Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avadena
#938978
Even een vraag betreft de verhouding van verschillende organen.
Mijn honden krijgen samen 400 gram orgaan per week.
Ik heb ergens gelezen dat een hond per week 50 gram lever per 10kg lichaamsgewicht mag hebben. Dit is dus voor Boelie en Senda samen 100 gram lever per week. Er blijft dus 300 gram over. Ze krijgen verder hart, nieren, maagjes en pens. Is het belangrijk om ze bijv. meer nier dan hart te geven, of bijv. meer pens dan kippenmaagjes? Of komen de voedingstoffen in verschillende organen aardig overeen met elkaar en maakt het niet zoveel uit?
Door 202Spots
#939000
Wanneer is zo je assortiment bekijk dan denk ik dat 't niet veel uitmaakt hoor.. ;)
Mijn honden geeft ik heel weinig orgaan(ivm purine gehalte voor Dalmaten)
ze krijgen de lever/hartje en maag wat in de kip zit, af en toe lamshart, en heel enkele keer 'n stukje  lamslever.
Door Lizzy
#939074
avadena schreef: Even een vraag betreft de verhouding van verschillende organen.
Mijn honden krijgen samen 400 gram orgaan per week.
Ik heb ergens gelezen dat een hond per week 50 gram lever per 10kg lichaamsgewicht mag hebben. Dit is dus voor Boelie en Senda samen 100 gram lever per week. Er blijft dus 300 gram over. Ze krijgen verder hart, nieren, maagjes en pens. Is het belangrijk om ze bijv. meer nier dan hart te geven, of bijv. meer pens dan kippenmaagjes? Of komen de voedingstoffen in verschillende organen aardig overeen met elkaar en maakt het niet zoveel uit?
De voedingsstoffen van de verschillende organen komen niet echt overeen. Lever bevat als enige zoveel vitamine A en wat D. Niertjes bevatten ook wel wat vitamine A en D, maar veel minder. Niertjes bevatten weer een leuke hoeveelheid vitamine E en K. En zink en natrium. Hart bevat maar een heeeeel klein beetje vitamine A (verwaarloosbaar). Het bevat daar-in-tegen weer veel ijzer. Pens bevat het minst voedingsstoffen. Maar is vanwege de goede bacterieen heus weer interessant. Dus ik zou zeggen: lekker afwisselen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door