Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#942435
Streepie is langzaam maar zeker kaal aan het worden. Ze heeft wel vaker periodes gehad dat ze zichzelf plaatselijk kaal likte aan buik en binnenkant achterpootjes, maar nu is haar hele lijf nog maar dun behaard. Ze zit zichzelf de hele dag te likken en hier en daar heeft ze zelfs wondjes. Krabbelen doet ze niet. Ze heeft absoluut geen vlooien. Ik heb haar vorige week zelfs nog voor de zekerheid een pipetje gegeven, maar dat haalt helemaal niks uit. Ik heb haar door de da laten onderzoeken en die kan ook niks vinden. Het lijkt wel iets psychisch ofzo.  :-\
Ik overweeg haar te laten steriliseren omdat de krolsheid bij haar wel wat stress met zich mee lijkt te brengen. Ze is eigenlijk best een stressgevoelige kat. Bij de da op tafel verstijft ze gewoon helemaal. Ik heb haar ingespoten met een bitter smakende lotion en nu zie ik haar niet meer likken. Ze ligt nu TV te kijken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#942456
krolsheid is zowiezo een stevige aanslag op het lichaam, ot was er ook helemaal ziek van.
ot is na de sterilisatie vreselijk opgeknapt; ze werd zwaarder en kreeg een mooiere vacht.
Door Mevroi Kruim
#942480
OK, geen vlooien dus, dat is het eerste waar ik altijd aan denk en meestal blijkt het dat toch te zijn. Ik weet niet wat voor pipetje je gegeven hebt, mijn vervaring is dat sommige middelen duidelijk minder werken, en sowieso duurt het ff voordat de vlooien verdwenen zijn. Ook zijn er middelen waarbij een passerende vlo toch nog kan bijten en bij een allergische kat is dat voldoende voor een ontharingskuur, weet ik helaas uit ervaring.

Stress kan zeker, vooral langdurige stress door onvoorspelbare zaken. EN soms is het moeilijk uit te vogelen wat een dier als stressend ervaart.
Sterkte met de streep!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942497
Het was een pipet van frontline. Ik ben hier in huis tot nu toe echt niet één vlo tegen gekomen en ik vind in haar vacht (voor zover ze die nog heeft) ook absoluut geen vlooienpoepjes. Op de paar plekjes na waar ze dus wondjes heeft (aan haar buik) is er verder onder de kale plekken aan de huid ook niets te zien.
Door maddoc
#942529
vlooien is idd het eerste waar je aan denkt en wat je dus sowieso moet uitsluiten door een goede vl bestrijding, als je frontline gebruikt (de combo is dan het mooiste) door 1x per mnd te behandelen. ook als het ve vlooienbeet is, is de jeuk niet gelijk over na de vlooienbehandeling want de jeuk is tgv een reactie op het speeksel vd vlo. en van een vlooienbeet kan een allergisch dier een paar weken jeuk hebben.  als ze niet buiten zou komen en de honden goed behandeld worden is die kans al weer wat kleiner, en als ze ondertussen al aardig kalig is en helemaal niets kunt vinden van vlooien en poepjes is het minde waarschijnlijk maar niet onmogelijk. En je zou ook 2x met een maand tussentijd met stronghold kunnen behandelen dan pak je nog ander ongedierte mee dan alleen vlooien. een dierenarts kan bv ook een huidafkrabsel en haren onder de microscoop bekijken om te kijken of er mijten oid te zien zijn. Dan zou het nog een allergie of reactie op wat anders kunnen zijn en stress is een mogelijkheid maar dan zou je eigenlijk eerst naar de andere dingen gekeken moeten hebben voor je het daar op gooit.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942546
Maar ze gedraagt zich helemaal niet alsof ze jeuk heeft. Krabbelen doet ze niet. Ze wast zich alleen continue van top tot teen en opvallend is dat op de plaatsen waar ze er met haar tong niet bij kan, ze nog dik in haar vacht zit. Het lijkt me toch sterk dat als ze jeuk zou hebben ze dat daar niet zou hebben. En als ze daar wel jeuk zou hebben dan zou ze toch krabbelen? En op de kale plekken op haar rug zie je niets van irritatie aan de huid. Vanavond, nadat ik haar had behandeld met die vies smakende lotion, heb ik haar niet meer zien likken. Als ze jeuk zou hebben, maar niet meer wil likken vanwege de vieze smaak dan zou ze toch krabbelen?
Door danielle1980
#942547
demi heeft dat ook af en toe, vraag me neit wat t is, ik maak me dan evrschrikkelijk zorgen...
ze word kaal en opeens dan is het weer goed...
hormonen zeiden ze keer hier op barfplaats :-\
het gaat in ieder geval telkens weer na een tijdje weg
Door flin
#942552
Sonja schreef:. Ze wast zich alleen continue van top tot teen
tourette syndroom?
'k geef 't maar een naam,....is't altijd al zo geweest, of is't alleen maar in de loop der tijd erger geworden?
Gebruikersavatar
Door koekje
#942555
ik hoor steeds meer (waaronder van mn DA) dat frontline niet genoeg helpt tegen de pietjes, ze zouden er resistent tegen zijn geworden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942627
flin schreef:

