Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door connie63
#945660
tessa weegt 22.5 kilo ze krijgt 800 gram smuldiercompleet 30 gram per kilo lichaams gewicht maar ik had het idee dat ze aan 675 gram niet genoeg had
maar ze blijft alles eten wat los en vast zit buiten, nu een muilkorfje om dus nu kan dat niet meer

maar nu daar straks de bitterballen van mijn vriend in de keuken lagen (helaas open keuken)
was de helft in 1 x weg bevroren ze is nog sneller als het geluid, dus ja nu probeert ze dus binnen van alles en nog wat te scorren

hoe kan ik dit afleren of is hier wat aan te doen nog meer eten gaan geven ik weet het niet

het is een herder/bennersenner en 7 maanden oud ze constant een bot dus kauwen kan ze altijd eigenlijk

wie heeft er tips ::)
Door nelb
#945694
Voor jonge honden en pups wordt in het algemeen 40 to 60 gram per kg lichaamsgewicht aangehouden.
Neem aan dat dit ook geldt voor grote rassen van 7 maanden.

En ook al krijgen ze genoeg: bij mij kan er niets eetbaars op de salontafel blijven staan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#945696
sommige honden kunnen heel de dag door eten ???
Je moet ze niet te kans geven om te "pikken".
Als je het idee heeft dat ze honger heeft kan je ze wat meer geven.
En probeer ze eens op heterdaad te betrappen .....ze is ook gewoon ondeugend
Maar probeer het wel de kop in te drukken anders blijf ze er mee bezig
ellen
Door connie63
#945706
sommige honden kunnen heel de dag door eten
Je moet ze niet te kans geven om te "pikken".
Als je het idee heeft dat ze honger heeft kan je ze wat meer geven.
En probeer ze eens op heterdaad te betrappen .....ze is ook gewoon ondeugend
Maar probeer het wel de kop in te drukken anders blijf ze er mee bezig
ellen

ik doe niks anders dan haar op heterdaad betrappen en er voor waarschuwen, maar ik heb af en toe het idee dat ze me in een hoekje zit uit te lachen van ja maar ik heb het toch al lekker  ;D het is echt een grote dondersteen en dan gaat ze je aan kijken als droepie ja ik probeer dan streng te blijven
maar dat gaat ook wel eens mis, maar ik zal haar wat meer eten gaan geven kijken of dat helpt

in iedergeval bedankt voor de tips
Door Hanny
#945750
30 gram per kilo lichaamsgewicht lijkt me voor een hond van 7 maanden wel zuinig. Als hij er goed uit ziet, dan zal het wel genoeg zijn.
Stelen moet je voorkomen, zo simpel is dat. Lastig, maar niets aan te doen.

Hanny
Door Femke
#945982
misschien anders toch wat meer voeren, onze volwassen Berner van 40 kg eet ook zo'n 800 gram per dag, maar aangezien jouw hond nog in de groei is heeft hij misschien toch meer nodig?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#945988
[quote="connie63"]
sommige honden kunnen heel de dag door eten
Je moet ze niet te kans geven om te "pikken".
Als je het idee heeft dat ze honger heeft kan je ze wat meer geven.
En probeer ze eens op heterdaad te betrappen .....ze is ook gewoon ondeugend
Maar probeer het wel de kop in te drukken anders blijf ze er mee bezig
ellen

ik doe niks anders dan haar op heterdaad betrappen en er voor waarschuwen, maar ik heb af en toe het idee dat ze me in een hoekje zit uit te lachen van ja maar ik heb het toch al lekker  ;D het is echt een grote dondersteen en dan gaat ze je aan kijken als droepie ja ik probeer dan streng te blijven
maar dat gaat ook wel eens mis, maar ik zal haar wat meer eten gaan geven kijken of dat helpt

in iedergeval bedankt voor de tips
[/quote]

