Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#943252
Ik ben onze hond Boris van 12 aan het overzetten op Barf. Om zijn brokken te kunnen opmaken meng ik deze nu met KVV.
Hij heeft ook al een keer pens op en dat ging goed.
Maar eergisteren ging het mis. Hij begon over te geven en heeft diaree. Hij houd niets van eten binnen.
Iemand een suggestie. Terug naar volledig brok en langzaam weer opbouwen.

Lucienne
Door audier
#943271
Kan hij niet toevallig iets mankeren wat helemaal niets met z'n eten te maken heeft....
Door Lucienne
#943272
Het lijkt me onwaarschijnlijk. Hij is heel gevoelig wat eten betreft. Altijd geweest.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#943273
Lucienne schreef: Het lijkt me onwaarschijnlijk. Hij is heel gevoelig wat eten betreft. Altijd geweest.
En wat heeft hij eergister precies gegeten?
Door Lucienne
#943276
Angelique schreef: En wat heeft hij eergister precies gegeten?
KVV pens met brokken.
Door Femke
#943278
Ik zou Okugest halen en geven. Helpt vaak als een speer.
En ik zou de overgangsperiode tussen brok en vers juist niet te lang maken, omdat brokken en vers een heel verschillende vertering vereisen (het één is koolhydraten, het andere is vet).

Ik zou vanaf nu alleen nog maar KVV geven, de eerste paar dagen overgoten met kokend water. Dan laten afkoelen, afgieten en aan je hond geven. En geleidelijk aan steeds rauwer maken.
De brok doneer je aan de buurvrouw, plaatselijk asiel of de kliko....

Beterschap met Borsissie  :-* :-* :-*
Door Lucienne
#943280
[quote="Femke"]
Ik zou Okugest halen en geven. Helpt vaak als een speer.
En ik zou de overgangsperiode tussen brok en vers juist niet te lang maken, omdat brokken en vers een heel verschillende vertering vereisen (het één is koolhydraten, het andere is vet).


Wat is Okugest en waar kan ik dat halen.
Door tiny
#943334
Klopt, gewoon bij de drogist. Het werkt fantastisch! Hier ook al eens voor mijn eigen honden gebruikt en uitgedeeld aan een (brokken)buurthond. Werkte het ook prima bij. ;D
Door Femke
#943379
tiny schreef: Klopt, gewoon bij de drogist. Het werkt fantastisch! Hier ook al eens voor mijn eigen honden gebruikt en uitgedeeld aan een (brokken)buurthond. Werkte het ook prima bij. ;D

ook bij buikgriep bij jezelf  ;D ;D ;D
Door Lucienne
#943567
Het werkt prima, hij voelt zich al weer veel beter, wil alleen nog niet eten.

Bedankt voor jullie tips !!!!  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door