Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#941284
Wat geven jullie je pups om te ontwormen ?
Over drontal pup was ik destijds wel  tevreden.
En wqt voor probiotic kan ik erbij geven en waar kan ik die dan kopen ?

groetjes, Marijke
Door Lizzy
#941510
Ik heb de pup ontwormt met Flubenol. Volgens mijn vorige DA is dit middel het minst schadelijk voor de lever. Of het zo is...? Ik gaf er probiotica bij van Arkopharma. De Acidophilus. Die vind ik erg goed. Solgar is ook erg goed. Die van A Vogel schijnt ook goed te zijn. Deze merken zijn bij zaken als De Tuinen en reformwinkels meestal wel te krijgen maar ook steeds meer normale drogisten verkopen het. Zeker A Vogel en steeds vaker zie ik ook Arkopharma. Protexin is ook goed, maar alleen via de DA verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#941645
Ik geef ze Vitaminthe. Eén keer een uitstapje gemaakt naar Drontal, maar daar was ik niet zo tevreden over. Als probiotica geef ik de Sanapron, die krijgen ze dan al een dag vantevoren.
Door marsieyenna
#941686
Angelique schreef: Ik geef ze Vitaminthe. Eén keer een uitstapje gemaakt naar Drontal, maar daar was ik niet zo tevreden over. Als probiotica geef ik de Sanapron, die krijgen ze dan al een dag vantevoren.
Hoi Angelique , bij mij was het net anders om , de vitamith kregen ze diarree van .
Waar haal je de Sanapron ?
Ontwormde je ze ook al met 2 weken ?

groetjes, Marijke
Gebruikersavatar
Door Nitus
#941722
marsieyenna schreef: Hoi Angelique , bij mij was het net anders om , de vitamith kregen ze diarree van .
Waar haal je de Sanapron ?
Ontwormde je ze ook al met 2 weken ?

groetjes, Marijke
Ik denk HIER ;)
Door evenstar
#941746
ik ontworm de pups met 2 weken en gebruik dan Banminth pasta de dag erop krijgen ze Bene-Bac.
Sanapron geef ik als ze vast voedsel krijgen.
Ontworm ze dan met 5 en 8 weken reden omdat ze met 6 weken hun eerste enting krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#941792
marsieyenna schreef: Hoi Angelique , bij mij was het net anders om , de vitamith kregen ze diarree van .
Waar haal je de Sanapron ?
Ontwormde je ze ook al met 2 weken ?

groetjes, Marijke
Hier met de sanapron geen diaree met Vitaminthe. Van de Drontal zijn er toen 3 van de 4 pups een dag goed beroerd geweest wat terstond begon toen ze het spul binnenkregen. Ik ontworm niet met 2 weken, zo halverwege de 3de week krijgen ze de eerste kuur.
Door K@rin
#941826
Voorheen altijd Flubenol gebruikt en tegenwoordig Banminth en met die laatste de beste ervaring.
Vitaminthe 1x geprobeerd en daarna NOOIT WEER !
Binnen een half uur krepeerden die stakkers van de buikkramp en diaree .....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#951135
Ik heb voor de pups hier ook Banminth gebruikt. Eenmalig heb ik dat toen vervangen door een driedaagse kuur Panacur omdat er mogelijk sprake was van giardia. (bleek het achteraf niet te zijn) Kan weinig zeggen van de bijwerkingen daarvan, want ze waren natuurlijk al aan de spuitpoep. Maar ze werden er in ieder geval niet zieker van. Banminth ging verder goed.
Ik heb probiotica van Vogel gebruikt en heb ook puppystim van de da gegeven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door