Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#945511
Boris, 12 jaar, eet sinds een week o.a. pens, maar met sommige stukken heeft hij moeite om ze stuk te bijten en op te eten. Die snijd ik dan in kleinere stukken. Ook vleesmix van herby gaat goed, nu ook geheel rauw.
Ik heb ook kippen nekken besteld. Eigenlijk zou ik ook wel kipkarkassen willen gaan geven maar omdat hij moeite heeft met de pens weet ik niet of dat verstandig is. Ik weet niet of hij dat fijn kan kauwen.

Iemand een tip !!!
Door Antonia
#945525
Heeft Boris de brokken al op of meng je nog steeds?

Als je nog mengt dan zou ik het even rustig aan doen met de vleesbotten en het even alleen bij de nekjes houden. Wel kun je alvast wat meer soorten spiervlees en orgaan geven.
Door Lucienne
#945530
Antonia schreef: Heeft Boris de brokken al op of meng je nog steeds?

Als je nog mengt dan zou ik het even rustig aan doen met de vleesbotten en het even alleen bij de nekjes houden. Wel kun je alvast wat meer soorten spiervlees en orgaan geven.
nee de brokken heb ik , op advies, aan de kliko gedoneerd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#945557
kip karkas is vrij zacht bot, hoor. Ik zou het gewoon proberen, en als het nog te hard lijkt bewerk je ze even met een hamertje. Verteerd hij de nekken en pens wel goed?
Ik heb Vienna ook overgezet toen ze ouder was(9 jaar) en is ook allemaal goed gegaan ;)
Door Lucienne
#945617
trimsalon schreef: kip karkas is vrij zacht bot, hoor. Ik zou het gewoon proberen, en als het nog te hard lijkt bewerk je ze even met een hamertje. Verteerd hij de nekken en pens wel goed?
Ik heb Vienna ook overgezet toen ze ouder was(9 jaar) en is ook allemaal goed gegaan ;)
Ja het gaat goed en ik wil het ook rustig aan bekijken en steeds een beetje uitbreiden.
Bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door