Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Gittje
#930295
Max krijgt al een tweetal maanden Vetri-Joint 40 (zie http://www.google.be/search?hl=nl&q=Vet ... DcountryBE ) voor z'n artrose.  Maar hier op het forum verder te lezen over artrosetoestanden, overweeg ik om hem supplementair ook omega 3 (en 6 ?) te geven.  Dit in de hoop dat ik hem voor langere tussenpauzes van de Rimadyl zal kunnen afhouden en voor een gezonde oude dag.

Primeval beschikt over het product "omega 3-6-9" (zie  http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1057 ).  Blijkbaar komen die vetzuren voort uit plantaardige bronnen.  Als ik goed heb gelezen, is het voor de hond echter beter om omega 3 te geven afkomstig uit vette vis.

Welke producten raden jullie aan voor gebruik op lange termijn, die ook meevallen qua kostprijs ?  Mogen Hema visolie capsules, in feite bestemd voor menselijke consumptie, ook worden gebruikt voor de hond ?  Naar welke soort kijk ik dan best uit rekening houdend dat Max als oudere hond stilletjesaan ook last krijgt van een verminderde nierfunctie ?
Door Connys
#930590
Glucobest, vitamine C poeder (acerolabes)en omega 3 uit het reform, zijn voor mijn berner sennen 7 1/2 met arthrose als een warm bad, ze heeft nooit meer pijn en is aan een 2e vrolijk leven begonnen. Ik geef dit nu 4 maanden en na 3 weken was ze al van de pijn af.
Door Lizzy
#933243
Gittje schreef: Max krijgt al een tweetal maanden Vetri-Joint 40 (zie http://www.google.be/search?hl=nl&q=Vet ... DcountryBE ) voor z'n artrose. Maar hier op het forum verder te lezen over artrosetoestanden, overweeg ik om hem supplementair ook omega 3 (en 6 ?) te geven. Dit in de hoop dat ik hem voor langere tussenpauzes van de Rimadyl zal kunnen afhouden en voor een gezonde oude dag.

Primeval beschikt over het product "omega 3-6-9" (zie http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1057 ). Blijkbaar komen die vetzuren voort uit plantaardige bronnen. Als ik goed heb gelezen, is het voor de hond echter beter om omega 3 te geven afkomstig uit vette vis.

Welke producten raden jullie aan voor gebruik op lange termijn, die ook meevallen qua kostprijs ? Mogen Hema visolie capsules, in feite bestemd voor menselijke consumptie, ook worden gebruikt voor de hond ? Naar welke soort kijk ik dan best uit rekening houdend dat Max als oudere hond stilletjesaan ook last krijgt van een verminderde nierfunctie ?
Ik raad je inderdaad ten zeerste af om omega 6 te supplementeren. Via de voeding krijgt de hond al echt meer dan genoeg binnen. Of eigenlijk: teveel. Om dat de balanceren, wordt aangeraden bij huid, nier en gewrichtsproblemen extra omega 3 te geven. Het beste geef je visolie of verse vis. Aangezien je bij gewrichtsproblemen dan vrij veel omega 3 zou moeten geven, is het wat lastig om dat via verse vis te doen... Je kunt de visolie van de HEMA nemen. Ja, je hebt visolie in alle soorten en maten en bedragen. De consumentenbond heeft een jaartje of 2 geleden visolie getest op vervuiling. Solgar 3-700 en Arctic Essence zijn toen als enige vrij bevonden van enige vervuiling. Solgar is tevens stervensduur... Axium, Triomar en Pharma Nord bevatte het meeste vervuilingsstoffen. Nou, die van Hema, Etos, de Tuinen, etc. zitten daar allemaal een beetje tussen in.
Door Gittje
#937173
Lizzy schreef:Ik raad je inderdaad ten zeerste af om omega 6 te supplementeren. Via de voeding krijgt de hond al echt meer dan genoeg binnen. Of eigenlijk: teveel. Om dat de balanceren, wordt aangeraden bij huid, nier en gewrichtsproblemen extra omega 3 te geven. Het beste geef je visolie of verse vis. Aangezien je bij gewrichtsproblemen dan vrij veel omega 3 zou moeten geven, is het wat lastig om dat via verse vis te doen... Je kunt de visolie van de HEMA nemen. Ja, je hebt visolie in alle soorten en maten en bedragen. De consumentenbond heeft een jaartje of 2 geleden visolie getest op vervuiling. Solgar 3-700 en Arctic Essence zijn toen als enige vrij bevonden van enige vervuiling. Solgar is tevens stervensduur... Axium, Triomar en Pharma Nord bevatte het meeste vervuilingsstoffen. Nou, die van Hema, Etos, de Tuinen, etc. zitten daar allemaal een beetje tussen in.
Als je niet voor extra omega 6 bent, neem ik aan dat je niet te vinden bent voor de zalmolie van Henne (zie http://www.henne.nl/index_bestanden/Page580.html ) ?

