Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door donna
#913908
Iemand enig idee waar ik Bibi kan krijgen in Groningen?
Of kan ik eens een rolletje bij iemand mee bestellen?
Ik wil mn katten graag overzetten op vers en heb het al geprobeert met Carnibest maar dat vertikken ze echt!...(ook aan gemengd met 80 % blikvoer wat ze normaal wel eten...na 2 dagen stond het er nog en ook geen brokken erbij gegeven).
Nou lees ik overal dat de meeste katten wel te porren zijn voor Bibi dus dat zou ik graag eens willen proberen.
groetjes Hilda
Door donna
#918482
kittenMila schreef: Hoi Hilda,

Je kunt bibi bestellen bij http://www.gelukkigdier.nl. Dit wordt bezorgt, ik geloof vanuit het midden van het land. Hoe meer je besteld hoe goedkoper het wordt qua bezorgkosten.
Ik heb het hier inmiddels besteld en het wordt Woensdag bezorgt!
Eerst maar eens 20 x een halve kilo besteld voor de poesjes en nou maar hopen dat ze het lusten.Ze hebben de hele week "vieze" brokjes te eten gekregen en nou hoop ik dat ze de Bibi Woensdag erg lekker gaan vinden.
Ik heb direkt 40 kilo Bibi voor de hond en een lading botjes meebesteld dus die bezorgkosten hoeven niet meer.
Bedankt voor je antwoord ;)
Groetjes Hilda.
Door kittenMila
#919312
Ik heb het gisteren binnen gekregen. Ben benieuwd hoe mijn katten het vinden, gaf altijd carnibest maar dat lust Mila niet zo graag. Vanavond krijgen ze het voor het eerst.
Door donna
#919883
Er heeft vandaag de hele dag een bordje Bibi gestaan maar ze kijken er niet naar...Ik heb er wat Felix door geprakt maar ook dit word niet gewaardeerd.
Ik gooi het straks maar weg en probeer nog een beetje met Whiskas erdoor en laat dat dan vannacht staan.
Iemand enig idee hoelang een kat zonder eten kan/mag?
Ze zien er niet echt onder de indruk uit hoor,ze spelen en zijn lekker bezig.
groetjes Hilda.
Door Mieuw
#919902
Maximaal 48 uur, maar ik zou me na 24 uur al zorgen gaan maken. Ze bewust laten vasten is dus niet iets wat ik ooit zou doen.
Als een kat te lang niets eet, loop je het risico op leververvetting, waarvan ze ernstig ziek kunnen worden en zelfs aan dood kunnen gaan. En het extra nadeel bij leververvetting is dat als ze eenmaal niet meer eten, ze ook heel moeilijk weer wel aan het eten zijn te krijgen.

Wat je eventueel ook kan doen om de Bibi aantrekkelijker te maken, is er een scheut kokend water overheen (en dan weer even laten afkoelen) of het even in de magnetron (15 sec. ofzo). En je moet echt met héle kleine porties beginnen. 1 theelepeltje op een heel bord met ander voedsel, en dat langzaamaan steeds meer opbouwen. Er zijn maar weinig katten te vinden die van de 1 op de andere dag 'om' waren.
Succes, de aanhouder wint!
Door donna
#919932
Mieuw schreef: Maximaal 48 uur, maar ik zou me na 24 uur al zorgen gaan maken. Ze bewust laten vasten is dus niet iets wat ik ooit zou doen.
Als een kat te lang niets eet, loop je het risico op leververvetting, waarvan ze ernstig ziek kunnen worden en zelfs aan dood kunnen gaan. En het extra nadeel bij leververvetting is dat als ze eenmaal niet meer eten, ze ook heel moeilijk weer wel aan het eten zijn te krijgen.

Wat je eventueel ook kan doen om de Bibi aantrekkelijker te maken, is er een scheut kokend water overheen (en dan weer even laten afkoelen) of het even in de magnetron (15 sec. ofzo). En je moet echt met héle kleine porties beginnen. 1 theelepeltje op een heel bord met ander voedsel, en dat langzaamaan steeds meer opbouwen. Er zijn maar weinig katten te vinden die van de 1 op de andere dag 'om' waren.
Succes, de aanhouder wint!
We willen inderdaad veel te snel ;)
Ik heb net nieuwe Bibi neer gezet met Whiskas in de verhouding 50/50.
1 kat heeft er van gegeten en 2 anderen hebben er aan gelikt...de andere 2 hadden er nog steeds geen oog voor.
Ik zal het voor het naar bed gaan nog meer vermengen met Whiskas en dan hoop ik dat ze er vannacht van zullen eten.
Brokken zet ik niet meer neer want dat lijkt wel iets magisch te zijn!
Als er brokken staan zien ze niks anders meer...

