verder wel stevig of te slap?
Ik begrijp dat Boris tot op heden alleen de vleesmix nummer 1 van Herby heeft gehad. In die vleesmix zit kipkarkas en dat zou inderdaad goed moeten zijn. Maar ik weet dat de vleesmix nummer 1 heel fijn gemalen is, daar zitten geen stukjes bot van 1 tot 1,5 cm in. Dus ik vraag me af het het hier niet (wellicht per ongeluk) om de vleesmix nummer 1 maar om de botmix nummer 1 gaat.  In die laatste zit ongeveer 80% bot, is grover gemalen en bevat ook eendkarkassen. Als dat zo is - en dat weet ik dus niet zeker - dan vind ik voor een beginnende barfhond het botpercentage te hoog en eendkarkas nog te hard.
Door Lucienne
#946159
Antonia schreef: Ik begrijp dat Boris tot op heden alleen de vleesmix nummer 1 van Herby heeft gehad. In die vleesmix zit kipkarkas en dat zou inderdaad goed moeten zijn. Maar ik weet dat de vleesmix nummer 1 heel fijn gemalen is, daar zitten geen stukjes bot van 1 tot 1,5 cm in. Dus ik vraag me af het het hier niet (wellicht per ongeluk) om de vleesmix nummer 1 maar om de botmix nummer 1 gaat.  In die laatste zit ongeveer 80% bot, is grover gemalen en bevat ook eendkarkassen. Als dat zo is - en dat weet ik dus niet zeker - dan vind ik voor een beginnende barfhond het botpercentage te hoog en eendkarkas nog te hard.
Nee het gaat niet om de botmix. Hij heeft het een paar keer gegeten en ik heb het alleen vandaag gezien.
Door Lucienne
#946162
202spots schreef: Maar hij heeft alleen bot gegeten wat in de vleesmix zit

dan lijkt het me dat de KVV beter te verteren is dan kippenekjes toch?

En nee, wanneer er maar 'n paar onverteerde stukjes bot in de poep zit,dan is dat niet gevaarlijk.
Is de poep verder wel stevig of te slap?
Poep ziet er verder prima uit, het is ook niet pijnlijk.
Door 202Spots
#946175
Lucienne schreef: Poep ziet er verder prima uit, het is ook niet pijnlijk.
Gewoon even bekijken hoe 't verder gaat....and welcome to the poopwatchers ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door