Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door matthea
#941836
Ik heb een dwerg pinscher die ik wil laten barfen maar hoe doe ik dat?
Want een heel karkas is voor hem veel te veel.
Kippen nekken is geen probleem die kauwt die goed kapot al moet die er wel moeite voor doen.
Ik ben dus bang dat die te weinig bot innen krijgt.
Maar hoe stel ik voor zo'n klein hondje nu een menu samen ,hij weegt 4 kilo

Verder heb ik ook nog twee franse bullen waarvan de ene alles in 1 keer doorslikt.
Ik krijg hem dat niet afgeleerd en als ik het vast hou dan wil die niet eten
De bullen wegen elk 12,5 kilo

Hoe zou voor mijn 3 rakkers het menu er uit moeten zien
Ik ben zelf al wel aan het rekenen geweest maar vanwege mijn pinschertje weet ik niet hoe ik het aan moet pakken
Wat zou ik ze per dag zou moeten geven?

Groetjes Matthea
Door Nynke
#941864
Hoi Matthea, ik kan je niet helpen met je menu, daar waag ik me nog niet aan, maar ik kan je wel aanraden een hakbijltje aan te schaffen, zo kun je een (kip)karkas in 2en of 3en hakken.

Bij "Hoe ziet jouwbarfmenu eruit", kun je wel kijken of er menu's staan voor honden die een soortgelijk gewicht hebben als jouw bullen.
Eventueel kun je daar kijken naar  Het eerste menu voor Gunnar, Jeppe en Pezzo, dat zijn mijn hondjes, die wegen 9,5-10 kilo, dan heb je een richtlijn. Bij dat menu heeft iemand me ook geholpen  ::) :P ::)

Succes !!!
Door hetty2
#941915
Hoi Matthea,

Ik heb zelf een dwergschnauzertje van 5,5 kg en ik zoek gewoon de kleinere stukken vlees uit: vleugels, boutjes, nekken van de wat kleinere dieren. Verder is zo gek op sardines en die zijn ook vrij klein. Voor spiervlees gebruik ik dan het vlees van de wat grotere dieren. Zo kan je heel veel varieren.
Omdat mijn hondje keurig van voor naar achteren eet kan ik ook gerust halverwege het vlees-bot weer weghalen om dat de volgende morgen weer te geven.
Door Happy Tail
#942007
ik denk dat je gewoon stukken klein moet hakken en bijvoorbeeld aan vleugeltjes ed moet denken qua grootte. Ik barf volledig met fretten, dus het maakt verder niets uit hoe groot je hond/kat/fret is, alles is in principe aan te passen
dus kipvleugels, halve kippenrug, kippennek, halve eenden nek, konijnen voorbenen, haasspiervlees, stuk kalkoenkarkas, eendehartjes, pens is altijd in makkelijke grootte te maken. konijnenkoppie, duivenkarkas ed. eendagkuikentjes, en dan van de groteren dieren alleen spiervlees

je kan ook eens denken aan een keer per dag te voeren, dat maakt het ook wat makkelijker qua protie en onderdeel grootte
Gebruikersavatar
Door Binno
#942786
Qua bot geef ik Gian (3kg) delen van piepkuiken, haantje, kwartel, hele kippenekjes, -vleugeltjes, stukjes kipkarkas, stukjes konijnenrug of karkas enz...
Door matthea
#942811
Daar had ik nog niet aan gedacht dat je het zelfs ook gewoon klein kan maken ::)
Maar dan kan di gewoon lekker mee gaan barfen want juist hij is er wild van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door