Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#943381
Mijn reu is vreselijk tiepelzinnig wat eten aan gaat. Er zijn periodes dat hij redelijk goed eet maar helaas ook perioden waarin hij bijna niets lekker genoeg vind ::)
Het grootste probleem waar ik steeds weer tegen aan loop is: Hoe krijg ik orgaanvlees naar binnen :-\ Mixen en mengen met vanalles en nog wat werk niet. In goede eetperioden wil hij wel kvv eten waardoor er wel wat aan orgaanvlees naar binnen gaat maar in de slechte eetperiodes dus zelfs geen kvv. Dan loopt hij alleen warm voor vleesbot. Maarja, op alleen vleesbot kun je op de lange duur niet leven he ???
Als hij kwarteltjes krijgt eet hij ze wel helemaal op, dus inclusief de orgaantjes ;D Maarja om hem nou alleen maar kwartels te gaan voeren, nee dus..
Ik weet het even niet meer (na al zo'n 4 jaar aanklooien met eten met hem), weet iemand anders nog wat?! Kun je de stoffen die hij tekort zou komen door gebrek aan orgaanvlees eigenlijk aanvullen met wat alternatieven/voedingssupplementen?!
Door De Geijsjes
#943383
Misschien een rare opmerking, maar ... lust hij gedroogd orgaan? Dus gedroogde lever, nier, hart? Vaak vinden ze dat heerlijk en dan krijgt hij wel de hoeveelheid binnen die hij zou moeten krijgen  ;)
Door mirjam_dc
#943391
of wat hier goed werkt is het even door een hete pan met wat olijfolie halen; het hoeft niet doorbakken te zijn, maar net dat beetje gebakken aan de buitenkant is genoeg. Ik baal er ook wel eens van dat lever en nier niet rauw (ook niet gemengd met iets) naar binnen gaan. Dan maar verhit, beter zo dan helemaal niet. En drogen is misschien ook wel een hele goede, dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Hart lust meneer hier wel graag, maar ja, da's bijna meer spiervlees dan orgaan.
Door Jojo
#943401
De Geijsjes schreef: Misschien een rare opmerking, maar ... lust hij gedroogd orgaan? Dus gedroogde lever, nier, hart? Vaak vinden ze dat heerlijk en dan krijgt hij wel de hoeveelheid binnen die hij zou moeten krijgen  ;)
Euh... even denken hoor. Ik heb altijd wel gedroogde long maar ja dat bevat dan weer net niets he! Maar op zich vind hij gedroogde snackjes wel lekker, gedroogde pens, gedroogde long, gedroogde eenden- en kippennekken dus tja zou best kunnen dat hij het gedroogd wel lekker vind... Alleen... hebben ze er dan niet behoorlijk veel van nodig en bevat het dan alsnog wel alle vitaminen en mineralen die ze er juist uit nodig hebben ???
Door Lizzy
#943405
Als je het kort kookt (hart, lever, nier) moet hij het ook niet? Verder kan ik niks anders bedenken dan een goed multivitamine poeder. Van bijv. De Groene Os. En af en toe een lepeltje levertraanolie, voor de vitamine A en D. Lust hij vette vis?
Door Jojo
#943440
Lizzy schreef: Als je het kort kookt (hart, lever, nier) moet hij het ook niet? Verder kan ik niks anders bedenken dan een goed multivitamine poeder. Van bijv. De Groene Os. En af en toe een lepeltje levertraanolie, voor de vitamine A en D. Lust hij vette vis?
Jawel maar hij kan er niet tegen (kotsen en dunne poep) :-\
Echt koken heb ik nog niet geprobeerd, wel overgieten met gekookt water en even 'te lang' in de magnetron maar het blijft yukbahvies :-X
Door Lizzy
#943452
Jojo schreef: Jawel maar hij kan er niet tegen (kotsen en dunne poep) :-\
Echt koken heb ik nog niet geprobeerd, wel overgieten met gekookt water en even 'te lang' in de magnetron maar het blijft yukbahvies :-X
Ik zou zelf eerst proberen het orgaanvlees heel kort te koken of te bakken. Als hij het dan nog niet eet: dan zou ik vleesbot, spiervlees, groentemix, eitje, rauwe noten en zaden, zeewier (alg), etc. gaan voeren en dan een paar dagen per week multivitamine poeder geven. Ideaal vind ik het niet, maar je moet toch wat. Van levertraanolie zal ie dan ook wel niet lekker worden, schat ik zo in.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#943454
ik heb in den beginne :D de orgaantjes gegrild in m'n grillpannetje.
