Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#94430
In het kader van het Barf idee, ben ik maar eens zelf hondenkoekjes gaan bakken. En ze zijn nog gelukt ook, en nog belangrijker Breezer vindt ze heerlijk. Let niet op de vormpjes, het zijn kerstvormpjes. Kon de andere ff niet vinden.
Afbeelding

Voor de liefhebbers hier het recept:
250 ml gemengde peentjes en erwtjes uit blik, laten uitlekken; 625 ml volkoren meel; 125 gram magere melkpoeder; 5 ml knoflookpoeder (een puddinglepeltje vol ongeveer); 90 ml plantaardige olie; 1 ei, losgeklopt; 125 ml water, dat je een nacht goed koud hebt laten worden in de koelkast; - pureer de peentjes en erwtjes; - doe in de mengkom het meel, het melkpoeder en de knoflookpoeder; - voeg nu de gepureerde erwtjes/peentjes toe, de olie, het losgeklopte ei en het water en vermeng dit alles goed.
- Verdeel het deeg in 2 ballen; - Kneed de ballen nog 2 minuten door als je met de hand hebt gemengd, heb je het met mixer of keukenmachine gedaan, dan kan het even nog kort; - rol het deeg uit op een met bloem bestoven aanrecht tot ca een centimeter dikte; - snij met een koekjessnijder (vooral enkele kleine) kleine koekjes uit het deeg.; - Leg de koekjes op een met bakpapier bedekte bakplaat (het papier licht invetten); - verwarm de over op 180 graden Celsius en bak hierin de koekjes 15 minuten aan één kant; - draai de koekjes om en bak ze nu nog 25 minuten. Laten afkoelen en in een plastic zak of blik opbergen. (recept uit: MacPherson's K-9 Cookbook, Easy-to-make dog biscuit recipes).

Het recept heb ik van het staffordforum. Om maar even netjes de bron te vermelden.
Door Breezer
#94433
O,ja de melkpoeder had ik niet, die heb ik weg gelaten en daarvoor ipv 125ml water. 75ml water en 50ml verse melk gebruikt.
Door ~anna~
#94738
De koekjes zien er prachtig uit ben benieuwd hoe Breezer ze vind wij gaan het recept ook uitproberen.
Ik heb weleens van iemand nou niet ik maar mijn hond dan koekjes gekregen als cadaeu 8) ;D
Dat was voor de kerst het was echt lachen hoor ik vond het zo grappig ik heb toen het recept gekregen maar ben dat helaas kwijt geraakt :-[ ;D
Door Breezer
#94813
[quote="jeanne"]
je zou ze zo zelf opeten :D

Heb je het trouwens geproeft?
[/quote]

Ja zeker, ik heb een stukje geproefd. Maar het smaakt naar oud bruin brood. Liep een kwartier later nog stukjes tarwe te tuffen.
Door cattystyle
#151346
Heeft iemand nog meer koekjesrecepten, bijv. met gehakt?

Ik kan er zo weinig van vinden op het net (maar ik kan dan ook niet zoeken!), wel deze:

http://www.nwk9.com/liverbait.htm

en deze: http://www.pomerama.com/pomtreat.htm

Maar ik heb nogal moeite met de maten.

Ik heb zelf wel eens pensstaafjes proberen te maken, dat was eens maar nooit meer. De keuken stonk twee dagen, het moest twee uur in de oven eer het goed droog was, en ik kon geen grote hoeveelheden maken.

Is er zoiets als satin balls, maar dan voor koekies? Of iets met vis? Wat mij betreft hoeven er geen groenten in...tis maar een snekje.
Door oebaya
#151922
Die doperwten/peentjes kan je door van alles vervangen: sardientjes, kruiden, vlees, bedenk het maar.
Dat boekje heb ik ook en je krijgt er van die leuke vormpjes bij in het model van botjes.
Nadeel van het boekje is wel, dat er veel ingrediënten in staan waar je hier moeilijk aan kunt komen, zoals maismeel b.v. of melasse.
gr.
Nicolette
Door Peet
#151946
Mijn receptje moet hier ook nog engens staan, is met lamshart.... ;)...ruikt je keuken heerlijk naar gebraden lamsbout (beter dan pensduften :-X)
Door Lizzy
#151955
[quote="oebaya"]
Die doperwten/peentjes kan je door van alles vervangen: sardientjes, kruiden, vlees, bedenk het maar.
Dat boekje heb ik ook en je krijgt er van die leuke vormpjes bij in het model van botjes.
Nadeel van het boekje is wel, dat er veel ingrediënten in staan waar je hier moeilijk aan kunt komen, zoals maismeel b.v. of melasse.
gr.
Nicolette
[/quote]

Deze 2 kun je wel in sommige reformwinkels kopen trouwens.
Door marijkewolf
#154056
ik bak ook altijd de koekjes zelf (nwk9.com liverbait) alleen gooi ik er geitevlees doorheen vanwege allergie van mijn shi-zu en maar 1 ei. Mijn Toetsie en de teckel zijn er dol op. Alleen droog ik ze niet na het eerste baksel, want de teckel kan ze dan niet meer kouwen. Om ze goed te houden vries ik ze in en haal er de dagelijkse portie uit. Het is heel goedkoop en makkelijk en zelfs de honden op het "veldje" prefereren mijn lekkers boven die andere heerlijke dure kant en klaar gekochte snacks. Heel veel plezier met het bakken van al dat lekkers en wat geeft het een goed gevoel he?
:P ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door