Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#940509
Ik kom even snel op BP piepen. Want nu ga ik me toch wat zorgen maken.

Eli weegt ca. 4,5kg
Yakin ca. 3,5kg
Ze zien er schitterend uit, niet te dun, niet te dik.

Beiden krijgen een 200gr per dag, soms wel meer naar gelang het gewicht van de prooidieren. Maar ze lijken constant honger te hebben  :-\
Echt niet normaal, een uur na hun ontbijt van 100gr lopen ze om me heen te miauwen `wij hebben honger, wij hebben honger  >:(` Ze krijgen 3x per dag te eten.
Ik snap het niet  :-\
Of ze krijgen te weinig (wat ik betwijfel), of ze vinden het zooooooo lekker  :o

Ik maak me zorgen eigenlijk  :(
Door Anthraciet
#940522
Ik herken hier wel veel in hoor ;)
Mijn katten zijn nog niet volledig over op barf, maar krijgen in principe 's avonds barf en 's ochtends blik.
De avondbarf is gemiddeld tussen 600 gram en 1 kilo, verdeeld over 6 katten. Dus gemiddeld krijgen ze dan 100-150 gram per kat.

's Ochtends krijgen ze dan allemaal blikvoer en dat is ook gemiddeld zo'n 100 gram per kat.

En als ik dan's middags thuis kom van het werk, staan ze allemaal te schreeuwen en geef ik ze meestal ook nog maar wat, zo'n 50 gram per kat.

Ik heb het idee dat ze meer honger hebben c.q. het lekkerder vinden als toen ze brok aten. En eigenlijk kan ik het ze niet echt kwalijk nemen ;D

Ik zou zeggen, hou ze gewoon goed in de gaten, als ze afvallen, zou je ze meer kunnen geven (mits er natuurlijk geen sprake is van ziekte).
Mijn katten zijn wel wat afgevallen sinds ze op barf zitten, maar dat mocht ook best wel bij een aantal ::)
Ze zijn overigens wel zwaarder als jouw katten, mijn kitten van 7 maanden weegt nu 4 kilo en de rest zit tussen de 5 en 6 kilo in. 8)
Door *Axel*
#940526
Yakin is ook bijna 7 maand en Eli 9 maand. Ik vind eigenlijk dat ze er goed uitzien, dikker wil ik liever niet. Eli is al gecastreerd, Yakin is binnenkort aan de beurt. Behalve het eosinofiel granuloom van Eli is er niks aan de hand met ze.
Maar ze zijn dus niet de enige die zo om eten zeuren  :D
Door *Axel*
#940555
[quote="Kruimel"]
Ze vinden het gewoon superlekker!
[/quote]

Dus ik hoef me geen zorgen te maken?
Door flin
#940604
hoe lang staan je katten nou op 'vers'?
twee maanden, of zit 'k er naast?

't heeft hier ook even geduurd voor ze een 'normaal' patroon lieten zien, in't begin (zo na de lust-'k-nie-fase ) vraten ze ook veel , en uiteindelijk kwam 't weer op zo'n 3 % van 't lichaamsgewicht...
wat 'k ook nog wel n's deed/doe is bij dit soort zeurgeblèhr een kipvleugeltje of andersoorts werk  geven, of in ieder geval iets waar ze effe mee bezig zijn...en ook nog wel n's een hele kip/kwartel/duif aanbieden....en ze netzolang laten vreten tot ze echt ploffen...
'k zou me geen zorgen maken dat ze te weinig binnen zouden krijgen, maar miss helpt een moeilijk kluifwerkje wel?
Door *Axel*
#940726
[quote="flin"]
hoe lang staan je katten nou op 'vers'?
twee maanden, of zit 'k er naast?

't heeft hier ook even geduurd voor ze een 'normaal' patroon lieten zien, in't begin (zo na de lust-'k-nie-fase ) vraten ze ook veel , en uiteindelijk kwam 't weer op zo'n 3 % van 't lichaamsgewicht...
wat 'k ook nog wel n's deed/doe is bij dit soort zeurgeblèhr een kipvleugeltje of andersoorts werk  geven, of in ieder geval iets waar ze effe mee bezig zijn...en ook nog wel n's een hele kip/kwartel/duif aanbieden....en ze netzolang laten vreten tot ze echt ploffen...
'k zou me geen zorgen maken dat ze te weinig binnen zouden krijgen, maar miss helpt een moeilijk kluifwerkje wel?


[/quote]

Ze staan al sinds ze hier zijn op vers. En aan de Barf sinds een maand of 3?
De lust-ik-niet-fase hebben die van mij nog niet gekend  ;D
Ze krijgen wekelijks kippenvleugels en een ok kwartels. Duif kom ik niet aan maar ik ga de hele kip eens proberen  :o
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken  ???
bedankt voor de tips  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door