Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#941237
Gisteren m'n bestelling van Herby ontvangen. Zag er weer heel goed uit.
Maar toen ik porties ging maken rolden er kleine hagelkorrels uit het hazevlees. :P
Nu twijfel ik of ik het aan de honden kan geven. het is onmogelijk om al de korrels te verwijderen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor de honden niet goed is om al dat ijzer of lood?? binnen te krijgen.
Wie heeft hier ervaring mee??
Door nelb
#941239
Hier dezelfde haas.

Tot mijn verbazing lieten die vreetzakken van mij kogeltjes in het bakje achter. Ik wist niet dat ze in de haas zaten.
Vraag is natuurlijk of het alle kogeltjes waren en hoeveel ze er misschien wel binnen hebben gekregen. Ik heb maar aangenomen dat ze er de volgende dag uitgekomen zijn en ze hebben er verder geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#941242
Ik geef het gewoon.
Soms blijven er inderdaad een paar kogeltjes in de voerbak achter.
Ik heb begrepen, dat de hagel tegenwoordig geen lood meer bevat, dus dat het geen kwaad kan.
Eén keer moest Sanne 's morgens kotsen ('s avonds ervoor haas gehad) en toen spuugde ze alleen wat gal mét een paar kogeltjes uit.
Lag kennelijk een beetje zwaar op de maag! :D
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#941302
Ik heb er deze keer ook haas besteld bij Herby.
Ik zal er eens goed op letten of er kogeltjes in zitten!
Als ik mij goed herinner heeft hier weleens meer een stukje gestaan over hagel in vlees, met het advies om het gewoon op te laten eten.
Door pallas
#941346
Ik geef het ook gewoon.. afentoe liggen er nog wat hageltjes in de bak, verder heb ik er nooit wat van gemerkt.
Door claudiaB
#941791
Bedankt voor jullie reakties!!
Ik heb er weer wat bijgeleerd  :-[ door de zoekfunctie te gebruiken kom je aan nog meer informatie!!
Er zijn idd al eerdere topics geweest over hagel in vlees. En de conclusie is HET KAN GEEN KWAAD.
gelukkig maar, ik ben gerust gesteld.
Gebruikersavatar
Door pike
#943293
Ik heb ook eens goed gekeken en vond ook een hagelkorreltje. Nooit geweten dat die zooo klein zijn. Dat lijkt me inderdaad geen kwaad kunnen als ze er daar een paar van opeten. Alleen, waar maken ze die dingen nou eigenlijk van? Die ik gevonden heb is niet van ijzer want hij is niet magnetisch.
Door judith1967
#943297
Toevallig heb ik gisteren haaskarkas gegeven en toe hij klaar was hoorde ik wat dus even gekeken wat ie nou aan het doen was en toe was hij met zo hagelkorreltje aan het spelen.
Whahah gekke hond.Ik heb hem wel afgepakt ondanks dat ik hier ook had gelezen dat het niet kwaad kan.
Die korreltjes zijn echt klein.
Door MirandaK
#1226126
Lang leve de zoekfunctie!

Ik vond ook ineens hagelkorreltjes na het geven van haaskarkas, was een beetje ongerust of dat kwaad kon en toe gelukkig hier kunnen lezen dat het geen kwaad kan! Ik ben weer opgelucht!
Door Staftime
#1228358
De haas van Herby komt over het algemeen uit Argentinie.
En ik denk dus dat het wel van lood is gemaakt, en dat het wel kwaad kan.
Ik bestel het dus niet meer.
Ik heb eens zo'n kogeltje tussen een tangetje gedaan, en die was heel makkelijk plat de duwen.
En dat is een eigenschap van lood.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door