Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door strid
#934772
goedenmiddag, ik gaf mijn hondje (net een jaar, teefje, pas loops geweest) altijd brokken. (proplan)
het was altijd een enorm energiek hondje maar de laatste paar maanden leek het wel of ze aan energie aan het inleveren was. dat kan natuurlijk komen door haar loopsheid (????)
Omdat ik niet in de gelegeheid ben om vers vlees zelf samen te stellen heb ik besloten om over te stappen op carnibest compleet natuurvoer.
Mij is verteld dat ik niets extra's hoef bij te geven (vitaminen of zo) en dat bij een jonge hond zo'n 35 gram per dag per kilo lichaamsgewicht volstaat.
Ik ben nu 5 dagen bezig  en ze vindt het erg lekker. Ik  geef haar alleen carnibest en ben direct volledig overgestapt. Met haar ontlasting heb ik geen problemen gehad.
ik hoop natuurlijk dat door dit voer ook weer wat meer energie krijgt.
Kan iemand mij nog tips geven????
alvast vriendelijk bedankt

astrid

 
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934797
Weinig tips hier, want je doet het al goed. Je hoeft qua voeding niets toe te voegen, want CB is idd kompleet. Het aanbevolen gewicht kan voldoende zijn, maar dat merk je alleen maar in de praktijk. Wordt je hond te mager, dan moet ze iets meer en wordt ze te dik minder.

Misschien heeft je teefje last van schijndracht, dan worden ze vaak sloom. Hier zijn verschillende homeopathische middelen voor, tik maar eens schijndracht in de zoekfunctie dan vindt je zel wel. Verder je teefje veel afleiden en samen leuke dingetjes doen.
Door strid
#934935
heel vriendelijk bedankt!!!! het klinkt gek, maar ik heb het idee dat ik meer moet wennen aan het voeren van cb dan  mijn hondjemoet weenen aan het eten daarvan .Zij vindt het heerlijk !!!!
Overigens,  het kan natuurlijk  nog niet in zo'n  korte tijd, maar het llijkt of ze na die kleine week op vers voer al een stukje beter in haar vel zit!!!  of.....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934943
strid schreef: heel vriendelijk bedankt!!!! het klinkt gek, maar ik heb het idee dat ik meer moet wennen aan het voeren van cb dan  mijn hondjemoet weenen aan het eten daarvan .Zij vindt het heerlijk !!!!
Haha, ja dat is meestal zo. Komt denk ik omdat we zo geïndoctrineerd worden door DA's en brokkenfabrikanten dat je soms bijna zou denken dat je een misdaad begaat als je je honden vers geeft. De honden hebben nergens problemen mee, die vinden het (meestal) alleen maar lekker  ;).
Overigens,  het kan natuurlijk  nog niet in zo'n  korte tijd, maar het llijkt of ze na die kleine week op vers voer al een stukje beter in haar vel zit!!!  of.....
Ja hoor, dat kan heel goed! Wat fijn zeg!!
Door strid
#935530
nog een vraagje: kan het zijn dat ze meer gaat plassen door cb? dat doet ze namelijk sinds een paar dagen, ik heb vandaag haar urine laten controleren door de da op bloedspoeren (urine infectie???) maar daar was niks mis mee. toch plast ze duidelijk meer , maar dinkt niet meer??? misschien omdat cb meer vocht bevat????
wie o wie kan mij antwoord geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935556
Als je hond dezelfde hoeveelheid blijft drinken als dat ze bij de brokken deed dan lijkt het me logisch dat ze meer moet plassen, want in totaal krijgt ze nu natuurlijk wel meer vocht binnen. Via de CB (brokken zit 10% vocht in CB 60%) en via de drinkbak.
Of ze moet loops worden, dan gaan ze ook vaker plassen (maar niet meer).
Door strid
#935686
super, dat zal het zijn, zij is in februari loops geweest, dus wellicht nog wat hormonen!!!
(waarom zegt een d a dat nu niet???)
wij gaan dapper door met het voeren van CB!!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935701
strid schreef: super, dat zal het zijn, zij is in februari loops geweest, dus wellicht nog wat hormonen!!!
(waarom zegt een d a dat nu niet???)
Tja, misschien is die niet zo slim :P ;D?
Maar houd het wel even in de gaten, als ze nu ook binnen gaat plassen moet je misschien aan een blaasontsteking denken :-\.
wij gaan dapper door met het voeren van CB!!!
Goed plan! :D
Door Michelle Vrolijk
#936570
[quote="strid"]
ik hoop natuurlijk dat door dit voer ook weer wat meer energie krijgt.
Kan iemand mij nog tips geven????
alvast vriendelijk bedankt 
[/quote]

