Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bianca1984
#942444
Hoi,

Sinds kort ben ik met mijn hond aan het experimenteren wat zij wel en niet kan verdragen. Ze is een engelse stafford met een zwaar darmprobleem. Ze staat nu ongeveer een jaar op kvv en dat gaat super. Ze kan absoluut niet tegen kip, dat heb ik al meerdere malen ondervonden. Steeds probeer ik een stukje kipfilet of een kippennekje en steeds gaat het fout. Het gaat al wel steeds beter en ze verdraagt al iets meer naast haar kvv. Een gedroogd runderoortje gaat, een gedroogd kalfspeesje en sinds kort ook rauwe runderstrotten. Ik wil haar wel op kvv houden maar vind het belangrijk dat ze toch regelmatig iets kauwt. Als ik haar een runderoor geef, bloed ze meteen aan haar tandvlees.

Maar mijn vraag is eigenlijk, ik las het op het topic voor beginners van rauwe botten... waarom je precies geen knieën mag geven van o.a runderen? Dat kon ik niet echt vinden, alleen dat je het beter niet kunt doen. Op dit moment kan ik alleen makkelijk aan runderonderdelen komen en in de toekomst ook lam.

Groetjes,

Bianca
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#942464
rund is veels te hard, knieen zijn dragend dus ook knetterhard.
En runderbotten is ook zeker niet geschikt als beginnersbot!
Lam kan wel, maar dan echt een jong dier, en dan zou ik ook nog niet met lamsribben beginnen als je hond nog niet gewend is aan 't eten van botten, kan je niet aan konijn komen?
Bv van de markt?
Of kan je niet met iem meebestellen bij bv herby?
Dan is het makkelijker en kan je parelhoen ed gaan geven.
Maar rustig aan hoor!!!!
trouwens met een flinke lap pens kunnen ze ook veel knaagplezier hebben!
ellen
Door Femke
#942481
kan ze naast kip ook niet tegen ander gevogelte (eend, parelhoen etc?) Want dat vind ik toch echt de enige geschikte beginnersbotten...
Door Laura2004
#942661
Mijn hond is ook allergisch voor kip, dus dat krijgt ze nooit, ik zou het als ik jou was ook niet meer proberen. Je kan beginnen met het geven van eendennekken en kwartel(karkas) en als je hond daaraan gewend is kan je parelhoenkarkas, eendenkarkas en konijn (en botten van andere kleine dieren) geven en als dit allemaal goed gaat kan je botten van grotere dieren geven, zoals lamsribben en geitenribben.
Ik ben niet angstig met botten, maar ik raad je ook af om runderbotten te geven, ook als jouw hond botten gewend is, ik heb mijn reu één keer per ongeluk (ik dacht dat het een stuk vlees was zonder bot) een runderbot gegeven en er is een flink stuk van zijn kies afgebroken, het is geen ramp, maar toch niet de bedoeling en het kan ook nog eens voor vervelende verstoppingen zorgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door