Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door keetje
#941279
Sinds enige weken krijgt Keetje geen glucosamine meer omdat dat haar (toch al niet al te beste ) nieren te veel zou gaan belasten.
Nu begint ze weer te manken en haar poot is ook dikker.
Ik heb als tip gekregen, drynaria, een chinese kruidenmix.
Schijnt, volgens de beschrijving ook de nierwerking te stimuleren.
Maar het is wel vrij prijzig. Heeft iemand hier ervaring mee? Goede en slechte ervaringen welkom. Ik ben echt op zoek naar iets wat de nieren niet belast.
Ze krijgt al visolie.
Door hellenbanjerbo
#941353
die kruiden ken ik niet. misschien kun je luchtpijp geven. dat zijn opbouwstoffen in zuivere vorm. maar misschien is dat ook belastend voor de nieren. dat weet ik niet maar er zijn veel knappe koppen op dit forum die er meer verstand van hebben dan ik.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943192
Weet je wat er in die Drynaria zit? Kan ik dat ergens vinden? Je moet erg oppassen met Chinese kruiden, daar kan van alles tussen zitten wat ook schadelijk kan zijn.
Door keetje
#943206
Hitam schreef: Weet je wat er in die Drynaria zit? Kan ik dat ergens vinden? Je moet erg oppassen met Chinese kruiden, daar kan van alles tussen zitten wat ook schadelijk kan zijn.
bedankt voor je reatie.
Nee, ook ik kan nergens de samenstelling van Drynaria vinden, zal wel een geheime samenstelling zijn! ;)
Ik ga vandaag even mailen naar de producent en vragen hoe of wat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943208
Als samenstelling geheim is zou ik het zeker niet geven! Waarom zou je daar zo geheimzinnig over moeten doen? Ik zou mijn dieren nooit iets geven als ik niet weet wat er in zit.
Door keetje
#943217
Tuurlijk, je hebt gelijk, dat geheim was eigenlijk bedoeld als grapje. ;)
Ook ik geef mijn hond niet iets als ik niet weet wat erin zit, anders zou ik ook geen vers vlees  voeren. ;)

Mijn mail in weg, ik wacht op antwoord!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943274
Het staat wel op de website. Ik heb het gevonden.
Er zit Asarum in, dat is verboden in Nederland omdat het aristolochiazuur bevat. Dat kan leverkanker veroorzaken. Lijkt me geen succes.
Zal ik iets voor je maken?
Door keetje
#943392
Ik heb ondertussen bericht gehad.

BIJSLUITER DRYNARIA™
Samenstelling: geconcentreerde kruiden extract van de dipsacus, rehamnia (c), astragalus, milettia, tang-kuei, achyranthes, eucommia, gnidium, knotty pine wood, asarum en sporenelementen.

Aristolochiazuur: De Drynaria formule bevat geen aristolochiazuur.

Bijwerkingen: Voor zover bekend, geen bijwerkingen. Niet gebruiken bij dracht.

Combinatie met andere middelen: Het kan in het algemeen zonder bezwaar met andere middelen worden gebruikt.

Gebruiksduur: Zonodig kan het langdurig worden gebruikt. Bij aanhouden van de klachten is consult raadzaam.

Bewaren en houdbaarheid: Het dient droog en bij kamertemperatuur bewaard te worden. Minimaal 3 jaar houdbaar. Houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

Zuivere kwaliteit: Het product is natuur zuiver, zonder chemische toevoegingen zoals gluten, gist, kleur, geur of conserveermiddel.

Ziet er goed uit, of niet?

Er zit dus geen aristolochiazuur in volgens de bijsluiter.

Toch maar proberen dan??
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943408
In de Asarum zit aristolochiazuur. Dus of er zit geen asarum in (en dan klopt de bijsluiter niet) of er zit wel aristolochiazuur in. Ik snap ook niet hoe ze er aan komen. In Nederland is geen Asarum te krijgen.
Door hellenbanjerbo
#943416
keetje schreef:

Bijwerkingen: Voor zover bekend, geen bijwerkingen. Niet gebruiken bij dracht

dit soort opmerkingen in bijsluiters vind ik altijd wat verdacht. als er geen bijwerkingen zijn waarom wordt er dan geadviseerd het niet bij dracht te geven aan je hond?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943858
Ik moet even een en ander corrigeren. Asarum is wel verboden voor mensen en niet voor dieren.
En het is mogelijk om door koken de aristolochiazuur uit de asarum te halen en dat is ook gebeurd bij de Drynaria. Dus er zit inderdaad geen aristolochiazuur in.
Door keetje
#944160
of,....als dat zuur er niet meer inzit kan ik het dan toch gebruiken?

Kweettutnietmeer! :o
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door