Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#939224
Ik ben sinds vorig jaar met kvv begonnen.
Maar nu wil ik een keer kippenekken geven om het later wat uit te breiden.
Hier in ons dorp is geen poelier ,dus ik dacht ik vraag het aan de poelier op de markt.
Hij vroeg dus wat ik er mee van plan was ,en hij keek me al aan of hij water zag branden.

ik zeg dat is voor m'n hondje,
Maar mevrouw zegt hij dat is levens gevaarlijk die splinteren.ik zei ja als je ze kookt.
Hij vond het maar raar .
Dus ik heb nog geen kippenekken.
Het leek me zo lekker voor haar,om wat te doen te hebben ,ze is ruim 14 jaar.
Lopen gaat niet zo goed meer maar lekker eten is ze nog voor te porren.
Maar mijn vraag is nu wat kan ik dan geven.
Door Shifra en Sharel
#939230
Ik geef die honden van mij altijd kippennekken, geen probleem hoor.
De 1 kauwt volgens mij niet eens, die heeft het zo snel op, en de anderen doen er wat langer over(Ik heb er 1 die komt wat tanden en kiezen tekort).
Bij de 1ste keer vond ik het ook wat eng, en hield het toen vast, zodat ze er van konden bijten, maar nu gaat het erin alsof het koek is.

Gr Rolanda
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#939232
waarom gaf hij je die kippenekken niet??
Rare man..
Is er niet een islamitische slager bij je in de buurt?
ellen
Door laura86
#939235
Je zou kipkarkassen kunnen proberen, maar daarmee heb je hetzelfde probleem denk ik. Zitten er in de buurt niet nog meer poeliers of islamitische slagers of iets dergelijks?

Bij de supermarkt zou je kippenvleugels kunnen halen, maar die zijn alweer een stukje harder.
Door *Natasja*
#939236
Dus je hebt geen kippenekken omdat de poelier het er niet mee eens was dat je ze aan de hond gaf? Dat gaat hem toch niks aan? Of had hij ze gewoon niet?
Door judith1967
#939250
Wat een rare.
Snap wel dat die mr je probeert te helpen,maar dan moet ie wel het juiste antwoord geven

Rauw splintert het niet,gekookt wel!!
 
Door Naomi
#939268
Hij had ze gewoon niet .er werd nooit naar gevraagd
Er zit hier verder niets in de buurt helaas .
Ik heb geen auto.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#939271
Naomi schreef: Hij had ze gewoon niet .er werd nooit naar gevraagd
Er zit hier verder niets in de buurt helaas .
Ik heb geen auto.
maar zou ie voor jouw dat niet kunnen regelen dan?
Wat kippenekken en karkassen per week, hier ook gedaan en de poelier gaat het nog leuk vinden ook.
Zelfs de organen werden voor me bewaard!!
Is er niemand in de buurt met wie je mee zou kunnen bestelen bv bij Herby?
ellen
Gebruikersavatar
Door Binno
#939276
De poelier op de markt waar ik ze ging halen zei hij 'oh maar ik krijg hier wel meer mensen die dat aan hun hond geven, en in de soep is dat ook lekker'
Hij had ze niet bij, maar kon ze wel makkelijk bestellen en dan kon ik ze de week daarop afhalen.
Door Naomi
#940109
Ik ben later terug gegaan naar de poelier ,en als ik het wilde zou hij wel 3kg mee mee nemen ,dus toch nog wel aardig,is 2 euro per kg een redelijke prijs ,heb hier geen notie van.
Door dorinekok
#940141
nee ik vind 2 euro per kilo wel heel erg duur. Maar je hebt alvast iets om te beginnen. En als jij het kunt betalen... dan is duur een relatief begrip. Zelf krijg ik ze voor niks maar ik lees hier ook over 50 cent per kilo of 1 euro. 2 euro is dus wel aan de hoge kant
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door