Zonder boter of olie, gewoon lekker droog gegrild, nou dat ging er wel in hoor!!
ellen
Door *Natasja*
#943495
Heb je Rodi Lamshart of Rodi Pens&Hart al geprobeerd? Benthe van mij weigert ook pertinent orgaanvlees te eten, maar deze schijven eet ze wel.
Door Jojo
#943517
*Natasja* schreef: Heb je Rodi Lamshart of Rodi Pens&Hart al geprobeerd? Benthe van mij weigert ook pertinent orgaanvlees te eten, maar deze schijven eet ze wel.
Ja die wil hij af en toe wel maar dan heb je nog alleen maar hart he. En hart wil hij bij hoge uitzondering (op de 2e dag dus ndat hij het al een dag geweigert heeft) ook nog wel eens gewoon eten als het heel en heeeel klein geknipt is. Probleem zijn dus de kippenmaagjes, de lever, de nieren enzo. Alleen hart lijkt me niet voldoende? ???
Door Jojo
#943519
Lizzy schreef: Ik zou zelf eerst proberen het orgaanvlees heel kort te koken of te bakken. Als hij het dan nog niet eet: dan zou ik vleesbot, spiervlees, groentemix, eitje, rauwe noten en zaden, zeewier (alg), etc. gaan voeren en dan een paar dagen per week multivitamine poeder geven. Ideaal vind ik het niet, maar je moet toch wat. Van levertraanolie zal ie dan ook wel niet lekker worden, schat ik zo in.
Nee levertraan ga ik niet eens proberen, van visoliecapsules gaat ie al aan de dunne :( Groentemix heb ik 2 jaar geleden al opgegeven, mot ie óók al niet *zucht* nepwolf >:(
Ja eigenlijk vraag je je af hoe hij nog zo verbluffend gezond is terwijl hij zo slecht eet ::) Kennelijk krijgt hij met alle ditjes en datjes toch van alles wel redelijk genoeg binnen?!
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 02 apr 2008, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#943520
Jojo schreef: Ja die wil hij af en toe wel maar dan heb je nog alleen maar hart he. En hart wil hij bij hoge uitzondering (op de 2e dag dus ndat hij het al een dag geweigert heeft) ook nog wel eens gewoon eten als het heel en heeeel klein geknipt is. Probleem zijn dus de kippenmaagjes, de lever, de nieren enzo. Alleen hart lijkt me niet voldoende? ???
Je hebt ook Rodi Pens & Hart, daar zit een mix van organen in. Benthe van mij krijgt dit ook als orgaanvlees, op aanraden van Lizzy destijds.
Door Jojo
#943524
*Natasja* schreef: Je hebt ook Rodi Pens & Hart, daar zit een mix van organen in. Benthe van mij krijgt dit ook als orgaanvlees, op aanraden van Lizzy destijds.
Oh oke dat wist ik niet. Dat kan ik nog wel eens gaan proberen om er tussendoor te schuiven. Vul ik er de holle makro-kwarteltjes wel mee op ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#943545
*Natasja* schreef: Je hebt ook Rodi Pens & Hart, daar zit een mix van organen in. Benthe van mij krijgt dit ook als orgaanvlees, op aanraden van Lizzy destijds.
Maar dan mis je toch nog lever? :-\
Door *Natasja*
#943553
Nitus schreef: Maar dan mis je toch nog lever? :-\
Ik heb even gekeken op de site van Rodi. De samenstelling van Rodi Pens en Hart: Volledige voeding op basis van pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten plantaardige producten, vitamines en mineralen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door