Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sifra
#9448
wij zijn in het bezit van een mooi caveliertje van 6 jaar oud een reu
wij tobben al 6 jaar met hem altijd dunne ontlasting en geel van kleur .
nu al 3 jaar bij homeophaat die het ook niet kan vinden ,
altijd borrelende buik, stinken uit bekje en veel gewicht verlies weegt nu nog maar 5,4 kilootjes.
nu zijn we sinds 5 dagen overgegaan op bibi eten en fythio mix ( wat hij overgens niet graag eet )wij hebben al van alles geprobeerd om hem te laten groeien zelfs roomboter (advies van arts) niks helpt .
weten jullie misschien iets ???????. :-[
op bibi eten slaapt hij wel veel meer is dat goed ???
we hebben altijd brokken gegeven hills i/d
was hij erg onrustig van en had heel de dag honger ( denk ik nu )graag een reactie van jullie of we nu goed bezig zijn  :-/
voor een radeloze mama van onze cavelier :( :(
Door luca
#9449
Beste Sifra, mijn labje Sloeber heeft een slechtwerkende pancreas met als gevolg een spijsvertering die helemaal niet goed verloopt. Dus, ik weet wat je bedoelt. Ook hij had heel regelmatig diarree (meerdere keren per dag, stopverfkleurig tot geel, vrij vettig van structuur). De spijsvertering wordt in zijn geval verstoord door een tekort aan enzymes in de pancreas die de vertering in goede banen moet leiden. Dus wat merk je??? Hij heeft voortdurend een hongergevoel doordat hij de voedingsstoffen niet voldoende kan opnemen, vermagerde , at uitwerpselen op van andere honden ... Roomboter lijkt me echt niet aangewezen maar een mens zou van alles proberen niet ???? Vet is heel belastend voor de pancreas. Sloeber volgt een vrij strikt dieet. Hij krijgt dagelijks 1 kg Duck compleet verdeeld over 8 maaltijden. Hij blijft nu reeds drie maanden op gewicht ( weegt 32 kg) De spijsvertering is enorm verbeterd sinds ik enzymepoeder aan zijn voeding toevoeg ( Canizyme, op aanraden door de dierenarts en te koop in de apotheek. Je hoeft er geen voorschrift voor te hebben. Ook in Nederland verkrijgbaar. Sifra, mocht je nog vragen hebben laat maar weten. Veel succes! Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop. Groetjes en een dikke knuffel voor het caveliertje, Marianne
Door luca
#9450
Sifra, werd er reeds een bloedonderzoek gedaan? Onze Sloeber vertoont door de slechtwerkende pancreas symptomen van diabetes ( veel honger, veel drinken ...), onrust wanneer de bloedsuikerspiegel daalt..
Door sifra
#9451
dank je wel luca voor het reageren zoals ik uit jouw berichtje begrijp moeten wij hem meer keer op een dag gaan voeren krijg nu 3x daags eten en het klopt wat je zegt van die ontlasting
vandaag is meastro ( caveliertje) wel erg slecht hij eet niet ook geen koekje of wat anders zit dat in versvlees voeren ????
Er is bloenonderzoek gedaan naar zijn alvleesklier was maar 3,3 moet 6 zijn
Is een echt zorgen kindje maar zo lieffffffff en trouw dat wij hopen nu weer is een vrolijk mannetje in huis te krijgen en niet zo'n zielig aangeschoten vogeltje

groetjes van bezorgde mama van meastro
Door luca
#9452
Beste Sifra, of het ook bij Meastro nodig is om meer te voeren kan ik niet met zekerheid zeggen. De glucosewaarde bij Meastro is net zoals bij Sloeber aan de lage kant ( bedoel je met 3,3 het bloedsuikergehalte?). Bij Sloeber is de insuline vrij hoog, daardoor zakt het bloedsuikergehalte. Om dit op peil te houden moet hij om het anderhalf uur te eten krijgen ( een dag zonder eten betekent voor hem een coma doordat de bloedsuikerspiegel drastisch daalt). Tja, de slechte werking van de pancreas werkt een verstoord glucosegehalte in de hand. Het enige wat ik kan doen is het proberen op peil te houden. Er werd reeds een echo van de pancreas genomen maar deze was niet zichtbaar op de foto. Het is allemaal niet eenvoudig .... Liefs, Marianne
Door Jolly
#9453
hai Sifra,

misschien kan je tannetje zelf mailen, ze heet hierzo HITAM en kan je waarschijnlijk wel verder helpen, hopelijk reageert ze zelf ook nog even.

