Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Karin05
#942173
Is dit zo goed voor de eerste keer??
Senna mag ongeveer 700 gr p.d.

WEEK 1
MA pens
DI lams/geitenribben 500 gram + 150 gram lever
WO spiervlees
DO kippenpoten
VRIJ pens
ZA spiervlees
ZO vismis

WEEK 2
MA lams/geitenribben 500 gram + 150 gram lever
DI pens
WO spiervlees
DO hart, niertjes, maagjes etc.
VRIJ kippenpoten
ZA spiervlees
ZO spiervlees

Hebben jullie nog op/ aanmerkingen.
Wil graag mijn diepvries gaan vullen ;D, maar wil f goedkeuring van alle partijen dus ik wel met een goed gevoel begin ;)

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Karin
Gebruikersavatar
Door Nitus
#942227
Je geeft veel te weinig bot, in kippenpoten zit wel bot, maar het is veel meer spiervlees. En je geeft ontzettend veel pens, 3 hele maaltijden in 2 weken vind ik teveel. Maar het meeste zorgen maak ik me om je bot percentage, dat is echt veel te laag.
En ik mis groentes. Wat is trouwens een vismix? Die heb ik nu bij het spiervlees gerekend :-\.

25% vleesbot 2400 gr. (waarvan 1400 gr. kippenpoten, dus je bot percentage is lager als 12,5 %)
43% spiervlees 4200 gr.
32% orgaanvlees 3100 gr. (waarvan 2100 gr. pens)

Ik zou dus veel meer vleesbotten geven, minder orgaan en minder spiervlees. Je vleesbot percentage zou rond de 50% moeten liggen.
Dit menu is absoluut ongeschikt om lange tijd te voeren.
Door Karin05
#942276
[quote="Nitus"]
Je geeft veel te weinig bot, in kippenpoten zit wel bot, maar het is veel meer spiervlees. En je geeft ontzettend veel pens, 3 hele maaltijden in 2 weken vind ik teveel. Maar het meeste zorgen maak ik me om je bot percentage, dat is echt veel te laag.
En ik mis groentes. Wat is trouwens een vismix? Die heb ik nu bij het spiervlees gerekend :-\.

25% vleesbot 2400 gr. (waarvan 1400 gr. kippenpoten, dus je bot percentage is lager als 12,5 %)
43% spiervlees 4200 gr.
32% orgaanvlees 3100 gr. (waarvan 2100 gr. pens)

Ik zou dus veel meer vleesbotten geven, minder orgaan en minder spiervlees. Je vleesbot percentage zou rond de 50% moeten liggen.
Dit menu is absoluut ongeschikt om lange tijd te voeren.
[/quote]

Maar goed dat er een forum zoals dit bestaat :)
Soms denk ik dat ik het bij het goed eind heb maar nee!
Hoe en met wat zou ik dat goed aan kunnen vullen, ben ook nog niet zo thuis met er precies in wat zit.

Ik wil natuurlijk wel goed beginnen,en pens dacht ik dat dat niet heel veel uitmaakte :-[.

Vismix= een mix van zalm, sardientjes etc. (of mag dat niet samen gegeven worden?)

Groentes ben ik nog niet helemaal overuit waarom ik die zal gaan voeren, is het niet zo dat als je genoeg afwisselt qua vlees en organen en met andere extra's dat groentes dan niet echt nodig zijn?)

Zijn er dan nog meer aanmerkingen?

Groetjes Karin
Gebruikersavatar
Door Nitus
#942330
Karin05 schreef: Maar goed dat er een forum zoals dit bestaat :)
Soms denk ik dat ik het bij het goed eind heb maar nee!
Hoe en met wat zou ik dat goed aan kunnen vullen, ben ook nog niet zo thuis met er precies in wat zit.
Alle begin is moeilijk ;). Je kunt verschillende karkassen erbij gaan geven (of beter gezegd ipv orgaan en spiervlees) zoals, haas-, eend-, kip-, parelhoen, konijnkarkas. Of een heel konijn. Dit zijn allemaal spullen die je bij Herby kunt bestellen.
Ik wil natuurlijk wel goed beginnen,en pens dacht ik dat dat niet heel veel uitmaakte :-[.
Van een paar weekjes dit menu krijgt je hond niets, maar op den duur loopt ie zeker tekorten op. Pens is prima, maar ook weer niet TEveel. Je moet namelijk ook nog andere orgaansoorten voeren.
Vismix= een mix van zalm, sardientjes etc. (of mag dat niet samen gegeven worden?)


OK, en dat kan rustig samen gegeven worden. Maar nog leuker is het als je je hond een zalmkop geeft, kan die lekker z'n tandjes gebruiken.
Groentes ben ik nog niet helemaal overuit waarom ik die zal gaan voeren, is het niet zo dat als je genoeg afwisselt qua vlees en organen en met andere extra's dat groentes dan niet echt nodig zijn?)
Ik vind groentes wel nodig, daar zitten weer andere stofjes in als in vlees. Zoals vitamines, vezels.
Zijn er dan nog meer aanmerkingen?
Niet van mij ;), maar misschien dat iemand anders nog nuttige aanvullingen heeft?
Door Lizzy
#942579
Niet van mij ;), maar misschien dat iemand anders nog nuttige aanvullingen heeft?
Nee, ook niet van mij, ik kan me helemaal voor de volle 100% bij jou aansluiten :)

Oh, een klein dingetje voor de TS: ik zou het menu ook nog wat opleuken met bijv. 2 keer in de week een rauw eitje en eventueel wat gezonde tafelrestjes.
Door Laura2004
#944017
[quote="Svetlana"]
Ik lees even mee hoor.

Haas, konijn en eend zie ik staan. Kunnen ze die botten allemaal eten?


[/quote]
Ja, deze botten kunnen ze allemaal eten. Alleen is het misschien handiger om eerst te starten met beginnersbotjes, zoals kippennekken (of kippenvleugels) en eendennekken, als dit eenmaal goed gaat kan je bovenstaande botten prima geven, vaak zijn dit karkassen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door