Mijn hond is energieker en vrolijker geworden van CB en ook de bespiering is een stuk beter geworden (stond voorheen op brokken). Super aanrader dus !  :)
Door cathrien
#936579
[quote="Michelle M."]
Mijn hond is energieker en vrolijker geworden van CB en ook de bespiering is een stuk beter geworden (stond voorheen op brokken). Super aanrader dus !  :)
[/quote]

Ik ben het echt met Michelle eens,  heb nl. precies hetzelfde ervaren.
Door sam123
#940465
hallo allemaal,
mijn hond heeft moeite met wisselen van kvv
ik heb hem energique 4 gegeven de 5 weken.
toen had hij er geen zin meer in
hij lust liever smuldier compleet.
toch zou ik ook nog graag carnibest willen proberen.
de groothandel raade mij de light versie aan.
in verband met zijn darmen.
ik dacht meer aan lam en rijst.
wat denken jullie?
groetjes sylvia.
Door Shifra en Sharel
#940501
Ik geef mn honden al jaren Carnibest, ik zal er nooit meer van af stappen.
Wat ik je nog wel als tip zou willen aanraden, is om misschien ook de andere versies van Carnibest te geven, zodat het niet eentonig word.
Die van mij vinden alle versies lekker, alleen ze krijgen dan meerendeels de kip en eend versies, omdat ze niet zo goed tegen de rund kunnen.
Maar dat was even van tevoren goed uitvogelen, en nu krijgen ze waar rundvlees of pens in verwerkt zit, 1x in de week en dat gaat prima.

Fijn gezicht is dat he, als ze er zo van smikkelen.
En dat slome, kan nog van de loopsheid zijn hoor, komt wel weer goed.

Gr Rolanda
Door strid
#940579
ik geef mij hond nu zo'n 2 weken CB (ik heb 20 x 1 kg gekocht wegens korting..)ze is al een stuk opgeknapt, maar ik hoop dat ze nog meer energie krijgt... Het heeft misschien te maken met haar loopsheid, maar die is toch al 6weken geleden opgehouden, dus dat heeft vermoed ik geen invloed meer(??)
weet iemand misschien nog een variant van cb  die wellicht meer energie geeft, zoda ik de volgende keer 20 kg van dat soort kan kopen???
en nog een vraagje, ik gaf mij hond altijd  paar eetlepels roer.  dat vindt ze gewoon lekker.
kan ik dat door blijven voeren???
ik hoor (weer) graag)
Door K&D
#940617
Ik vermoed dat dat biogarde roer is. Dat kun je rustig blijven geven. Is prima. En wat energie betreft....zo'n 8 weken ná de loopheid kunnen teefjes last krijgen van schijnzwangerschap. Ze zijn in huis slomer, mopperig, sparen sokken, ballen en botjes, maar zijn buiten net zo vrolijk als altijd. Dus als de loopsheid van je teefje 6 weken geleden is........ ;) je ziet het zo...als er wat vocht uit de tepels komt als je er zacht in knijpt dan is ze schijnzwanger.
Niet te veel over de buik aaien, dat stimuleert alleen maar melkgift. Een beetje kamferolie kalmeert de tepels en laat de bloedvaten samentrekken zodat de melkgift niet erger wordt.
Het beste is veel afleiden, bewegen, wandelen, spelen en  botjes, sokken en ballen die ze adopteert als pup weghalen en je hond iets minder eten geven. Zodra je denkt dat de periode weer voorbij is kun je weer de normale hoeveelheid gaan voeren.
Als ze veel last heeft kun je ook iets homeopatisch geven, zoals Ablavetsem of Puur Schijnzwanger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door