Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#938260
hallo iedereen,
18dec 07 werd bij zorro milt met tumor verwijderd...uitslag...maligne kanker met geen zichtbare uitzaaiingen.
onze da startte op 2 januari met preventieve chemokuur in tablet vorm .....omdat het echt om een slechte kanker ging en de kans op uitzaaiing heel groot was.
alles verliep prima tot vorige week.... zorro liet alle remmen los en speelde erop los met onze jonge collie van 8maanden...zorro is trouwens bijna 10 maar nog steeds in TOPconditie!!! de dag erna was zorro SUPERmoe; deed niks anders dan slapen en had geen kracht om te eten.
zijn onmiddelijk naar DA gereden en ze dacht direct aan bloedarmoede door de overdaad, maar eerst de bloedprik en het resultaat afwachten.
sanderdaags kregen we de uitslag, inderdaad een acuute anemie door te veel energie te verbruiken. we moeten hem dus nu goed in het oog houden want zorro denkt dat hij nog een jong ventje is.
we hadden terwijl een volledige check up van het bloed laten doen ivm de kanker....geen alarmerende resultaten wel was de ureuwaarde iets verhoogd en de leverwaarde
waarschijnlijk ook door de chemo die we ondertussen al serieus aan het afbouwen zijn.
ik vraag me af of ik op speciale dingen moet letten wat betreft de voeding?
ik kombineer kvv en vers.
deze middag kreeg hij lamspens met een mix van brocoli en rode biet.
ik varieer enorm....rund,paard,kip,konijn,pens,rudshart,enz....
zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten ivm met zijn nietjes en lever?
hij krijgt nu ondersteuning voor zijn lever; ieder morgen een koffielepel sedochol siroop en 2 tabletjes curepar.
ik geef nu ook een kuurtje ijzertabletten (1 maand)
ik vind dit een super interessant forum en heb al veel gelezen over lotgenoten met een kankerpatiëntje :-)
kanker is een vies beest maar wij willen alles doen om onze lieverd zo lang mogelijk in een optimale conditie een luxeleven te gunnen!
we gaan hem nu iedere drie maand laten bloed prikken of als er iets verontrustends is direct ingrijpen!
zorro is een langharige duitse herder die 2 american collies als vriend heeft.
de drie jongen slapen rond ons bed en smorgen komen ze eventje groeten op het bed  ;)
alle tips zijn welkom!!!
groetjes peggy
#938274
pfff het is een heftige geschiedenis zo... Het enige wat ik weet is dat je bij tumoren/kanker absoluut koolhydraatvrij moet gaan voeren. Dus geen KVV meer omdat daar meestal granen/rijst in zitten.
Ook met je groenten zou ik kiezen voor groenten met zo min mogelijk koolhydraten.
#938278
Hai Peggy, hier een 'lotgenoot', bij Gitte zijn al meerdere kwaadaardige bulten weggehaald, maar ze heeft geen chemo gekregen (mijn keuze). Dus met dat traject heb ik geen ervaring.
Bij Gitte zijn er veel uitzaaiingen en het is bij haar pappen en nathouden en zorgen dat het groeiproces zich zo langzaam mogelijk ontwikkeld. Dat doe ik door haar geen koolhydraten te geven. Koolhydraten zitten in rijst, graan en sommige groentes zijn ook meer koolhydraatrijk als de ander. Bij groentes ben ik minder streng in de leer maar let er wel een beetje op.
Ze krijgt verder elke dag visolie, 3 soorten Schüssler zouten om tekorten op celniveau aan te vullen, bioresonantiemineralen en 2 soorten Chinese kruiden.
Ik zou je aanraden om met een hollistisch DA of klassiek homeopaat contact op te nemen, die kunnen vaak nog heel veel doen ter ondersteuning van de chemokuur, dus om de conditie van jouw hond zo goed mogelijk te houden.
Ik hoop dat je nog lang van je 'ventje' kunt genieten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door