Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#944091
Claudia N schreef: Hallo,
Wie heeft er ervaring met de hondennagels te dremelen ipv te knippen?
Bij wie mag ik de kunst een keertje afkijken?
Neem zelf mn poedel en hondendremel mee!

Doeg!
O, goed om dit te lezen.

*maakt afpsraak met hondennagelknipmevrouw*

Die gebruikt een Dremel.
#944115
Slijten de nagels van jullie honden niet af van het wandelen? Ziggy's nagels zijn langer dan die van Kai, die van Kai zijn ontzettend kort, maar ik knip of vijl Ziggy's nagels nooit, zou dat wel nodig zijn? Ze zijn zeker niet extreem lang, maar langer dan die van Kai, bij de hond van mijn moeder zijn de nagels ook wat langer, maar die worden ook niet geknipt en de DA vond dat ook niet nodig, dus ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit en wanneer jullie vinden dat nagels geknipt/gevijld moeten worden.
#944154
Laura2004 schreef: Slijten de nagels van jullie honden niet af van het wandelen?
Als ik m'n honden ophaal bij de trimster zegt ze altijd dat m'n honden "bosnagels" hebben  ::)
Die slijten misschien niet zo hard af als nagels van honden die voornamelijk op asfalt/tegels lopen?

Ben wel geinteresseert trouwens in een videootje van "nagels dremelen" Kan ik wel wat van leren denk ik. Ik vind nagels knippen zelf best eng namelijk  :-[
Laatst gewijzigd door Chaos op do 03 apr 2008, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#944211
Chaos schreef: Als ik m'n honden ophaal bij de trimster zegt ze altijd dat m'n honden "bosnagels" hebben  ::)
Die slijten misschien niet zo hard af als nagels van honden die voornamelijk op asfalt/tegels lopen?
Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn ja, ik woon in de stad, net buiten het centrum en mijn honden lopen veel op tegels of asfalt en daarbij loopt Ziggy zodra ze los is in het gras, maar Kai blijft altijd voor mij op het pad lopen en gaat af en toe het gras of of de bosjes in om wat te doen, dus misschien dat zijn nagels daarom zo kort zijn.
#944239
Hier is het erg hond afhankelijk. Brutus had prachtige katvoeten als jonge God en zijn nagels hoefde nooit. Nu begint hij ouwemannetjesvoetjes te krijgen en moeten 6 nagels gedremeld worden. De andere nagels slijten nog steeds goed af. Pinkel heeft platvoeten en vreemd genoeg hoeven haar nagels nooit. Linga heeft prachtige stevige krachtige katvoeten (zoals een Dalmaat ze hoort te hebben) maar ze slijten niet uit zichzelf af en moeten dus gedremeld worden. Nou moet ik er wel bij zeggen: ik ben echt een 'kort-nagel-mevrouwtje'. Als ik een hond met te lange nagels zie, moet ik me direct beheersen om mijn dremeltje niet te voorschijn te halen ;D

Ik zal aan Leo vragen of hij een filmpje maakt.
#944441
Ik heb nog nooit nagels hoeven knippen, ze slijten allemaal keurig af. De laatste keer dat Pike zijn nagels zijn geknipt was met 8 weken toen ik hem ging ophalen bij de fokker. MOest ik regelmatig doen zei hij nog. De trimster zei altijd ik kan wel zien dat hij veel beweging krijgt. Maar dat laat niet weg dat ik graag zou zien hoe dat vijlen in zijn werk gaat want je weet maar nooit, misschien met ouder worden dat het wel nodig gaat worden. Nagels knippen vind ik altijd erg eng, ik ben altijd bang dat ik te ver knip. Mijn vorige hond liet ik dan ook altijd knippen door de trimster of de da, want zelf durfde ik het niet. Vijlen lijkt me veel veiliger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door