Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#944143
Ik wil voor de pups, als mijn Herby bestelling er is, het vlees malen.
Daarvoor heb ik een electrische vleesmachine.
Maar het vlees van Herby is meestal bevroren,
hoe doen jullie dat dan ??
Eerst alles ontdooien , malen en weer invriezen of elke dag malen voor de pups ?
Ik heb rund vlees, lamsvlees, paardevlees en kipkarkassen  en diverse organen om mee te beginnen.

groetjes, Marijke
Door Chaos
#944149
Ik heb niet zoveel ervaring in vlees malen, maar ik denk dat ik vlees voor 2-3 dagen tegelijk zou malen.
2-3 dagen blijft het wel goed in de koelkast, en dan hoef je niet elke dag te malen en het apparaat schoon te maken  ;)
Door Sietie
#944187
wij maken de pupmix ook zelf..ik heb gewoon voor een week of 4 gemaakt...alles in porties verdeeld en verpakt per 500 gram en weer invriezen, ik had gemalen parelhoenkarkas en kipkarkas als vleesbot, verder had ik rund, lam, konijn, eend, haas, gans...en daar maakte ik dan een mix van... bij voorbeeld kip met rund, parelhoen met haas enz enz... had ik lekker veel afwisseling, daarbij kregen ze hier 1 keer peer week gemalen zalm... :)
#944217
Sietie schreef: wij maken de pupmix ook zelf..ik heb gewoon voor een week of 4 gemaakt...alles in porties verdeeld en verpakt per 500 gram en weer invriezen, ik had gemalen parelhoenkarkas en kipkarkas als vleesbot, verder had ik rund, lam, konijn, eend, haas, gans...en daar maakte ik dan een mix van... bij voorbeeld kip met rund, parelhoen met haas enz enz... had ik lekker veel afwisseling, daarbij kregen ze hier 1 keer peer week gemalen zalm... :)
Had jij dan konijn en vlees zonder bot ?
En je ontdooide eerst alles en dan weer invriezen ? oké dan doe ik dat ook zo.
Had je de zalm zelf gemalen  en ging dat goed ?

groetjes, Marijke
Door Sietie
#944252
marsieyenna schreef: Had jij dan konijn en vlees zonder bot ?
En je ontdooide eerst alles en dan weer invriezen ? oké dan doe ik dat ook zo.
Had je de zalm zelf gemalen  en ging dat goed ?

groetjes, Marijke
ja ik had konijn wel met bot dus dan is er een iets hoger botpercentage, maar heb nooit groeipijnen of iets dergelijks gehad, ik gebruik ook altijd zeer goed bevleesde karkassen, haas gebruik ik de achterbouten van, zit veel vlees aan en weinig bot dus ook dat rekende ik dan maar als zijnde spiervlees... rundvlees, lam, enz is gewoon spiervlees zonder bot... ik heb het recept genomen hier van barfplaats "pupmix"ik geef geen supplementen wel doe ik er eieren (zonder schil) en groentemixen door en lever...in de groentemix heb ik altijd wat yoghurt, kwark en huttenkäse en als je het geeft aan de pups kun je nog wat visolie toevoegen als je het opdient(dus niet mee invriezen want visolie begint gelijk te oxideren vandaar pas geven als je het voert) maar als je elke week zalm geeft is dat volgens mij ook nog niet eens nodig..het zalm malen werkt hier prima (de achterstukken, niet de kop), maar ik heb wel een professionele molen... die draait met gemak vis, parelhoen, hele konijnen, hazen, eend  enz...echt het is de moeite waard om zo te voeren, bevalt mij uitstekend, de dierenarts vond de pups er ook echt geweldig uitzien ;) het volgende nestje doe ik het weer precies zo :)
Door Sietie
#944256
oww ja ik ontdooi eerst als het al bevroren is, (is niet altijd zo meestal bestel ik bij de groothandel poelier al mijn gevogelte, en wild) je kunt er ook nog hert of reevlees doorheen doen zijn ze hier ook gek op ;)
#944334
marsieyenna schreef: Ik wil voor de pups, als mijn Herby bestelling er is, het vlees malen.
Daarvoor heb ik een electrische vleesmachine.
Maar het vlees van Herby is meestal bevroren,
hoe doen jullie dat dan ??
Eerst alles ontdooien , malen en weer invriezen of elke dag malen voor de pups ?
Ik heb rund vlees, lamsvlees, paardevlees en kipkarkassen  en diverse organen om mee te beginnen.

groetjes, Marijke


Jep, helemaal bingo.

Door miik
#944496
Sietie schreef: maar ik heb wel een professionele molen... die draait met gemak vis, parelhoen, hele konijnen, hazen, eend  enz...
Hoi,
Wij verwachten over 2 weken ook een nestje... joepie...
Maar daarmee komen ook de vragen... ik hoop dat je me kunt helpen ?
- Wat voor molen heb je ? en waar koop je die ?
- wanneer begin je met de pups vlees erbij te geven ?
- hoeveel geef je ze ? Houd je een percentage aan of kijk je gewoon of het op gaat ?
- en doe je dat op 1 schaal of voor elk pupje apart ?

alvast bedankt :)
#944611
miik schreef: Hoi,
Wij verwachten over 2 weken ook een nestje... joepie...
Maar daarmee komen ook de vragen... ik hoop dat je me kunt helpen ?

- Wat voor molen heb je ? en waar koop je die ?  Ik heb een Kenwood gekocht via internet ; factoryprices-
wanneer begin je met de pups vlees erbij te geven ? Ik probeer pas met 4 weken te beginnen. als mams genoeg heeft tot die tijd

- hoeveel geef je ze ? Houd je een percentage aan of kijk je gewoon of het op gaat ? dat weet ik ook nog niet precies, ik denk dat ik wel percentages ga uitrekenen, in ieder geval goed verhoudingen-

en doe je dat op 1 schaal of voor elk pupje apart ? in 1 schaal en dan wel in de gaten houden of de kleinste genoeg krijgt
groetjes, Marijke
Door Sietie
#945334
miik schreef: Hoi,
Wij verwachten over 2 weken ook een nestje... joepie...
Maar daarmee komen ook de vragen... ik hoop dat je me kunt helpen ?
- Wat voor molen heb je ? en waar koop je die ?
- wanneer begin je met de pups vlees erbij te geven ?
- hoeveel geef je ze ? Houd je een percentage aan of kijk je gewoon of het op gaat ?
- en doe je dat op 1 schaal of voor elk pupje apart ?

alvast bedankt :)
ik heb een FAM van internet gekocht (is wel errug duur hoor.. tegen de 600 euro, misschien dat iemand hier een goedkopere oplossingheeft...deze molen draait 125 kg vlees per uur...
ik ben met 3.5 week begonnen met vlees voeren...maar hier op het forum gaan ze pas van 4 weken uit.. tot die tijd anders bijvoeden met farmfood pupmelk...
ik deed het op 1 schaal en dan liet ik ze aardig eten dus niet zo op percentages.. gewoon op het oog voeren...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door