groetjes Jolanda van de telefoon
Door Luc
#9455
Sloeber volgt een vrij strikt dieet. Hij krijgt dagelijks 1 kg Duck compleet verdeeld over 8 maaltijden. Hij blijft nu reeds drie maanden op gewicht ( weegt 32 kg) De spijsvertering is enorm verbeterd sinds ik enzymepoeder aan zijn voeding toevoeg ( Canizyme, op aanraden door de dierenarts en te koop in de apotheek.
Duck heeft overigens een voeding op punt gesteld voor honden met pancreasproblemen. Misschien heb je daar wat aan.
Neem eens een kijkje op http://www.ducknatuurvoeding.com/nederl ... ckned.html onder "Pancreas"

Groetjes
Luc
Gebruikersavatar
Door Hitam
#9457
Ik heb Sifra ook persoonlijk al geantwoord maar zal ook hier reageren.
Eigenlijk weet ik te weinig. Het kan een alvleesklierprobleem zijn, dan moeten de enzymen in de ontlasting bepaald worden en de enzymen in het bloed, dat heet de TLI.

Het kan ook een zogenoemde enteritis zijn, dat is een ontsteking van de darmen, dat kan soms met bloedonderzoek en anders door een biopt van de darmen vastgesteld worden.

In haar persoonlijke mail vertelde ze dat er nu bloed op de ontlasting zat, dat wijst meer op een ontsteking in de dikke darm. Dat kan een voedselallergie zijn, of wormen.
Dan moet je op een eliminatiedieet, dat wil zeggen een eiwitbron die hij nog nooit eerder gehad heeft, eend, kalkoen, geit of struisvogel en dat gedurende zes weken en dan kijken of het beter gaat.

Die glucose van 3,3 is prima, daar is niets mis mee. Kan overigens ook laag zijn omdat de darmen slecht opnemen.

Dus naar mijn idee is nog niet voldoende onderzocht wat het probleem nu eigenlijk is.
Door sifra
#9458
hallo
tot ons grote verdriet moeten wij jullie melden dat gister ons caveliertje is overleden
dit door toedoen van een nalatige dierenarts/homeophaat  die naar gister bleek niet in de gaten had dat ons mannetje een zeer enrstige nier aandoening had .
hij deelde ons mede dat hij er aan voorbij was gegaan en na s'morgens met hem te hebben gebeld dat hij niet meer at en dronk niet meer kon lopen zei hij och hij heb wel is meer terugslag geef hem maar carvo-ac en kijk maar wat je doet .
Toen wij dr opmeer uit hoek van holland belde zei die gelijk zijn zijn nieren of lever kom morgen maar .
in de middag ging hij spugen en wij met hem na advies van dr opmeer naar eigen da die gelijk bloedgeprikt en aan het infuus en die schrok heel erg van hem dat hij zo vreselijk was vermagerd
helaas van zijn aandoening zo ernstig dat er niks meer aan te doen en wij met heel veel verdriet moesten besluiten hem in te laten slapen .
dit hebben wij nooit gewild en altijd willen voorkomen dat ons mannetje een wrak werd en het is voor ons niet te verteren dat hij dat niet heeft gezien na 4 weken achtereen wij bij hem met meastro op spreekuur waren
na iedere keer weer te hebben gezegd hij eet niet of slecht hij is suf en hij stink vreselijk uit zijn mondje
dank jullie voor het reageren op mijn vraag helaas is hij er niet meer

heel veel liefs van sifra

wel verloren niet vergeten
Door moniek
#9460
Och Sifra, wat erg voor jullie. Vindt het altijd zo verdrietig als mensen een huisdier moeten missen, vreselijk moet dat zijn. In jouw geval trek ik het me misschien extra aan want ik heb zelf ook 2 cavaliers en moet er niet aan denken dat ik er een van af zou moeten geven. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.

groetjes van moniek
Door Eidos
#9461
Hai Sifra,

Wat ontzettend erg dat jullie je lieverd op zo'n manier zijn kwijtgeraakt  :'( :'( :'(... Ik leef heel erg met jullie mee!! Heel veel sterkte in de zo ontzettend moeilijke tijd :-* :-* :-*... Weet dat er hier altijd mensen zijn waar je je verhaal bij kwijt kan.

Veel sterkte,

Liefs barbara
Door ine
#9462
Sifra, wat een verdrietig nieuws!
Jij hebt je best gedaan, dus voel je niet schuldig!!
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Meastro!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door