Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#937680
wat zijn de ervaringen met de verschillende merken hondenschoentjes vwb pasvorm, slijtvastheid vd zool/ scheurbestendigheid vh bovenmateriaal en het goed blijven zitten?
het gaat om een border terrier met een teenblessure aan een vd voorpoten.
ik zit vooral te dubben tussen de Neopaws regular, extra of zomer en de Ruff Wear Grip Tex.
lastige bijkomstigheid is dat de kleinste maten vaak nog te groot zijn qua opgegeven breedtematen, helemaal als je ze ook voor de achterpoten zou willen gebruiken.
#939036
Ik heb wel ervaring met schoentjes, maar alleen slechte  :-\ En ik heb geen idee wat het merk was van de schoentjes, ik heb ooit een paar schoentjes bij de Intratuin gekocht en een keer bij de dierenarts en beiden bleven niet goed zitten, dus aan mij heb je niets....
#939187
Laura2004 schreef: Ik heb wel ervaring met schoentjes, maar alleen slechte  :-\ En ik heb geen idee wat het merk was van de schoentjes, ik heb ooit een paar schoentjes bij de Intratuin gekocht en een keer bij de dierenarts en beiden bleven niet goed zitten, dus aan mij heb je niets....
Ik heb dezelfde ervaring en ook geen idee meer welk merk.
Omdat de sok voornamelijk ter bescherming van de pols was, heb ik de zool er uitgeknipt, dat ging wat beter.
#939251
maddoc schreef: wat zijn de ervaringen met de verschillende merken hondenschoentjes vwb pasvorm, slijtvastheid vd zool/ scheurbestendigheid vh bovenmateriaal en het goed blijven zitten?
het gaat om een border terrier met een teenblessure aan een vd voorpoten.
ik zit vooral te dubben tussen de Neopaws regular, extra of zomer en de Ruff Wear Grip Tex.
lastige bijkomstigheid is dat de kleinste maten vaak nog te groot zijn qua opgegeven breedtematen, helemaal als je ze ook voor de achterpoten zou willen gebruiken.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 455.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 620.0.html

heb je hier wat aan?
#939675
http://www.ruffwear.com/Products/dog_boots

Ik heb er al een aantal verkocht en geen klachten. Als de honden ze aan hebben is het net of ze zo zouden afglijden maar dat is dus niet zo. Ze worden tegenwoordig ook gebruikt bij de politiehonden ,in Duitsland geloof ik.

Kan je niet ergens het kleinste maatje passen? Ik heb het tot nu toe altijd kunnen regelen met de leverancier dat er eerst gepast kan worden.
#939745
dankjulliewel. de goedkope heb idd ook uitgeprobeerd en zijn waardeloos.
de link had ik gevonden, en wel wat wijzer van geworden maar had betrekking op  grote honden en het oude model Ruff Wear en de Grip Trex is heel anders uitgevoerd.

Fido schreef: http://www.ruffwear.com/Products/dog_boots

Ik heb er al een aantal verkocht en geen klachten. Als de honden ze aan hebben is het net of ze zo zouden afglijden maar dat is dus niet zo. Ze worden tegenwoordig ook gebruikt bij de politiehonden ,in Duitsland geloof ik.

Kan je niet ergens het kleinste maatje passen? Ik heb het tot nu toe altijd kunnen regelen met de leverancier dat er eerst gepast kan worden.
Dankjewel, dit wou ik graag weten.  zonder ze in handen te kunnen hebben is het lastig om van de verschillende soorten een goed beeld  te krijgen.  Als je ze zo ziet lijkt het idd alsof dat nooit goed kan blijven zitten, maar blijkbaar dus wel. ik heb gelezen dat de politie in Dusseldorf er nu een proef mee doet. voordeel van de Grip Trex lijkt mij dat de schoen(zool) buigzaam is zodat de voet natuurlijker kan bewegen. 
Dus ik denk dat ik voor de Grip Trex ga, alleen kleinste maat is 5,1cm breedtemaat en haar voorvoeten zijn 4,7 a 4,8cm breed (en haar achterpoten maar 3,2cm). nu heb ik gezien dat er nu ook een soort sokjes, liners, zijn misschien dat het dan past.
ik ben ze hier nog nooit in een winkel tegengekomen anders zou ik ze idd eerst gaan passen.
jij werkt in een dierenartsenpraktijk? mag ik vragen via welke leverancier/groothandel jij ze besteld? missch zou dat ook een optie voor mij zijn.
#939751
maddoc schreef: dankjulliewel. de goedkope heb idd ook uitgeprobeerd en zijn waardeloos.
de link had ik gevonden, en wel wat wijzer van geworden maar had betrekking op  grote honden en het oude model Ruff Wear en de Grip Trex is heel anders uitgevoerd.


Dankjewel, dit wou ik graag weten.  zonder ze in handen te kunnen hebben is het lastig om van de verschillende soorten een goed beeld  te krijgen.  Als je ze zo ziet lijkt het idd alsof dat nooit goed kan blijven zitten, maar blijkbaar dus wel. ik heb gelezen dat de politie in Dusseldorf er nu een proef mee doet. voordeel van de Grip Trex lijkt mij dat de schoen(zool) buigzaam is zodat de voet natuurlijker kan bewegen. 
Dus ik denk dat ik voor de Grip Trex ga, alleen kleinste maat is 5,1cm breedtemaat en haar voorvoeten zijn 4,7 a 4,8cm breed (en haar achterpoten maar 3,2cm). nu heb ik gezien dat er nu ook een soort sokjes, liners, zijn misschien dat het dan past.
ik ben ze hier nog nooit in een winkel tegengekomen anders zou ik ze idd eerst gaan passen.
jij werkt in een dierenartsenpraktijk? mag ik vragen via welke leverancier/groothandel jij ze besteld? missch zou dat ook een optie voor mij zijn.
Ik werk in een da praktijk met dierenspeciaalzaak. Ik bestel ze via de leverancier in Nederland van Ruff wear. Morgen op de zaak zal ik zijn mail opzoeken en je een pbeetje sturen. Woon je in NH?
#940551
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben super tevreden over de neopaws extra. Ik heb 2 paar liggen hier. Bl;ijven zeer goed zitten, mits de juiste maat. Honden vinden ze niet onaangenaam dus zitten er niet aan te bijten. Absoluut top. Ik zou geen andere meer willen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door