Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#939011
Ik open maar even een nieuw topic, maar heeft iemand daar ervaringen mee? En dan bedoel ik preventief, nog voordat er uberhaupt een torsie heeft plaatsgevonden... Ik zit te dubben over Sophie, haar maag en haar endoscopie. Iemand deed mij de suggestie haar maag preventief vast te laten zetten. Eerlijkheidshalve lijkt mij dat misschien wel nuttiger dan een endoscopie waar de kans groot van is dat er geen uitslag uitkomt behalve 'dilatatie'.

Afijn, heeft iemand ervaringen met deze ingreep bij een gezonde 'ongetorseerde' hond?
Door Ine
#939060
Volgens mij is het vastzetten van de maag niet altijd effectief.
Er staat nog ergens een topic van Wapper van Erna (volgens mij), waar het niet echt geholpen heeft.
Ik snap jouw dillemma wel hoor, zoiets blijft altijd door je hoofd spoken! :-\
Door Ine
#939064
Ine schreef: Volgens mij is het vastzetten van de maag niet altijd effectief.
Er staat nog ergens een topic van Wapper van Erna (volgens mij), waar het niet echt geholpen heeft.
Ik snap jouw dillemma wel hoor, zoiets blijft altijd door je hoofd spoken! :-\
Ik heb gezocht, maar kan niets vinden.
Misschien weet Lizzy het nog? :-\
Door *Nicole*
#939072
Ik ken iemand bij haar teef net na de bevalling had zij een maagtorsie en was kantje boord. haar maag is vastgezet. Bij de dochter van de teef is tijdens de sterilisatie gelijk de maag vast gezet. Geen complicaties na de operatie alleen paar dagen duf waarschjinlijk was de narcose wat te zwaar. Wel eerste week slecht eten en drinken. Blijkt dat ze er misselijk/beroerd van kunnen worden
Door Lizzy
#939080
Ja, Wapper z'n maag was vast gezet en hij kreeg ondanks dat toch een nieuwe maagtorsie. En dit zie je helaas veel vaker. Ook bij Duitse Doggen. In Belgie is het een tijdlang heel normaal geweest om bij een Duitse Dog pup/jonge hond de maag vast te laten zetten. Standaard. En bij mijn weten was het verschil in torsies niet spectaculair.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#939160
Ik weet dat vroeger sommige Duitse Dogmensen bij de sterilisatie de maag lieten vastzetten. Helaas laten magen na verloop van tijd weer los, dus dat werkt niet. Er is wel een onderzoek ergens waarbij gekeken werd wat er geberud was met magen die vastgezet waren en ik geloof dat een groot deel weer los was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door