Precies, zijn beloning heeft hij al gehad en die was prettiger dan dat jouw waarschuwing erg was. Bitterballen zo neerzetten dat hij er niet bij kan. Mijn honden krijgen op zeker genoeg eten, maar een aantal daarvan zullen een paar bevroren bitterballen ook niet afslaan als die voor het grijpen liggen.
Door Fynn
#946040
Ik kan ook niets laten staan ze jatten als de raven ;D ;D

Wat je nog kan proberen is om hem of haar flink te laten schrikken.
Ik heb een blikje waar spijkers in zitten wat ik gooi als ze vervelend gedrag vertonen dat maakt flink herrie en daar schrikken ze van.Je moet het zo doen dat ze niet zien dat jij het gooit.Ik gooi niet raak maar vlak achter ze.
Je moet iets in scene gaan zetten .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door connie63
#946185
ik ga in iedergeval vanaf morgen 1200 gram voer geven kijken of ze het daar beter op doet, maar ik moet wel haar gewicht ook in de gaten houden omdat ze gesterliseerd is, en verder ff kijken of dat verder goed gaat.
Door cathrien
#946205
Ik heb een nest pups van 12 weken oud . Heb nog met vele nieuwe eigenaars contact en daar  zijn erbij die 1200 gram per dag krijgen Carnibest.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946267
Voeren doe je op het oog dus als jij je hond te mager vindt, moet je hem meer geven. Als hij goed op gewicht is, krijgt hij dus niets.
Het is een vrij simpele regel maar werkt perfect. Hier in huis trouwens ook twee schooiers; ik kan niets te eten op tafel laten staan.
Door Happy Tail
#946829
ik denk dat het eerder regel is dan uitzondering dat je etenswaar zonder toezicht in de buurt van een hond kan zetten zonder dat het even later weg is om een of andere duistere reden:-)
je kan eens proberen of ze misschien niet toch wat meer nodig heeft, want misschien heeft je hond gewoon nog erg veel honger. Op die leeftijd zijn ze nog wel een beetje in de groei. Ook kan het helpen om een keer per dag te voeren, dan hebben ze in ieder geval een gevuld gevoel.

Maar wat bedoel je met alles wat los en vast zit eten... buiten dus ook plastikjes ed? dan kan er ook een andere oorzaak aan vast zitten maar dan is het meer een gedragsprobleem
Door connie63
#946948
nou of het een gedrags probleem is weet ik niet ,want ze doet het al vanaf 6 weken dat ik haar heb en ze is nu 7 maanden
ik heb het geprobeert met afleren door middel van beloning en dan los te zeggen , maar sommige dingen zijn toch lekkerder dan
een beloning en als ze los speelt heb je het ook niet altijd in de gaten, want dan is ze met en andere hond
maar ze heeft nu een muilkorfje om en ik heb haar nu 1000 gram te eten perdag kijken of dat beter gaat

dus nu maar ff afwachten
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946965
[quote="connie63"]
nou of het een gedrags probleem is weet ik niet ,want ze doet het al vanaf 6 weken dat ik haar heb en ze is nu 7 maanden
ik heb het geprobeert met afleren door middel van beloning en dan los te zeggen , maar sommige dingen zijn toch lekkerder dan
een beloning en als ze los speelt heb je het ook niet altijd in de gaten, want dan is ze met en andere hond
maar ze heeft nu een muilkorfje om en ik heb haar nu 1000 gram te eten perdag kijken of dat beter gaat

dus nu maar ff afwachten
[/quote]

Het is pas een gedragsprobleem als jij het als probleem ervaart en dan moet je er iets aan doen. Anders niet.
Ik zorg er gewoon voor dat er niets te eten valt. En mijn honden eten ook van de straat. Voornamelijk mijn labrador en dan graag poep. Ik heb mij hierbij neergelegd en heb geen enkele illusie dat ik dit ooit nog af ga leren.
Waarom heeft jouw hond een muilkorf om?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door