Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#942858
Zoals jullie (misschien) al weten, ben ik nu de trotse eigenares van een Cornish rex van 4j oud.
Nu vroeg ik mij af: mag ik hem Cb geven,zoals meneer het wenst? Hij is er DOL op, en ik denk dat hij er van zou blijven eten-moest hij kunnen  ;)
Kijk ik gewoon hoe hij aankomt, maw voeren op het zicht?
Gebruikersavatar
Door koekje
#942871
gefeliciteerd!
(ik heb gemist denk ik, waar staat het draadje?)

maareh, sien at eerst ook zoveel ze wenste. met vetrollen tot gevolg.
ik zou zeggen; kijk maar even aan of voeren naar wens een optie is, maar vergeet niet dat zowat alle katten een neging tot overgewicht hebben.
Door cylke
#943025
;D ;D ;D
hmmm, dus op de verpakking kijken en dat gewicht aanhouden.
hij is nogal terughoudend,moet nogal wennen aan vanalles, maar als hij eten ziet/ruikt,word hij wakker en vergeet hij zijn schrikjes  ::)
vanavond zat hij op een onbewaakt moment savooikool te eten van m'n bord  :o ??? Een kat die savooi eet, ongelofelijk! :P
volgende week ga ik hem een stukje ongemalen vlees voorschotelen,en zien wat hij daarmee aanvangt.
Door Mevroi Kruim
#943098
Wahaa, vat familie van Sjors, die is ook dol op gekookte groente, mits van onze borden  >:(
En Eppo vreet altijd de restjes rijst en pasta en piepers op.
Katten, het blijft raar volk.
Door oebaya
#943196
Hier loopt een Cornish Rex van ruim 9 jaar. Toen er nog brokjes werden gevoerd, mocht hij eten zoveel hij wilde. Dat deed hij ook en spuugde ook veel.
Nu krijgt hij CB en sinds kort ook Haaks Barf. Dat krijgt hij 4x per dag (ca 30 gram). Een Cornish heeft slechts een ondervacht en het daarom gauw koud. Hij moet dus wel regelmatig een portie eten krijgen voor de energie waaruit hij weer warmte kan maken. Het zijn ook gigantische pikkers als het om eten gaat, alles wat ze lekker vinden pikken ze: hondensnoepjes, meedrinken uit je glas melk etc.
gr.
Nicolette
Door cylke
#943216
Ja, dat ze grote pikkers zijn,heb ik al gemerkt  :D ;D
Als hij eten ziet,wordt hij wakker, hij drinkt uit je glas,eet van je bord  :-X eigenlijk meer zoals mijn honden zouden doen -als ik niet oplet  ;)- en dat is wennen!! Folle doet dit niet, nooit een dief geweest...
Ik geef hem nu 3x per dag eten, maar zal het naar 4x brengen, da's voor mij geen punt  :)
Door oebaya
#943386
Leuk he een Cornish.
Vier keer per dag eten vind ik persoonlijk een goed plan voor een Cornish. Dan heeft hij ook niet zo'n lange nacht zonder eten.
gr.
Nicolette
Door flin
#943772
De rexen hier krijgen als echte maaltijd 2 keer per dag, mwja, 't zijn wèl grote babbelkonten, dus als er 1 ècht wèl (!) trek heeft, dan komtie dat uitgebreid vertellen: "baasje?" "ja ?" "ik moet nu eten!" "Ohw?" (echt recht in je gezicht, ja...met gebiedende oogies) "'k weet waar je 't moet halen hoor...." toppi-toppie-top-(hoge staart naar de koelkast)  " hier baas!" ....Ah?

nah, een kippevleugeltje kan er dan meestal wel vanaf.... ;D ;D

onze cornish spoog  redelijk veel van de brokjes (of nee, eigenlijk: hij spoog gal en knauwde niet op z'n brokjes, maar werkte ze zonder te knauwen naar binnen, en 't was blijkbaar te snel verteerd, want 's morgens vroeg had 'tie al gal gespuugd, na een late avond-maaltijd)  met kvv werd dit al snel beter, met BARF helemaal geen problemen meer; 't is een grote kluivert, met enorme sterke kaken en hij vind't prettig om ze te gebruiken....

