Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#939530
??? Ben nu bijna 2 weken aan het lezen , inkopen en ben begonnen met voeren. Maar hoeveel ik precies van wat moet voeren vind ik toch nog ingewikkeld hoor. Ik probeer het orgaan vlees niet te veel te geven ( niet in iedere maaltijd) en 1 of 2 keer per week vis ( wijting, zalmkop, sardientjes ) Verder ben ik begonnen met kippennekken, kippootjes, schapenpens /hart/longen/lever/nier. Runderpens, bibi natuurmix.Morgen komen er kipkarkassen bij en rundvlees ( entrecôte ). Ik moet nog achter bv ribben aan en konijn.
Verder maak ik groentenmix met yoghurt en soms knoflook, verder tuinkruiden, olijfolie en allerlei groenten en fruit wat ik voorhanden heb.
Ik probeer 65 % vleesbot en spiervlees, 15 % groentenmix en 20 % orgaanvlees aan te houden gemiddeld. Maar vanavond hadden ze bv vis met een beetje groentenmix en vanmorgen bibi met een tafelrestje.
Gisteren hadden ze kipkarkas en kipfilet en een stukje schapenlever ( klein ) en s`avonds runderpens met groentenmix. zo probeer ik iedere dag wat anders te geven. Ik heb 4 honden, 2 jacks en een labrador en een mix van 6 mnd en 17 kg zwaar.
Ben ik zo een beetje op de goede weg??? :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#939533
[quote="Edelgrijsje"]
??? Ben nu bijna 2 weken aan het lezen , inkopen en ben begonnen met voeren. Maar hoeveel ik precies van wat moet voeren vind ik toch nog ingewikkeld hoor. Ik probeer het orgaan vlees niet te veel te geven ( niet in iedere maaltijd) en 1 of 2 keer per week vis ( wijting, zalmkop, sardientjes ) Verder ben ik begonnen met kippennekken, kippootjes, schapenpens /hart/longen/lever/nier. Runderpens, bibi natuurmix.Morgen komen er kipkarkassen bij en rundvlees ( entrecôte ). Ik moet nog achter bv ribben aan en konijn.
Verder maak ik groentenmix met yoghurt en soms knoflook, verder tuinkruiden, olijfolie en allerlei groenten en fruit wat ik voorhanden heb.
Ik probeer 65 % vleesbot en spiervlees, 15 % groentenmix en 20 % orgaanvlees aan te houden gemiddeld. Maar vanavond hadden ze bv vis met een beetje groentenmix en vanmorgen bibi met een tafelrestje.
Gisteren hadden ze kipkarkas en kipfilet en een stukje schapenlever ( klein ) en s`avonds runderpens met groentenmix. zo probeer ik iedere dag wat anders te geven. Ik heb 4 honden, 2 jacks en een labrador en een mix van 6 mnd en 17 kg zwaar.
Ben ik zo een beetje op de goede weg??? :-\
[/quote]

Gaat hartstikke goed zo :)  en in het begin is het misschien even puzzelen, maar als je een poosje verder bent dan doe je het ook net zo makkelijk uit de losse pols.
Door Edelgrijsje
#939550
OO, gelukkig :), ik doe m`n best en ze mogen natuurlijk niks tekort komen.
Af en toe is er nog een poepje een beetje papperig, maar echte diaree hebben ze niet, ik kijk goed naar hoe ze reageren, kan ze soms alleen niet terugvinden ;D
De gebitten zijn al wel stukken schoner en daar ben ik heel blij mee, daar ik m`n ene jack  z`n tanden al 2 keer heb laten schoonmaken bij de DA.  :( dat hoeft hoop ik niet meer  :)
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op wo 26 mar 2008, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#939808
Je menuutje ziet er prima uit hoor. En ik moet me ook even bij Staftime aansluiten. Wat een ontzettende leuke hond :smitten: ! Die oren!

