Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#942056
Kan ik alle soorten zeevissenkoppen aan de hondjes geven,of bepaalde niet?? Ik ga morgen nl. naar de markt
Gebruikersavatar
Door *Monique
#942060
Unique schreef: Kan ik alle soorten zeevissenkoppen aan de hondjes geven,of bepaalde niet?? Ik ga morgen nl. naar de markt
hier krijgen ze alleen zalmkoppen. Ik heb al eens iets anders geprobeerd wat ik kreeg van de visboer (bijv. bot), maar dat moesten  ze niet......
gewoon proberen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#942150
Ik bedoel dus wijting schelvis makreel kabeljauw ed. misschien zijn er wel veel meer soorten,rode poon ed.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#942193
Unique schreef: Ik bedoel dus wijting schelvis makreel kabeljauw ed. misschien zijn er wel veel meer soorten,rode poon ed.
zoek even in de bieb, want er zijn soorten die beter niet gegeven kunnen worden, en volgens mij was dat rode poon?? Maar weet ik niet zeker.
makreel kun je sowieso helemaal geven en kabeljauw ook de koppen (zijn wel erg hard). Hier krijgt alleen Didge ze weg. Volgens mij is schelvis witvis (??) en niet zi vet en voedzaam, en wijting zou ik niet weten. Maar ik weet zeker dat er in de bieb een topic over is ;)
Door Edelgrijsje
#942380
trimsalon schreef: zoek even in de bieb, want er zijn soorten die beter niet gegeven kunnen worden, en volgens mij was dat rode poon?? Maar weet ik niet zeker.
makreel kun je sowieso helemaal geven en kabeljauw ook de koppen (zijn wel erg hard). Hier krijgt alleen Didge ze weg. Volgens mij is schelvis witvis (??) en niet zi vet en voedzaam, en wijting zou ik niet weten. Maar ik weet zeker dat er in de bieb een topic over is ;)
wijting is inderdaad witvis.
Door Edelgrijsje
#942490
vanaalst schreef: van wijting gaan ze hier vreselijk van spugen, dat wil zeggen als ze het al eten.
ellen
O, nergens last van gelukkig, moet wel ff de vis vasthouden :)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#942872
Nou de score viel zwaar tegen. 1 viskraam 1 zalmkop 3 zalmen zonder kop met nog vlees aan de graat en 1 kilo ansjovis. ik heb er 4 porties van een pond van kunnen maken.
Door roefus
#942940
Unique schreef: Nou de score viel zwaar tegen. 1 viskraam 1 zalmkop 3 zalmen zonder kop met nog vlees aan de graat en 1 kilo ansjovis. ik heb er 4 porties van een pond van kunnen maken.
Dat was een magere vangst dan  :(
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#942948
Zeer mager mag ik wel zeggen en die zalm beet nog in mijn vinger ook  ;D ;D Maar donderdag weer een poging
Door roefus
#942962
Unique schreef: Zeer mager mag ik wel zeggen en die zalm beet nog in mijn vinger ook  ;D ;D Maar donderdag weer een poging
Aaah...scherpe tandjes...zelfs nog na zijn dood...die arme zalm  ;D
Door - pien -
#942966
Vandaag was ik op de markt en ik zag zalmkop en -graat met vlees liggen, dus ik vroeg hoeveel het kostte, nou 50 cent per kop of graat.
Er lagen er in totaal 6, dus ik vroeg, als ik het hele zwikkie meeneem ?
Dan maak ik er een leuk prijsje van, zei hij.
Voor 2 euro (ipv 3) had ik 10 porties, in totaal was het zo'n 2,5 kilo.
Ik stond die koppen te knippen en zat met mn vinger in een oog  :-X, maar mn dag was weer goed  :D
Lekkere vette vis voor de hondjes  :)
Maar ja, soms kom ik net te laat, is alles op  :-\
Volgende keer beter  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door