Als ik het goed voorheb, zit in Chlorella & Spirulina ook omega 3 maar dan van plantaardige oorsprong. Is dit op termijn even effectief als omega 3 van dierlijke oorsprong ?
Door Lizzy
#937199
Gittje schreef: Als je niet voor extra omega 6 bent, neem ik aan dat je niet te vinden bent voor de zalmolie van Henne (zie http://www.henne.nl/index_bestanden/Page580.html ) ?

Als ik het goed voorheb, zit in Chlorella & Spirulina ook omega 3 maar dan van plantaardige oorsprong. Is dit op termijn even effectief als omega 3 van dierlijke oorsprong ?
In Henne zit volgens mij omega 3 en geen 6. Wat ze (volgens mij) bedoelen is dat je met het toevoegen van omega 3 balans brengt tussen omega 3 en 6.

Hoe het zit met de vetzuren in chlorella en of deze even effectief zijn: dat moet ik nagaan voor je.
Door Gittje
#938140
Lizzy schreef: In Henne zit volgens mij omega 3 en geen 6. Wat ze (volgens mij) bedoelen is dat je met het toevoegen van omega 3 balans brengt tussen omega 3 en 6.
Ja, inderdaad. Ik heb te vluchtig gelezen ... Zal morgen effen rondbellen naar een paar dierenwinkels in de streek om te zien of ze Henne zalmolie in stock hebben.
Lizzy schreef:Hoe het zit met de vetzuren in chlorella en of deze even effectief zijn: dat moet ik nagaan voor je.
OK, thanks. Binst dat mijn honden naar traditionele gewoonte aan het grazen waren in de weide, waarbij ze héél selectief te werk gaan (het is nog niet gelijk welk grassprietje), vroeg ik mij af in hoever dat het gras eten misschien zou minderen als ze regelmatig chlorella zouden krijgen ?
Door Lizzy
#940774
grosemans geert schreef: bekijk de produkten van aman prana eens aandachtig..
groetjes geert
Ja, 30 euri voor een flesje walnotenolie ::)

(ik vind de meeste van deze olieen volstrekt ongeschikt voor de hond trouwens).
Door flin
#941379
koolzaad, lijnzaad en ook perilla, zijn omega-3 ALA vetzuren,
vette-vis omega-3 zijn EPA en DHA vetzuren

ALA, EPA en DHA zijn omega-3 vetzuren. EPA en DHA zitten alleen in dierlijke produkten. De meeste mensen kunnen zelf ALA omzetten in EPA en DHA (maar dat gebeurt niet bij iedereen even efficient). Vooral LA (een omega-6 vetzuur) zit bij die conversie in de weg
Door M.P
#941400
ikzelf heb al veel merken visolie gebruikt van goedkoop tot bijna 50euro voor 100ml,
ik ben daarna overgestapt op plantaardig, ben er beter mee geholpen, het is niet voor iedereen hetzelfde...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door