tourette syndroom?
'k geef 't maar een naam,....is't altijd al zo geweest, of is't alleen maar in de loop der tijd erger geworden?
Ze heeft altijd de neiging gehad om, als ze krols was, haar 'bikinilijn' te ontharen. Vorig voorjaar was het iets erger dan de voorgaande jaren. Toen was het niet alleen het buikje en de binnenkant van haar achterpootjes, maar ook boven haar staart en de buitenkant van de achterpootjes. Nu neemt ze haar hele lichaam, voor zover ze er met haar tong bij kan, grondig onder handen. Het is dus iets dat inderdaad erger wordt.
Door YaYa
#942630
Zou toch stress kunnen zijn van de krolsheid. Heb je een reden om haar niet te laten steriliseren?? Al die hormonen die onnodig door zo'n lijfje gieren doen ook een heleboel.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942632
koekje schreef: ik hoor steeds meer (waaronder van mn DA) dat frontline niet genoeg helpt tegen de pietjes, ze zouden er resistent tegen zijn geworden.
Zou kunnen, maar ik geloof dus nog steeds niet dat pietjes het probleem zijn. Ik heb hier naast het streepie nog 2 katten en 4 honden rondlopen die nergens last van hebben, terwijl Stan heel gevoelig reageert op vlooien. Die heeft maar één vlooienbeet nodig om een hotspot van heb ik jou daar te ontwikkelen. Ik heb ze voor de zekerheid ook allemaal behandeld en ik heb het hele huis gespoten met Fogger. Testjes met de vlooienkam hebben bij niet één van de dieren ook maar één vlooienpoepje opgeleverd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942635
YaYa schreef: Zou toch stress kunnen zijn van de krolsheid. Heb je een reden om haar niet te laten steriliseren?? Al die hormonen die onnodig door zo'n lijfje gieren doen ook een heleboel.
Nee. Ik heb het gewoon nog niet laten doen omdat het een vondelingkitten was dat ik met het flesje heb grootgebracht. Ze had een forse groeiachterstand en ze bleef heel lang een heel iel beestje. Omdat ze toch niet naar buiten wil heb ik haar nog niet laten steriliseren, maar het zat wel in de planning om het nog te doen. Ik heb het alleen steeds uitgesteld, juist omdat ze zo'n stresskipje is en zo'n ingreep natuurlijk ook weer veel stress met zich mee gaat brengen.
Door maddoc
#942674
[quote="Sonja"]
Maar ze gedraagt zich helemaal niet alsof ze jeuk heeft. Krabbelen doet ze niet. Ze wast zich alleen continue van top tot teen


honden krabben, katten uiten dat juist door te wassen, en vaak ontaardt dat in plukken, als je afgebroken haren ziet/voelt doet ze het dus zelf.
Door Mevroi Kruim
#942725
maddoc schreef:
Dat merk ik dus bij Sjors ook, die krabt zelden maar knaagt en bijt al z'n haar eraf.
Ik heb zelf goede ervaringen met Advantage en Bolfo Gold voor de vlooienbestrijding. En ik moet wel iedereen hier in huis behandelen, alleen Sjors is niet voldoende, dan komen de vlooien toch nog ff bij hem buurten helaas.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door