Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gaia1
#944167
Ik ben dus zo'n muts die vind dat mijn hond best een zalmkop kan hebben. Of gewoon zalm. Alles in blik eet ze goed, maar zalm doet ze een stapje terug en kijkt ze me aan of ik d'r aan het vergiftigen ben. Ook haringstaarten worden niet gewaardeerd.

Is er een manier om haar te laten wennen aan vis?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#944183
hier ook hoor van die mutsen!!!!
Ik snij de zalmmoten echt heel klein en meng ze door bv spiervlees. Ik weet het geen combinatie maar dan eten ze wel vis.
Van een zalmkop lijken ze hier wel bang :-\ :-\maar ja, daar zijn het heddus voor he, heel stoer ???
ellen
Door Gaia1
#944205
haha, Gaia staat nu vijf dagen per week op kvv van smul, duck of carnibest. Ligt er net aan wat ik voor handen heb. Echterrrr 1 dag reserveer ik voor pens en 1 dag voor botvlees.

Zalmkop had ik ook bedacht dat ze dat wel heerlijk ging vinden. Dus hond onder luid gespring (wat ze dus sinds kort iedere avond doet) en geblaf naar de voerbak. Vervolgens zet ik dat ding neer en ze snuft 1 keer. Mij aankijkend wat ik nu dan weer gedaan heb.

Niet te geloven. Echter ik wil dat ze vis eet omdat ik denk (denk wat een vriendin zit me lekker bevooroordeeld ;) te vertellen dat het niet goed is) Dus mijn logica, vis is goed. Zitten lekkere omega's door en is heerlijk voor die cholestorol.. Dus ding moet vis!

Echter hond denkt daar heel anders over..
Door *Natasja*
#944208
Mijn honden eten ook geen zalmkop of andere hele vis. Benthe heeft altijd gesmuld van zalmkop, maar van de ene op de andere dag haalt ze er haar neus voor op. Sinds een paar maanden geef ik ze zalmmix van Haaks Barf, dit wordt tot de laatste graat opgesmikkeld.
Door Sietie
#944258
zalmkoppen hoeven ze hier ook niet, eerst wel maar daarna keek ze me heel verontwaardigd aan...zo van eet dat zelf maar op...dus tegenwoordig maal ik de achterstukken waar nog vreselijk veel zalm aan zit, en zo eten ze het wel :D
Door Happy Tail
#944282
hier ook een muts met vis die er vers uit ziet en waar nog een randje vel aan kan zitten....
zalm moet ik klein snijden en dan door de groentemix dat gaat er ondertussen nu in. Maar ik ga nu een poging wagen met de vuismix van Herby door de groentenmix. en anders haal je een potjes omega 3 of geef je regelmatig vis uit blik, wel sardien ed dus,
Door Linneke
#944310
De enigste vis die mijn hond wil eten zijn zalmgraten. Koppen wil ze niet, wangen van herby niet..maar zalmgraat/staart vind ze heerlijk. Misschien dat eens kan proberen, ze zijn vaak op de markt wel te koop (50 ct per stuk gemiddeld).

Succes.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#944531
Wat jammer , ze vinden het hier heerlijk.

De eerste keer moest ik het voor Rocky in kleinere stukjes doen maar daarna was het smullen.


Misschien de zalm mix van Herby uitproberen
Door Lizzy
#944602
Als je hond echt geen vis moet: dan niet. Je hond gaat niet dood zonder vis! Wanneer je veel (niet biologische) kip voert en weinig wild/biologisch vlees: dan is er een kans dat je hond teveel omega 6 vetzuren binnen krijgt tegenover een te weinig aan omega 3. Om dat te voorkomen zou je visolie capsules aan je hond kunnen geven.
Door Gaia1
#944659
Lizzy schreef: Als je hond echt geen vis moet: dan niet. Je hond gaat niet dood zonder vis! Wanneer je veel (niet biologische) kip voert en weinig wild/biologisch vlees: dan is er een kans dat je hond teveel omega 6 vetzuren binnen krijgt tegenover een te weinig aan omega 3. Om dat te voorkomen zou je visolie capsules aan je hond kunnen geven.
Ja, maar laat mijn hond nou net een vreselijke hekel hebben aan pillen, capsules of alles wat er op lijkt. Ik haal wel lijnzaad olie.
Door Lizzy
#944662
Gaia1 schreef: Ja, maar laat mijn hond nou net een vreselijke hekel hebben aan pillen, capsules of alles wat er op lijkt. Ik haal wel lijnzaad olie.
Lijnzaadolie is helaas niet zo goed als visolie. Ten eerste moet het omega vetzuur uit lijnzaadolie nog omgezet worden, ten tweede zijn sommige honden allergisch voor lijnzaadolie en ten derde is bij mensenmannen gebleken dat het de kans op prostaatkanker vergroot. Ik zou het daarom alleen al zelf niet aan een reu durven geven.... Je kunt de visolie capsules gewoon open prikken of knippen en de olie over het eten gieten.
Door annielaumen
#944706
Astrid at in begin ook geen vis
Ik heb haar toen grof gemalen pens met stukjes verse sardienes en klein gesneden koolvis gegeven
De vis samen met de pens ontdooien
Vanaf die tijd eet Astrid vis
Alleen geen kabeljauwkoppen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door