Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#942767
Vandaag zijn de hechtngen na de keizerssnee eruit gehaald.
De dierenarts vond het er erg goed uitzien en ook vond hij Xayenne in prima conditie.
Ik heb Xayenne nog even gewogen en ze woog 32 kilo en dat terwijl ze normaal maar 27 weegt.
Natuurlijk lzal er met het zogen nog wel wat af gaan en heb ik ze nu liever wat zwaarder als lichter, maar toch...
Het blijft moeilijk in te schatten hoeveel ze nu echt nodig heeft van voeding en wat gewoon lekker is.
Ik dacht eigenlijk dat de meeste teefjes juist niet bij gegeten konden blijven met het zogen.
Maarja Xayenne is en blijft een labje !

groetjes, Marijke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#942773
Fijn dat het zo goed met haar gaat!

Op dit moment zou ik me niet druk maken om het "overgewicht". De top van de melkgift moet nog komen en dan zie je veel honden toch wel van de graat vallen. Die van jou heeft dan nog een extra buffertje. Omdat ze op dit moment toch niet alles doorgeeft maar opslaat zou je haar nu wel ietsje minder eten kunnen geven, want ze krijgt overduidelijk genoeg.
Door marsieyenna
#942782
Angelique schreef: Fijn dat het zo goed met haar gaat!

Op dit moment zou ik me niet druk maken om het "overgewicht". De top van de melkgift moet nog komen en dan zie je veel honden toch wel van de graat vallen. Die van jou heeft dan nog een extra buffertje. Omdat ze op dit moment toch niet alles doorgeeft maar opslaat zou je haar nu wel ietsje minder eten kunnen geven, want ze krijgt overduidelijk genoeg.
Ze slaat het inderdaad nog op, want ze heeft ook weinig ontlasting.
Ik geef haar misschien wel wat teveel dan, maar liever zo dan dat ze van haar graat gaat, als de pups straks zelf gaan eten dan minder ik Xayenne wel weer.
Ik hoop eigenlijk dat ze de pups, omdat het maar een klein nest (6) is tot 4 weken kan voeden.

groetjes, Marijke
Door Ine
#942848
marsieyenna schreef: Ze slaat het inderdaad nog op, want ze heeft ook weinig ontlasting.
Ik geef haar misschien wel wat teveel dan, maar liever zo dan dat ze van haar graat gaat, als de pups straks zelf gaan eten dan minder ik Xayenne wel weer.
Ik hoop eigenlijk dat ze de pups, omdat het maar een klein nest (6) is tot 4 weken kan voeden.

groetjes, Marijke
Hier lukte dat prima tot 4 weken.
Je merkt vanzelf, wanneer het tijd wordt voor bijvoeren. ;)
Fijn dat het goed gaat met mams.
Mijn pup is ook met de keizersnee geboren, 4 pups, moederhond heeft wel iets last van de wond gehad, maar gaat nu gelukkig goed.
Door marsieyenna
#942882
Ine schreef: Hier lukte dat prima tot 4 weken.
Je merkt vanzelf, wanneer het tijd wordt voor bijvoeren. ;)
Fijn dat het goed gaat met mams.
Mijn pup is ook met de keizersnee geboren, 4 pups, moederhond heeft wel iets last van de wond gehad, maar gaat nu gelukkig goed.
He  Ine ontgaat me nu iets ?? Je hebt nu zelf toch geen pupjes of ?
Ga je ergens anders een pupje halen ? waar ? en zijn er bij de 4 pupjes reuen en teefjes  ?
Ik ben benieuwd, wanneer zijn ze geboren ?

groetjes, Marijke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door