de devons zijn hier trouwens de grote 'pikkers' ....en struintuigjes ;D ;D
Door cylke
#943782
Tja, als hij overstapt op barf (wie weet, kdenk wel dat hij er voor open zal staan) dan zal het toch ook met 2maaltijden moeten hé. Twister is hier de enorme dief, momenteel zit hij op het aanrecht. 30gr Carnibest is in 2 reuze happen op, en dan loopt hij als een gekooide tijger: heen en weer,ophet aanrecht,d'eraf: baasje nog nog nog  :-X
Door oebaya
#943803
[quote="cylke"]
Tja, als hij overstapt op barf (wie weet, kdenk wel dat hij er voor open zal staan) dan zal het toch ook met 2maaltijden moeten hé. Twister is hier de enorme dief, momenteel zit hij op het aanrecht. 30gr Carnibest is in 2 reuze happen op, en dan loopt hij als een gekooide tijger: heen en weer,ophet aanrecht,d'eraf: baasje nog nog nog  :-X
[/quote]

Waarom moet een barfende kat het met 2x per dag eten doen? De voorvader van de kat, Felis silvestris libyca (als je op google African Wildcat in geeft, dan komt hij boven water, prachtige kat om te zien), jaagt 24 uur per dag op kleine prooien.
Je kat mag zeker (nog) niet naar buiten. Ook dat geeft van dat gekooide tijgergedrag. Ik heb jaren geprobeerd om mijn Cornish binnen te houden, maar het opgegeven. Hij werd er helemaal gek van en ontsnapte zo gauw hij de kans zag. En als het koud is of regent, dan is hij toch na 5 minuten weer terug. Hard miauwend, want het slechte weer is natuurlijk mijn schuld en ik ben dan nog de oen die hem buiten laat.
gr.
Nicolette
Door cylke
#943852
Nee,mijn Cornish mag nog niet naar buiten, hij is hier pas van zondag  :)

Tja, ik neem aan dat ik de kippenekjes in kleinere stukken kan knippen en zo kan verdelen over meerdere keren per dag.
Maar die 30gr per keer vind hij schandalig (hij vind dat ik hem onmiddelijk 50gr of meer kan geven hoor  :D)

We hebben ook een huiskat (Folle), en die gaat buiten. Maar het is de bedoeling om ons koer af te sluiten, want Folle gaat brokjes eten op een ander  :( en wil dan geen Cb meer  >:(
Door flin
#944469
[quote="cylke"]Tja, ik neem aan dat ik de kippenekjes in kleinere stukken kan knippen en zo kan verdelen over meerdere keren per dag.
Maar die 30gr per keer vind hij schandalig (hij vind dat ik hem onmiddelijk 50gr of meer kan geven hoor  :D)[/quote]

dat opslorpen van fijn voedsel herken 'k wel hoor!
ze zijjn hier ook veel beschaafder als ze wat moeilijker dingen op 't schoteltje vinden...een hele kwartel ofzo.... ::) :P

miss kun je er idd naast de cb een stuk kippevleugel of nekje aanbieden?
Gebruikersavatar
Door koekje
#944752
sien vond ook dat ik haar vreselijk zat uit te hongeren op 150 gram cb op 1 dag, verdeeld over 2 porties. ze slurpte het naar binnen, en had vrij snel weer honger.
sinds ze is gaan barfen, is dat probleem zo goed als over. ze heeft een duidelijke voorkeur voor lekkere grote dingen, zoals een hele kwartel bv.
Door verwonderd
#947003
Begrijp nu even helemaal niets meer van de hoeveelheden!
Prins kvv geeft aan: 3kg: 50 gr 4kg: 50-75g 5kg 75g
Ik geef norenmeisje omdat ze moet 'bijkomen' 100g en nog daarnaast rauw omdat ze zo ontzettend graag eet op het moment!
Ik dacht hemeltjelief, ik overvoer haar, maar ik kan op dit moment niet niets geven.
En ik zie dat koekje 150 gr kvv geeft?!?
HUH?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door