Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#939303
Hoe vaak, hoe veel en voor hoe lang?! ::) ;)

Misschien weten enkele van jullie nog dat Noa vorig jaar blaasstenen had. Die zijn operatief verwijderd. Natuurlijk kwam de DA met zijn dieetbrokken aanzetten maar na wat heen en weer gepraat bleek dat ik ook wel iets kon kopen om over haar eigen voer kon doen en dat dan ook een verzurende werking had.

Ik heb geen brokken gekocht en ook geen "middeltje" maar ben Noa appelazijn gaan geven. Elke dag wat druppels over haar voer. Maar na verloop van tijd begon ik het steeds vaker te vergeten tot ik er uiteindelijk mee gestopt ben :-[ :-[ Met Noa ging/gaat alles prima....

Vorige week kwamen we terug van een weekje vakantie en vond ik naast de kattenbak een plas....en geen gele plas maar een wat rode plas :-X Noa op de bak gezet, soeplepel erbij en..shit....dat wat ik zag was geen gele urine. Oke ook niet echt bloedrood zoals eerst maar toch...
Gelijk de fles appelazijn er weer bij gepakt en haar weer een aantal druppels door haar kvv gegeven plus ook wat extra water erdoor. Ik heb het idee dat Noa niet zoveel drinkt en wat extra "spoelen" daar binnen kan geen kwaad lijkt mij....
Een aantal dagen laten weer Noa op de bak, lepel erbij......huh?! Gewoon netjs gele urine.....Dag erna...weer niets bijzonders...
Tobias op de bak....ook gewoon netjes gele urine.....

Werkt die appelazijn dan zo snel?!
Maargoed, ik ben hevig geschrokken en wil mijn  leven beteren....Dus de fles appelazijn staat weer trouw op het aanrecht.
Maar.....hoeveel zou ik haar nu gaan geven?! En voor wat voor periode, of gewoon voor altijd?! Zijn er nog andere dingen die ik erbij "moet" geven of dingen die beter zijn dan appelazijn?!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#939874
Stress is een belangrijke oorzaak van bloed in de urine. Dus dat zou meegespeeld kunnen hebben. Zeker met vakanties, dat geeft vaak veel stress bij katten.
Lukt het je om de pH geregeld te controleren? Je zou de appelazijn kunnen afstemmen op de pH.
Door zurca
#939985
Stress....daar heb ik helemaal niet aangedacht..
Noa is over het algemeen een "koele kikker" maar het zou heel goed kunnen met een broer die je eens als "sprinkussen" gebruikt ::)

Ik ga bij de DA even strips bestellen om zelf de PH te kunnen meten! Urine opvangen is geen probleem dus het moet te doen zijn ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door