Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#944569
Mijn zusje heeft een pupje uit spanje sinds gisteren. Na jaren ervaring te hebben gehad met de honden thuis en als oppas te hebben gediend voor onze honden is dit haar eerste eigen pup, dus extra spannend en onzeker allemaal. ;)
Het pupje is een errug leuk podenco mixje van 3 maand oud.  ;D
Het asiel wat bemiddelde gaf haar een zakje eukanuba brokjes mee die ze (gelukkig) gelijk weggemieterd heeft.
Ze heeft nu een zak farmfood gekocht, maar ze staat ook wel open voor het voeren van kvv of vers vlees. Alleen heeft ze geen idee van hoe of wat en vind het eigenlijk wel een beetje eng om er aan te beginnen zonder voldoende kennis. Helemaal omdat iedereen in haar omgeving zoiets heeft van: "vers vlees??!!dat kan toch niet goed zijn!!" ???
Gelukkig luistert ze een beetje naar haar grote zus en ben ik overtuigend genoeg om haar over te halen (denk ik..haha)
Nu krijgen mijn honden sinds 3/4 jaar ook carnibest met wat barfproducten en ga ik pas binnenkort (als de bestelling van herby binnen is) volledig overstappen op barfen. Veel ervaring met het barfen voor pups heb ik dus niet.
Ik heb net een bestelling gedaan bij herby en voor haar ook wat kippennekjes, gemalen pens en de botmix besteld.
Wat kan ik haar het beste adviseren? Ik heb al gelezen dat pups zo'n 60/70% aan vleesbotten nodig hebben,
maar waar moet ik dan voor de rest op letten? Kan een pup alles hebben qua organen, groentes ed? Hebben ze nog extra's nodig dat volwassen honden niet meer zo vaak nodig hebben?
Laatst gewijzigd door brie op vr 04 apr 2008, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#944588
In principe eet een pup hetzelfde als een volwassen hond, alleen meer. 60%/70% vleesbot vind ik een tikkie aan de hoge kant, ik zou zeggen 50%.  bij een pup ga je in beginsel uit van 50/60 gram per kg. lichaamgewicht, maar ook hier geldt dat je moet voeren op gevoel/met je ogen.
Qua vlees, groente, orgaan kunnen ze alles eten, het is alleen per hond verschillend welk bottenwerk je kunt geven. In het begin uiteraard enkel beginnersbotje zoals kipnek, kipkarkas en ander zacht gevogelte.

Barfplaats wordt gesponsord door