Wat is het voor een hond?
Door Edelgrijsje
#939883
haha, ja dat is een mix uit Spanje, ik denk dat er Podenco inzit met nog iets.  Mijn man was opslag verlieft toen hij bij ons in de opvang kwam en hij mocht niet meer weg  ;D Hij is pas 6 maanden  en al net zo groot als m`n Labrador reu :o 8)
leuk dat jullie hem ook mooi vinden ;)
Door Lizzy
#939898
[quote="Edelgrijsje"]
haha, ja dat is een mix uit Spanje, ik denk dat er Podenco inzit met nog iets.  Mijn man was opslag verlieft toen hij bij ons in de opvang kwam en hij mocht niet meer weg  ;D Hij is pas 6 maanden  en al net zo groot als m`n Labrador reu :o 8)
leuk dat jullie hem ook mooi vinden ;)

[/quote]

Hij is echt helemaal geweldig :smitten:! Ik ben gewoon een beetje jaloers ;D.
Door Edelgrijsje
#939924
Hij is ook gaaf en ondeugend!!! ??? Gisteren heeft hij de fricandellen  van het aanrecht gestolen en opgegeten >:( ze waren nog niet eens gebakken!! Is misschien wel een ieniemienie beetje barf ;D

Vandaag ga ik entrecôte proberen, een slager bij ons heeft een partij die net iets te lang in de luchtdichte verpakking heeft gezeten en daarna is ingevroren. Hij kan het niet meer verkopen aan mensen daar het net een beetje zuur is. Ik vroeg op een ander forum aan iemand die al lang barft of dat kon, die zei dat ik dat rustig kon proberen daar honden ook aaseters zijn en het vaak nog lekkerder vinden als het iets minder vers is.
Wat vinden jullie?
Afbeelding Storm samen met m`n Jolie
Door Lizzy
#939931
[quote="Edelgrijsje"]
Hij is ook gaaf en ondeugend!!! ??? Gisteren heeft hij de fricandellen  van het aanrecht gestolen en opgegeten >:( ze waren nog niet eens gebakken!! Is misschien wel een ieniemienie beetje barf ;D

Vandaag ga ik entrecôte proberen, een slager bij ons heeft een partij die net iets te lang in de luchtdichte verpakking heeft gezeten en daarna is ingevroren. Hij kan het niet meer verkopen aan mensen daar het net een beetje zuur is. Ik vroeg op een ander forum aan iemand die al lang barft of dat kon, die zei dat ik dat rustig kon proberen daar honden ook aaseters zijn en het vaak nog lekkerder vinden als het iets minder vers is.
Wat vinden jullie?
Afbeelding Storm samen met m`n Jolie
[/quote]

Zit er bot aan, aan een entrecôte? Als er wel bot aan zit: even kijken of dit niet te hard is. Zonder bot : gewoon geven! Honden eten zelfs lijken van konijnen die al weken dood zijn, pas deed mijn Linga dat nog :-X. Honden zijn inderdaad ook aaseters.

Wat een ontzettende leukerds, je honden!
Door Edelgrijsje
#939934
Nee, er zit geen bot aan, het zijn lappen, normaal kosten die minstens 11 euro de kilo, ik mag het voor 2 a 2,50 de kilo kopen :D
Jolie had laatst ook een dood konijn opgegeten die er al een paar dagen lag  :P
Afbeelding dit zijn de ander 2 Max en Milo en Storm toen hij 4 maanden was ;)
Door Staftime
#940143
Een frikandel is niet rauw hoor, die zijn al gekookt voor je ze in de frituur doet.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je man hopeloos verliefd is geworden op deze hond, wat een prachtig dier! En die uitstraling.... geweldig echt waar!
Door Edelgrijsje
#940264
Oeee, ik zit helemaal te blozen hier achter de pc ;) ja, hij is leuk, maar nog zo één vinden zal moeilijk zijn :-\

Heb net groentenmix gemaakt, andijvie, broccoli,  3 eieren (verse), knoflook 2 tenen, 1 sinasappel een wortel en een restje volkorenmacaroni, mmmm, ze mochten de schaal uitlikken :mbounce:.Ik weet het niet hoor, maar volgens mij heb ik 4 vuilnisbakken, ze eten echt alles!! :o :) De entrecôte ging erin als koek! Ook heb ik vanmiddag wildkarkas gehaald bij de poelier. Nu weet ik alleen niet wat voor vlees het is, ik denk haaskarkas. Het is heel donker vlees ( bruinrood ) met botten , het waren lange stukken 20  á 25 cm. Wie weet dat?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door