Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#942593
omdat er de vorige keer vraag naar was nu even uitgerekend wat de kattebeesten kosten aan voer per maand (moest toch bestellen)....

ze krijgen dan het volgende....
maandag - hamster
dinsdag - kuikens/rat
woensdag - woestijnrat
donderdag - kwartels
vrijdag - rat
zaterdag - kuikens
zondag - vis

nu is mn vis wel gratis ;), maar de rest niet
kwam op deze manier van voeren met 2 zware volwassen katten (Cyclone eet netzoveel als Hurricane en is me ook opgevallen met Hurricane dat hij niet meer is gaan eten naarmate hij zwaarder werd, maar eerder dat hij procentueel VEEL meer at als kitten, net als Cyclone nu)

kosten van dit menu voor 2 katten per maand ongeveer 34 euro...ze eten dan samen ongeveer 300 a 400 gram per dag, dit is wel ruim genomen aangezien er soms dagen zijn dat Hurricane niets tot bijna niets eet (die last zelf vasten dagen in)

EDIT
inmiddels dus bijgehouden hoeveel ze eten....gemiddeld kom ik veel lager uit idd...maar op een 300 gram per dag voor hun samen....alleen zijn er wel dagen dat Hurricane wel 800 gram eet...alleen dat compenseert hij met de dagen er na...
Laatst gewijzigd door crutz op zo 20 apr 2008, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#942612
Dan eten ze wel veel zeg, qua gewicht bedoel ik dan. Hier eten 3 maine coons, 2 turkse vannetjes en 2 oosters korthaartjes samen 800 gram per dag. Ze eten dan wel kvv. Ik weet niet of dit verschil uitmaakt met prooidiertjes?
Ook qua kosten zijn de prooidiertjes wel een stuk duurder. De cb kost me 3 euro per kg en daar voer ik 800 gram van dus per maand kom ik uit op 72 euro voor 7 katten. Nu is dat niet mijn belangrijkste reden om cb te voeren. Dat is puur dat ze hier geen prooitjes eten. Er zijn er 2 die kuikens lusten en dat was het dan wel. En verder is het met 7 stuks ook niet echt handig om prooitjes te geven. Dan moet je erbij blijven staan en daar heb ik geen tijd voor of ze allemaal apart opsluiten en dat trekt me ook niet echt.
#942622
[quote="YaYa"]
Dan eten ze wel veel zeg, qua gewicht bedoel ik dan. Hier eten 3 maine coons, 2 turkse vannetjes en 2 oosters korthaartjes samen 800 gram per dag. Ze eten dan wel kvv. Ik weet niet of dit verschil uitmaakt met prooidiertjes?
Ook qua kosten zijn de prooidiertjes wel een stuk duurder. De cb kost me 3 euro per kg en daar voer ik 800 gram van dus per maand kom ik uit op 72 euro voor 7 katten. Nu is dat niet mijn belangrijkste reden om cb te voeren. Dat is puur dat ze hier geen prooitjes eten. Er zijn er 2 die kuikens lusten en dat was het dan wel. En verder is het met 7 stuks ook niet echt handig om prooitjes te geven. Dan moet je erbij blijven staan en daar heb ik geen tijd voor of ze allemaal apart opsluiten en dat trekt me ook niet echt.
[/quote]

geen idee precies...toevallig pas opgevallen dat ik 2 dagen deed met een ruime kilo zak, maar dat was weer een dag dat Hurricane flink aan het vreten was (meestal eet hij daarna weer een paar dagen minder of niet ;)) t kan dus prima veel minder zijn...weeg het nooit af, maar nu dus aangehouden 5% van het volwassen gewicht, is idd wel wat veel...eerder 3% of minder en dan zit ik dus op 400 gram samen per dag...alleen dus voor de prijsberekening de hoeveelheid ruim gehouden...
#942753
Dan zou dat voor mij ook op moeten gaan. Mijn coontjes zijn nou ook niet direct klein (9 kg, 7 kg en 6 kg) en toch eten zij samen met m'n 2 turkse vannetjes en 2 oosters korthaartjes (allemaal 4 kg), en toch eten zij samen 800 gram cb. Vergeleken met die van Crutz eten die van mij heel weinig of die van Crutz juist heel veel.
#942754
[quote="YaYa"]
Dan zou dat voor mij ook op moeten gaan. Mijn coontjes zijn nou ook niet direct klein (9 kg, 7 kg en 6 kg) en toch eten zij samen met m'n 2 turkse vannetjes en 2 oosters korthaartjes (allemaal 4 kg), en toch eten zij samen 800 gram cb. Vergeleken met die van Crutz eten die van mij heel weinig of die van Crutz juist heel veel.
[/quote]

denk dat mn jonge kat nog wel best veel eet (flink in de groei natuurlijk)
en dat mn ouwetje (ook pas 1 jr en 5 mnd, dus ook nog wel in de groei) me een beetje voor de gek houdt met hoeveelheden, hij eet nl als hij eet wel veel....maar eet daarna gerust ook een dag of 2 niet (terwijl hij wel de kans krijgt hoor, 2 a 3 keer per dag ;)) dus zal het echt pas kunnen zien als deze bestelling die ik nu gedaan heb op is...
wel voor een maand of 4 besteld dus het duurt even...
bij kvv is het natuurlijk anders omdat je het afweegt of in elkgeval duidelijker ziet hoeveel je voert (had dat toen met de honden ook, weeg nu niets meer voor de honden....ze krijgen op het oog)
#942759
mooi menu hoor!

als ze die muizen etc iets minder steriel (lees prijzig) zouden fokken , zouden ze hier ook in de vries liggen...

dat eten hier rommelt ook wel wat hoor, er is idd 1 kat die zich aan de vaste etenstijden en regelmatige hoeveelheden houdt, de andere 2 is ook weinig peil op te trekken (en dat heeft niets met voorkeur te maken...) maar 'k maak me daar ook geen zorgen (meer) over!
#945648
[quote="nadinepouw"]
????? hoe groot koop jij per keer in als ik mag vragen? ik betaal 4,80/kg cb, en alleen als je meer dan 100 kilo ofzo koopt ga je iets minder betalen, maar 3 euro/kg??? dat wil ik ook!!
[/quote]

allemachtig, het moet toch niet gekker worden  :-X :-X :-X

Dan mag er wel pure biefstuk in zitten, voor die prijs. Ik voer ook CB, hondenvariant, neem 100 kg per keer af en ik betaal nu geloof ik tussen 2,60 en 2,80 per kilo, afhankelijk van 't smaakje.
#945732
[quote="Femke"]
allemachtig, het moet toch niet gekker worden  :-X :-X :-X

Dan mag er wel pure biefstuk in zitten, voor die prijs. Ik voer ook CB, hondenvariant, neem 100 kg per keer af en ik betaal nu geloof ik tussen 2,60 en 2,80 per kilo, afhankelijk van 't smaakje.


[/quote]

gaat dat goed, de hondenvariant met katten?? zit er wel genoeg taurine in dan??
#945737
YaYa schreef: Ik neem de kattenvariant (ze lusten nl. geen pens) en neem inderdaad 100 kg tegelijk af. En dan kost de cb-kat dus 3 euro per kg, alleen de lam is duurder en die komt dan op 3,80.
Dus ja, je moet wel wat vriesruimte hebben maar het scheelt behoorlijk per kg.
mmmm, heel veel vriesruimte denk ik. ik heb plaats voor max 6 kilo ofzo, en geen plek in ons bescheiden flatje voor een extra vriezer :-[

toch maar extra betalen dan :-[
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door