Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door elin
#945825
mijn hond krijgt 3500 kg per week, dus twee keer per dag 250 gram als ik dan uit ga van 50% bevleesd bot, 20% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groente. krijgt ze dan? 3 1/2 dag bevlees bot, 1 1/2 dag spiervlees, 1 dag orgaanvlees, en 1 dag groente? klopt dit alvast bedankt voor de reactie.
Door laura86
#945844
Je berekening klopt wel ongeveer, maar ik zou het zo niet geven. Van een hele dag orgaan gaat je hond waarschijnlijk aan de dunne, een hele dag groente zou mijn hond niet wegkrijgen, en van een hele dag vleesbot is de ontlasting misschien wat hard.

Ik zou het dus wat meer over de dagen verdelen.
Door elin
#945861
ja, ik ga nu een week menu maken maar ik wilde weten of de percentage goed was bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Door pike
#946309
Rovanna schreef: Ik zou niet weten waarom je het zo niet kunt geven, zoals je het hebt neergezet. Ik doe dat ook.
bedoel je dan dit:
elin schreef: 3 1/2 dag bevlees bot, 1 1/2 dag spiervlees, 1 dag orgaanvlees, en 1 dag groente?
dan weet ik wel waarom je het niet (aan elke hond) zo kunt geven want als ik het zo doe dan komt er geen poep meer uit  :-X
Door Red_Hunter
#946318
Geef je dan ook een dag alleen groente? Zou er bij mijn hond niet in gaan.
Ik geef wel een botdag of een vleesdag maar de groente verdeel ik over de week net zoals ht orgaanvlees.

Groetjes Trudie
Door Borke
#946351
Ik doe het voor Borke ook zo als Rovanna zegt.
Net hoe het mij uitkomt verdeelt over de week
1 dag zalmkop
1 dag pens
1 dag groentemix met spiervlees
4 dagen bevleesd bot met of wat spiervlees en/of lever erbij afhankelijk van hoe groot de porties zijn.
Alleen bij geitenrib geef ik altijd spiervlees of lever erbij, alhoewel dat op zich ook geen problemen zou geven als ik het niet deed, maar ik ben graag voorzichtig.

Verder voer ik 1x per dag en dat is wat mij betreft op deze wijze het minste gedoe.
Dan kan je ook grotere porties invriezen, wat ook alweer minder werk is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#946743
Ik meng nooit zaken als orgaan met vleesbot of spiervlees met groente of wat er allemaal wel niet voor mogelijkheden zijn. Ik hou het simpel (vooral voor mezelf) en dus haal ik bijv. 's morgens orgaan uit voor 's avonds. En dan 's avonds vleesbot voor de volgende morgen. Groenten maken ik altijd vers.
Door Red_Hunter
#947519
Rovanna schreef: Ik meng nooit zaken als orgaan met vleesbot of spiervlees met groente of wat er allemaal wel niet voor mogelijkheden zijn. Ik hou het simpel (vooral voor mezelf) en dus haal ik bijv. 's morgens orgaan uit voor 's avonds. En dan 's avonds vleesbot voor de volgende morgen. Groenten maken ik altijd vers.
En dan eten ze gewoon een bak groenten???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door