Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door karin2
#941517
Dumpy is een gesteriliseerde poes die in augustus 12 jaar hoopt te worden .

ze is altijd een slank katje geweest ook de eerste jaren na haar sterilisatie .

nu ze echter de laatste jaren een zéér toegewijde privé dienaar heeft (Danny  ::) )
was ze wel te dik  >:(

ze is echter weer een beetje vermagerd de laatste tijd .
wat me opvalt is dat haar achterhand (haar bilspieren )erg vermindert ,ingevallen lijken .
ook is ons beiden opgevallen dat ze de laatste weken soms een sprong"mist " als ze ergens op wil springen .
heeft er iemand een idee wat dit kan zijn ? ouderdom ? verzwakking ?  :-\

ze eet en drinkt verder goed en is levendig en soms nog speels ze lijkt verder dus goed in haar vel te zitten .helaas is het een blikkat  :( ze vertikt het om iets anders te eten  >:( de brokken heb ik afgeschaft !!

volgende week maak ik een afspraak voor haar ij de Da om eens een bloedonderzoek te laten doen en haar algemene conditie eens te laten nakijken .

is dit het begin van ouderdom ?  :-\ :(  (ze lijkt hélemaal geen 12 voor de rest .)
Door Borke
#941574
Klinkt herkenbaar als ik naar onze Franny van 14 jaar kijk.
Franny is sinds 4 jaar bekend als nierpatiente en was daarvoor erg vermagerd. Nu eet ze CB alweer 4 jaar en slikt ze Fortekor en is een stuk opgeknapt, maar die slappe achterhand blijft.
Ze krijgt sinds kort glucosamine en dat lijkt wat te helpen.
Door karin2
#941598
ze is niet erg vermagerd hoor .
ik hamer er bij mijn vriend op dat ze te dik is  >:( en ik vertik het om iets in hun bakje te gooien  :ras: )
zodus is ze daardoor wat vermagerd denk ik .
zou die spieratrofie dus door ouderdom komen ? en zou het iets met haar nieren te maken kunnen hebben ?  :-\
Door Borke
#941616
Onze DA weet die slappe achterhand aan ouderdom, dacht aan artrose.
Nierkwalen komen bij heel veel oudere katten voor, dat is zo ontdekt met een bloedonderzoek bij de DA.
Door flin
#942756
karin2 schreef: volgende week maak ik een afspraak voor haar ij de Da om eens een bloedonderzoek te laten doen en haar algemene conditie eens te laten nakijken .
en, weet je al wat?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door