Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisha
#938629
Beste forumleden,

Ik heb begrepen dat Haaks Barf door andere samenstellers wordt gemaakt sinds kort. Er zijn nu ook een flink aantal varianten voor katten. Op de site kom ik helaas geen informatie tegen m.b.t. percentages eiwit, vocht, as, vet, fosfor, calcium e.d.

Mijn vraag:

Is er iemand die mij aan deze informatie kan helpen. Wellicht staat het op de verpakking. Wij voeren dit nog niet maar hebben wel plannen in die richting vandaar.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

P.s. bij voorkeur PB a.u.b.
Door flin
#938711
'k denk dat je dit zoekt?
voorheen haaks-barf, nu:

Shaweca:
Wij gebruiken nu ander runderspiervlees en andere groenten. Ook is haak barf niet zo vochtig meer. Wij hebben de komkommer en de te vochtrijke en sterk ruikende groenten eruit gehaald.
De kruidenmix zit er ook niet meer in. Dat was de reden dat het af en toe niet graag gegeten werd.

Je mag altijd komen kijken om te zien hoe we het product maken.

en meer info als je belt miss?
Door Daisha
#938816
Nou nee, niet echt. Het gaat mij echt om eerder genoemde percentages.

Ik wil met name weten wat die percentages zijn. Natuurlijk is het interessant om te weten wat de bron is van voedingsstoffen, dat vermelden ze ook netjes. Maar uh,..komkommer en diverse groenten in kattenvoer ? ? Lijkt mij meer iets voor in een hondenvariant en dan nog,..!

Enfin, heb een informatieaanvraag verzonden en hopelijk reageert men daarop
Door Shaweca
#940236
Graag wil ik even de vragen beantwoorden, helaas hebben we nog geen analyses laten maken, we zijn wel van plan om dat dit jaar nog te laten doen, helaas is keulen en aken ook niet op 1 dag gebouwd.
Voor wat betreft de katten kunnen jullie mij aangeven waar het staat op onze site dat daar groente in zit want er zit in de katten en fretten variant absoluut geen groente, dat is namelijk niet zo goed voor het beestje.
mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag
groetjes
Ragna
shaweca
Door flin
#940492
m'n bovengeschreven stukje was om aan te geven dat Haaks-barf is overgegaan naar Shaweca ,  dit om aan informatie te komen...

[quote="Shaweca"]
Voor wat betreft de katten kunnen jullie mij aangeven waar het staat op onze site dat daar groente in zit want er zit in de katten en fretten variant absoluut geen groente, [/quote]

dat staat er ook niet, bovenstaande gaat over de nieuwe (?) hondenvariant

-we zien de analyses tegemoet!  :)
Door *wendy*
#940661
Ik heb voor mijn eigen kat 1 rolletje zalm besteld.
Toch maar weer eens proberen. CB, Bibi en Bandit moet hij niet, dus zal dit waarschijnlijk ook niet lukken.
Maar aan 1 rolletje kan ik me geen buil vallen  :D
Door rawfan
#940676
Hello Ragna,
Ik zag op de verpakking van de kip-lammix voor katten dat er groenten in de mix zijn. Dit was vorige week in De Vergulde Hond.  De kip, kip-paard en zalm hadden geen groenten in de ingredientenlijst.
Was dat een drukfout?

Gr
G
Door Shaweca
#940729
dat klopt dat was de verkeerde stikker het is hier fout gegaan, er zitten geen groenten in de verpakking waarop staat dat er groenten in zitten
Door Daisha
#940959
Dirk, Regna,

Het telefoongesprek met Dirk gisteren was heel verhelderend. Ik ga met alle vertrouwen onze 4-eenheid Haaks Barf als proef voorschotelen.

Zodra de analyses bekend zijn zie ik die graag tegemoet.

Bedankt voor jullie reactie,
Door rawfan
#941057
Bedankt voor de snelle reactie  :) ik ga morgen even langs om wat kip-lam te kopen. Mijn katten willen heel graag variatie in hun dieet en nóg een optie is geweldig!
Door Loeka
#968802
Gisteren heb ik mijn kattenbende Haaksbarf voorgeschoteld. De Konijn variant. Heerlijk gesmult hebben ze! De makkelijke eters werden er wild van  8) Maar ook de moeilijkere eters aten het met smaak. Helaas is het een flink stuk duurder dan Carnibest. Als ik kijk naar de grootverbruikprijzen(100 kg of meer) dan is dan een verschil van 1 euro per kilo  :-\ Ik heb alleen gekeken naar de Kip variant omdat ik van CB ook nooit de lam enzo bestel.
Het is ook nog duurder dan Bibi wat per halve kilo gaat, ook hier weer grootverbruik prijzen gerekent.
Door verwonderd
#968840
[quote="rawfan"]
Dit was vorige week in De Vergulde Hond.  [/quote]
heee, in Amsterdam?!?!?!?
Door Huskymeisje
#975663
Ik heb een paar proefrolletjes gekregen vandaag. Ze krijgen het vanavond voor het eerst. Ben heel benieuwd. Ik heb al verschillende merken kvv voor katten geprobeerd en dat blieven de dame en heer niet. Heb het ook op verschillende manieren aangeboden zoals met blikvoer mengen of sardientjes uit blik erbij. Jut en Jul eten dan het lekkere erom weg en de kvv blijft liggen  :-\. Dit is echt mijn laatste hoop. Klinkt heel dramatisch maar ik maak me eerlijk gezegd niet al te druk. Mijn katten zijn 12 en 13 en wanneer ze echt niet willen dan blijven ze op brok. Het is dan niet anders. Maar een eventuele nieuwe kat heeft niets te willen!
Door mirdj
#976536
Ik heb ze vandaag voor het eerst lam gegeven, maar ik was niet echt blij met de samenstelling. In het topje van de 500 gr rol zaten 3 complete niertjes. Aangezien mijn katten die dus duidelijk niet hoeven betekende dat wel dat ze een stuk minder te eten hebben gekregen als de bedoeling was. Ik hoop dat dit niet in de rest van de rol zit.

Verder vonden ze het overigens wel lekker en hebben ze het wel gewoon opgegeten (op de niertjes na)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door