Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door audier
#941290
I.v.m. de krijtpoep een nieuw menu. (zie ander topic)

Nu zit er elke dag orgaan in het eten i.p.v 1 keer per week een hele dag orgaan. Ook is het botpercentage naar beneden gedaan. Zo zou het dan beter moeten gaan. Ook genoeg bot voor een hond van 5,5 maand en ong. 35 kilo??

Ma 650 zalmkarkas/kop-250 kiplever-500 hert/ree vlees
Di  650 Kipkarkas-250 lamshart-500 kopvlees rund
Wo 650 parelhoenkarkas-250 pens rund-500 haasvlees
Do 650 eendkarkas-50 rundernier-200 kippenmaag-500 hert/ree vlees
Vrij 650 kippennekken-250 pens-500 haasvlees
Za  650 konijnkop +voorpoten-250 lamshart-500 runderstrot
Zo 650 haaskarkas-250 kippenmaag-500 rund spiervlees

Ze krijgt ook nog 2 eieren en ongeveer 5 stuks fruit(kiwi,appel,sinaasappel) per week maar die zijn extra....

Groetjes, Karin
Laatst gewijzigd door audier op za 29 mar 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#941364
Ik kom op 46% vleesbot, 18% orgaanvlees, 36% spiervlees. Prima! Ik tel 9 diersoorten dus dat is ook super-de-luxe! Fruit en eitje; prima! Ziet er hartstikke goed uit. Nou ja, je weet hoe ik over groente denk, dus daar ga ik me verder niet over uitlaten ;).
Door audier
#941369
Ik weet het.......en ik zou het ook geven als er hier niet iemand verschrikkelijk over z'n nek ging van de lucht....zal misschien aan een bepaald soort groente liggen maar dat weet ik natuurlijk niet
Door Lizzy
#941371
[quote="audier"]
Ik weet het.......en ik zou het ook geven als er hier niet iemand verschrikkelijk over z'n nek ging van de lucht....zal misschien aan een bepaald soort groente liggen maar dat weet ik natuurlijk niet
[/quote]

Nou ja, je super-afwisseling en je fruithappen vangen het gemis wel op joh! Puur uit nieuwsgierigheid: wie gaat er over z'n nek?
Door audier
#941377
Nou moet ik wel zeggen dat het inderdaad wel heel erg sterk ruikt....als het al een week in de vriezer ligt dan ruik je het al als je de vriezer open doet....dus als het ligt te ontdooien ruikt het hele huis ernaar....is dat altijd zo of ligt het aan 1 bepaald soort groente die ik heb gebruikt misschien??

En ja...als ik ochtenddienst heb dan zal hij het moeten geven.. :P
Door Lizzy
#941391
Oh, ik ruik mijn mixjes nooit en heb een zeer gevoelige neus! Gebruik je misschien veel koolsoorten zoals broccoli, witte kool, bloemkool, zuurkool, etc? En af en toe een beetje gekookte groente, over van jullie eigen maaltijd? Is dat een optie? (vaag staat me bij dat je dat al geeft?).
Door audier
#941394
Oh ja......dat is het dan want vorige keer had je al gezegd dat ik teveel kool had gebruikt en dat ik het de volgende keer helemaal niet moest gebruiken maar meer andere soorten. Kijk maar hier...http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 465.0.html

Dus daar stinkt het zo van??? Dan ga ik het toch nog een keer maken met minder kool en dan kijken wat ie er dan van vindt....zou lekker zijn als het dat is...dan kunnen ze wel gewoon groente eten :)

Groetjes, Karin
Laatst gewijzigd door audier op za 29 mar 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#941412
ik gebruik eigenlijk maar 1 koolsoort en dat is broccoli en ik vind de groentemixen helemaal niet stinken en ook ik heb best een goede neus  ::) ::) ::)
Door audier
#941425
We hebben het nu 2 weken geleden voor het laatst gegeven en als je nu in de vriezer goed ruikt dan ruik je het nog....dus het was wel een sterk luchtje...ik vond het niet echt storend maar mijn man dus wel...maar ik ga het nog eens proberen met minder koolsoorten...dan moet het goedkomen :)

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door pike
#941448
Hier gaat van de koolfamilie ook altijd broccoli door de mix en soms ook iets van groene kool, het stinkt nooit, het ruikt altijd gewoon lekker fris en in de vriezer ruik je al helemáál niets  ;)
Door audier
#941449
Ik had vorige keer dit:
500 gram koolraap
500 gram wortelen
350 gram broccoli
190 gram sla
100 gram alfalfa
350 gram bloemkool
300 gram gourgette
7 tenen knoflook
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door