Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door audier
#945834
Zijn geitenribben een beetje te vergelijken met lamsribben of zijn ze veel harder? Ik vind er zo'n groot prijsverschil inzitten dat ik denk dat er iets mee is.. :-[
Door Mevroi Kruim
#945856
Hangt van de leeftijd af. Geit is meestal volwassen dier en de ribben zijn harder dan van een heel jong lam, maar zeker niet harder dan van ouder lam.
Door audier
#945859
vanaalst schreef: ik geef alleen lamsribben, die vindt ik zachter en beter bevleesd.
Maar het zal er ook wel aan liggen waar je ze vandaan haalt.
ellen
De lamsribben heb ik altijd van Herby en ik zag de geitenribben bij het ic maar die heb ik dus nog niet gekocht omdat ik eerst even wilde informeren hier ;)
Door audier
#945874
vanaalst schreef: ik heb ook de lamsribben van herby.
ellen
ik vind het prijsverschil zo groot...scheelt 2,50 per kilo...dat zit toch ergens in denk ik dan
Laatst gewijzigd door audier op zo 06 apr 2008, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#945879
ik heb ook weleens geiteribben bij het ic gehaald maar die kan je niet vergelijken met de lamsribben van herby.
Daar zit zoveel vlees en ja ook wel vet aan, dat dat gewoon een flinke maatlijd is!
Ik geef vinci altijd de ribben met het meeste vet(hij kan dat wel hebben ;))
ellen
Door audier
#945880
ooooh...kijk daar zit het verschil dus... de geitenribben zijn echt alleen de ribben...met weinig vlees dus. Ok dan is dat ook weer duidelijk...dank je  :)
Door Mevroi Kruim
#945883
De geitenribben van het IC zit behoorlijk wat vlees aan. Lamsribben zijn duur vanwege de blauwtong, er zijn gewoon weinig lammeren dit voorjaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#945886
Ik heb in het verleden wel eens geitenribben gehad. Ze waren behoorlijk hard. Er zat best veel vlees aan maar ook heel heel veel vet. Ik haalde centimeters dikke vetlagen eraf, dat was dan zo ongeveer 1/3 van het gewicht. En dan krijg je al een heel ander prijsplaatje, dan zijn ze ineens niet meer zo goedkoop! Verder waren ze behoorlijk hard.
Ik heb ook een keer lamsribben gehad die waren ook heel mooi bevlees en die waren zo zacht dat je ze met de hand zowat dubbel kon vouwen.  ;)
Door Laura2004
#945896
Ik vind de geitenribben niet hard, hier eten ze ze met gemak op, maar ik geef ook schapenribben en ook dat gaat hier zonder problemen naar binnen.
Door audier
#945918
[quote="pike"]
Ik heb in het verleden wel eens geitenribben gehad. Ze waren behoorlijk hard. Er zat best veel vlees aan maar ook heel heel veel vet. Ik haalde centimeters dikke vetlagen eraf, dat was dan zo ongeveer 1/3 van het gewicht. En dan krijg je al een heel ander prijsplaatje, dan zijn ze ineens niet meer zo goedkoop! Verder waren ze behoorlijk hard.
Ik heb ook een keer lamsribben gehad die waren ook heel mooi bevlees en die waren zo zacht dat je ze met de hand zowat dubbel kon vouwen.  ;)

[/quo

waren dat ook geitenribben van het ic of ergens anders vandaan?
Door Laura2004
#945992
Wat ik idd ook een nadeel vind is dat de geitenribben van het islam centrum ontzettend vet zijn, dat is bij de schapenribben absoluut niet het geval.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door