Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#945263
Hoi, vandaag over de markt geweest. Bij de visboer 750 gram restjes gekregen. Net de zak open gemaakt. Zit nog erg veel vis aan de graat, ook koppen. Nu de vraag. De twee honden zouden om te starten ieder totaal rond de 1000 gram per dag moeten hebben. Maar waar reken ik de visrest toe? Is dat zeg maar bot? Dan weet ik wat ik er verder bij moet doen.

Verder waren er op de markt een kilo kippenekken voor een euro en 4 kilo kippenbouten voor 5 euro te krijgen. Beide meegenomen (2 kilo nekken en 4 kilo bouten). Vraag me af of het een duur of goedkoop koopje was. Magen en harten waren een kilo voor 2 euro, ook die meegenomen. Lever was twouwens 2,75 en 2 kilo filet 8,80. De filet ook meegenomen, nu in discussie of de honden ook een kilotje mogen "hebben", mijn ega vindt het compleet belachelijk als ik dat aan een hond ga geven.

Zit er zelf aan te denken morgen de honden een halve portie cb te geven (dus de helft van wat ze normaal krijgen), en dan de andere maaltijd barf, van de vis/filet/orgaan.

De turk boot mij nog zoete aardappel (1,50 de kilo), pompoen, wortel. Nu nog even uitzoeken hoe ik daar een groentedrap van maak. Maar dat vindt ik wel ergens denk ik zo.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#945270
Kipnekken en poten zijn niet duur.
Vooral de poten zijn goedkoop vind ik.

maagjes en hartjes valt ook mee.
Ik geef geen filet,vind ik ook eerlijk gezegd te duur voor de honden :-[

la sje nu een heel klein hondje heb dan zeg ik oke dan kan het wel,maar voor een hond die wel een kilo mag eten vind ik het vrij prijzig.

In Cb zit ook orgaan dus ik zou geen orgaan extra er bij geven.
Door Mevroi Kruim
#945302
Goedkoop gewinkeld! Behalve de filet maar dat is gewoon hartstikke duur, dat krijgen ze hier ook alleen gedroogd als beloningssnoepje.

Bataat (zoete aardappel) pompoen en peen zijn allemaal groentes met redelijk tot veel (bataat) koolhydraat. Bataat is rauw ook niet te verteren voor een hond dus ik at het mooi zelf op  :D lekker in de oven!
Ik zou nog wat bladgroente bijkopen en misschien wat bloemkool of broccoli en daar dan een groenteMIX (nooit drap, prut oid of Dory komt je slaan!) van maken, met een eitje en wat rauwe noten erdoor bv.
Gebruikersavatar
Door kira
#945371
Goed geshopt dus. Bij wijze van uitzondering krijgen de twee geluksvogels toch filet, simpelweg omdat er nu geen ander vlees is, komt nog wel. Discussie gewonnen met het argument dat we dan dit weekend gewoon geen flesje wijn opentrekken en een weekende van de blauwe knoop zijn in het belang van de hond.

Voor ons zelf sla en bloemkool gehaald, die bloemkool is veels te groot, de krop sla ook, dus wat daarvan overblijft gaat door de al gemaakte groentemix. Die is trouwens rauw (zag nergens op de barfplaats dat het gekookt moet worden, alleen gepureerd). Nou weet ik toch zeker dat bij alle puppen die wij vroeger kochten in het menu was vermeld dat behalve zoveel gram kopvlees en orgaan, de druppel levertraan, vier soorten olie, schepjes kalk stond dat de hond ook groenten moest hebben, nimmer rauw altijd één minuut geblancheerd. Begrijp ik nu goed dat het dus toch rauw moet  :-\? Een voorproefje van de groentemix werd overigens niet opgegeten, dus hoop dat dat dan wel gaat lukken.
Gebruikersavatar
Door kira
#945372
oh, wellicht is zoetermeer wat ver weg van de markt in Lelystad, maar daar zijn de bouten altijd voor deze prijs.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door