(vanmiddag lag mijn hond met een haas karkasje in de tuin en toen ze even naar binnen kwam zag ik een dikke ongec zwerfkat uit de buurt met het karkas de tuin uit rennen...Als ik dat dan zie denk ik is het nou zo moeilijk om een beetje Bibi te eten??Stelletje Mutsen! >:()
Door flin
#919979
donna schreef: We willen inderdaad veel te snel ;)
(vanmiddag lag mijn hond met een haas karkasje in de tuin en toen ze even naar binnen kwam zag ik een dikke ongec zwerfkat uit de buurt met het karkas de tuin uit rennen...Als ik dat dan zie denk ik is het nou zo moeilijk om een beetje Bibi te eten??Stelletje Mutsen! >:()
;D ;D ;D
misschien gaan die katten van jou ook wel gelijk eten, van zo'n lekker stuk haas?

hier vonden ze de kvv ook maar matig, en 't echte vlees was geen probleem...
(nou, 1 kat uitgezonderd dan, maar die wil alleen maar òns prakje eten...)
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#932139
Hallo,
was een beetje aan het rondlezen en ben wel benieuwd hoe het nu gaat...eten ze het al?
Je zou trouwens ook smuldier kunnen halen bij de Jumbo..ik koop mijn vlees bij Herby en doe er altijd een bakje smuldier vlees doorheen. (45 cent bij de Jumbo)
Mocht je met je bibi blijven zitten dan wil ik het eventueel wel overnemen?
groet,
Inge
Door donna
#932718
ingeastrid schreef: Hallo,
was een beetje aan het rondlezen en ben wel benieuwd hoe het nu gaat...eten ze het al?
Je zou trouwens ook smuldier kunnen halen bij de Jumbo..ik koop mijn vlees bij Herby en doe er altijd een bakje smuldier vlees doorheen. (45 cent bij de Jumbo)
Mocht je met je bibi blijven zitten dan wil ik het eventueel wel overnemen?
groet,
Inge
Ze eten het niet!
Ik heb van alles geprobeerd maar ze weigeren het te eten.Ze hebben een week bijna niet gegeten...net genoeg om niet om te vallen maar meer niet.
Na die week begon er 1 ziek te worden...erg zwakjes en overgeven...
Ik wou dus over op vers ivm de nieren maar dit schoot niet op...ik was zelfs bang dat ze het overzetten niet zouden overleven en dus eten ze gewoon weer de brokjes met blikvoer :(
De katten zijn weer gelukkig en dat vind ik eigenlijk ook belangrijker dan dat ze een paar jaar langer leven(zeg ik nu heel dapper.... ::))
Een vriend van me heeft drie katten waarvan er twee smullen van de Bibi dus het vlees komt wel op maar bedankt voor je aanbod wat betreft de overname!
Groetjes, Hilda.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#932734
Hoi,
je hebt groot gelijk wat de nieren betreft. Wij zijn ook overgestapt op vers vlees omdat één van onze katten op sterven na dood was door nierfalen.
Hij heeft een half jaar medicijnen gehad en ik heb hem behandeld (ik ben shamballa master...een krachtige vorm van reiki zeg maar) en nu is hij medicijnvrij. Ik ben er van overtuigd dat het mede door het eten komt.
Als ze door vleesgebrek toch brokjes krijgen, worden ze dik, ze gaan meteen stinken en uitharen.
Ik zou het echt doorproberen hoor!
Bij een aantal van onze katten moest ik het echt letterlijk door de strot duwen omdat ze het niet snapten. Ze lusten nog steeds niet alles, maar je leert wel hoe en wat ze wel eten.
groet,
Inge
Door flin
#932847
donna schreef: Ze eten het niet!
ohw, jammer zeg,
is't miss nog een optie om wat brokjes te weken, en dan een weinig bibi erdoor?

er zijn er ook die echt maar met een theelepeltje bibi door 't blikvoer de katten kunnen overhalen,
of anders miss nog 's een ander merk kvv proberen?

laat je niet uit 't veld slaan! >:(

nogmaals succes!
Door NoRo
#945275
@Donna, waar kocht jij de carnibest in Groningen?
Mijn zus, die in Groningen woont, wil namelijk na mijn goeie verhalen ook overstappen op kvv voor haar kat.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#945762
Hallo,
ik weet niet waar je zus woont en of ze intresse heeft in voer van Herby..maar ik wil vvandaag of morgen bestellen bij herby!
groet,
Inge
Door NoRo
#947700
Ze wil eerst kvv proberen. Ik zie haar ook niet zo snel barfen aangezien ze al gruwelt als ik vertel dat ik kippennekken aan de katjes voer  ::) Maar wie weet, wat niet is kan nog komen, dan weet ik in elk geval dat jij barf-bestellingen doet.
Bedankt voor het aanbod!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door