Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rineke
#93876
In bibi zit ook rijst, krijgen de honden dan toch niet te veel koolhydraten binnen ?

Ik moet zeggen dat Whisky het er heel goed op doet, hij krijgt eigenlijk de hele week bibi, soms alleen 'smorgens, krijgt hij 's avonds vers vlees, of bot.
En 1 dag in de week krijgt hij alleen maar pens, vindt ie heerlijk.

Hij is nu 10 maanden en nadat hij 2 maanden oud was kwam ik op jullie site terecht en sindsdien heeft hij nooit meer brokken gekregen. (Alleen als beloning voor onderweg 1 klein brokje)

Maar omdat er toch altijd gezegd wordt dat een hond geen koolhydraten nodig heeft, vraag ik me af waarom Bibi alles met rijst mengt !
Door Lizzy
#94022
Hoi Rineke, ieder versvleesvoer gebruikt rijst. Dus ook Bibi. Het percentage wat Bibi gebruikt aan granen is erg klein. Bij mijn weten is het koolhydraatgehalte 3%.

Waarom ze het er precies in stoppen weet ik niet. Ik denk dat men er vanuit gaat dat een hond een klein percentage koolhydraat nodig heeft.
Door Timmy
#94080
In principe heeft een hond geen koolhydraten nodig, maar ze stoppen het erin omdat ze een kleine toename van fermentatie in de dikke darm veroorzaken.

Gr.
Linda
Door Sander
#94083
Een hond heeft in principe weinig tot geen koolhydraten nodig, maar onder bepaalde omstandigheden kan het wel handig zijn als er wat koolhydraten in het voer aanwezig zijn. Tijdens zwangerschappen bijvoorbeeld. Koolhydraten zijn namelijk nodig voor het verteren van vetten. In Bibi zitten echt heel weinig koolhydraten, dus maak je daar maar geen zorgen over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door