Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#939198
Mijn twee katers hebben gevochten en 1 van de twee is in zijn oorschelp gebeten(door en door). Dit is zondag gebeurt, maar het zag er goed uit en heb er dus niets aan gedaan. Tot ik gisteravond thuis kwam... Het stonk ontzettend en er kwam allemaal troep uit  :yucky: Ik naar de da, daar is de wond uitgeknepen *knijper op de neus smilie* en ontsmet. Hij heeft een AB kuur meegekregen en nu maar hopen dat zijn oor niet gaat schrompelen.

Kan ik nog iets doen om genezing van het oor te versnellen of om te voorkomen dat het oor gaat schrompelen?
Door flin
#939425
wordt 't oor nog dikker?
'k kan me voorstellen dat 'koelen' zou werken, alleen bij een kattenoor lijkt me dat ondoenlijk.... :-\

-de oorlagen kunnen weer aan elkaar gehecht worden om de holte die ontstaan is weer te sluiten?

'k hoop dat de kuur snel aanslaat!
Door Loeka
#939433
Vanochtend was het nog wel dik, ik kan niet wachten om naar huis te gaan om te kijken hoe het nu met het zieltje is. Volgens de da is een kraakbeen wond behoorlijk pijnlijk :( Hij heeft ook een pijnstiller gekregen.

Het hoefde niet gehecht te worden, het is "gewoon" een tand die door en door is gegaan het is dus niet zo'n grote wond. Hij heeft nu een gaatje, misschien een stoere oorbel  8)
Door flin
#939442
nou dacht 'k dat een schrompeloor alleen kan ontstaan doordat er bloed of vocht tussen de oorlagen zit/ontstaat,
en dan dus die lagen niet meer aan elkaar zitten, en niet uit zichzelf weer willen vastgroeien?

mwa, stoer neusbelletje miss? 8) ;D ;D
Door Loeka
#939468
flin schreef: nou dacht 'k dat een schrompeloor alleen kan ontstaan doordat er bloed of vocht tussen de oorlagen zit/ontstaat,
en dan dus die lagen niet meer aan elkaar zitten, en niet uit zichzelf weer willen vastgroeien?
Ik denk dat dat wel zo was, want waar anders zat die pus?
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 26 mar 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#939473
Ik heb ff het onderschrift aangepast. Dit is em de zielepoot  :-* Het is zijn rechteroor(op de foto links  :D) Ik denk zonder oorbel datie toch mooier is!
Door flin
#939490
Loeka schreef: Ik denk dat dat wel zo was, want waar anders zat die pus?
dan zou je, als't oor weer rustig is kunnen bekijken of er nog een draadje door zou moeten om de laagjes weer te laten hechten?

Prachtig dier!!
Door Mevroi Kruim
#940229
Hij is zeker mooi!
Oude wonden hechten kan niet, daarvoor moeten de wondranden vers zijn dus dan zou er weer een reepje van de randen af moeten en da's niet fijn  :( En ik geloof ook niet dat dat zou werken bij oren die op elkaar moeten groeien. Maar ik kan me vergissen, je zou de da kunnen vragen. En verder idd traumeel.
Sterkte met de stoere vent!
Door Loeka
#940467
Het gaat al een stuk beter met hem. Het wondje is dicht en droog en het ziet er rustig uit. Alleen is het nog wel dik, er zit een soort bobbel op.

De da heeft gekeken naar zijn oor en vond het blijkbaar niet nodig om te hechten. Het is ook een heel mooi wondje, precies een gaatje van een tand door-en-door.
Door Loeka
#945223
De AB kuur is afgelopen en het ziet er naar uit dat de boel mooi genezen is :) Wel heb ik na een paar dagen toen het dik bleef een beetje korst er afgepulkt en joepla gelijk weer een berg vocht er uit. Dit keer helder vocht. Daarna is het in snel tempo mooi geheeld gelukkig.
Door flin
#945362
nou, gelukkig maar!
zit er nu nog een gaatje? of is dat dicht gegaan?
Door Loeka
#945421
Nee geen gaatje, wel nog een korstje aan beide kanten. Maar ik denk dat je over een tijdje er niets meer van ziet, als het haar begint te groeien dan natuurlijk :-)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door