Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#936594
het is pasen dus ot en sien krijgen ook lekker te eten  :D

helaas waren de hamsters en nijntjes op, en nijn van mn zus mocht niet in ot.
desondanks heb ik moeders wel voor andere dingetjes op pad gestuurd. zo krijgt ot mooie witte ratten zo groot als ot zelf zowat (meneer koekje was al bang dat sien in de verkeerde witte 'rat' zou gaan bijten wellicht) en wat muisjes als lekker hapje.
sien heeft dikke gepluimde kwartels van de poelier gekregen (dus van die dure dingen die eigenlijk voor menselijke consumptie zijn, die vindt dikke sientje het lekkerst) en een duif. ik geloof dat het een houtduif is.
de duif heeft nog wel veertjes, dus die zal ik even voor haar moeten pluimen. bij mijn weten is duif iets goedkoper dan kwartel, en wellicht makkelijker aan te komen, viavia enzo.

maar ik vind het best spannend, aangezien sien nog nooit eerder duif heeft gegeten, en over de andere prooitjes moeilijk doet. wat ze aan gevogelte heeft gegeten (kip, kalkoenspiervlees, parelhoen, eend en hele kwartels) gaat er wel goed in.
is duif net zo hard als kwartel? gaat ze het gewoon goed wegkrijgen, of moet ik hem even voormeppen?
en hoe zit het met de smaakbeleving? kan ik ervan uitgaan dat ze duif ook lekker vindt, net als kwartel?
Door flin
#936808
[quote="koekje"]
bij mijn weten is duif iets goedkoper dan kwartel, en wellicht makkelijker aan te komen, viavia enzo.
is duif net zo hard als kwartel? gaat ze het gewoon goed wegkrijgen, of moet ik hem even voormeppen?
en hoe zit het met de smaakbeleving? kan ik ervan uitgaan dat ze duif ook lekker vindt, net als kwartel?[/quote]

of de duif of kwartel duurder danwel goedkoper is hangt volgens mij helemaal van de poelier af, (in elk geval van onze);
afgelopen vrijdag, wat later op de markt, en 'k krijg (helaas bij gebrek aan duif) de laatste 3 kwartels mee voor 3 euri..
.( 't hangt er dus maar net vanaf welk knopje op de kassa hij gebruikt, de 'diervoederknop' of de overheerlijke 'kwartelknop') ;D ;D

afgelopen week stond er hier dus regelmatig duif op 't menu, en onze poelier had er dus ook 2 wilde duiven bij gedaan;
deze waren volgens de katten nòg smakkelijker ::) dan de tamme maar naar mijn idee was't bot wel iets harder,
maar jah, er hing dan ook geen plakkertje meer aan van de geboortedatum/leeftijd van de beessies, dus echt vergelijken gaat helaas niet...
de tamme duiven, leken kwa bothardheid idd erg op kwartel of jonge-kipkarkas...
en duif vinden ze hier nòg lekkerder dan kwartel....

[quote="koekje"]
het is pasen dus ot en sien krijgen ook lekker te eten  :D[/quote]

alsof ze't anders zo matig hebben, niet? ;D ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#937207
ot moest bijna huilen van geluk; een hele grote lekkere rat, én een grote duif met veren (ik kreeg hem niet helemaal gepluimd).
sien vond de duif eng, die ging onder het bed zitten. ot pluimde een stukje duif, en sien wilde toch even eraan ruiken. de geur was goed, en ze mepte ook even tegen de rat aan.

ik denk dat de duif wel in iemand zal gaan.
Door Mevroi Kruim
#937306
;D ;D ;D ;D  die Otje  ;D ;D

Duif vinden ze hier geweldig, vooral wilde duif, maar idd zijn de botten wel een stuk harder dan kwartel. Maar op gaan ze!
Gebruikersavatar
Door koekje
#937363
ot heeft de duif nogmaals vakkundig naar de duivenhemel gebracht (nek doorgebeten), maar voor de rest is er weinig mee gebeurd. sienn zegt dat ze best honger heeft.
ik ga zo de duif in 2en hakken, in de hoop dat ze toehapt. ze vinden beiden de duif wel erg groot.
ik ook overigens.
Gebruikersavatar
Door koekje
#937384
had ik ook maar gewoon brokkenkatten.
of cavia's. of wandelende takken.

een hele duif in 2en hakken is VIES.
Door Mevroi Kruim
#937391
[quote="koekje"]
had ik ook maar gewoon brokkenkatten.
of cavia's. of wandelende takken.

een hele duif in 2en hakken is VIES.
[/quote]

Jep  :P
Door crutz
#937737
[quote="koekje"]
had ik ook maar gewoon brokkenkatten.
of cavia's. of wandelende takken.

een hele duif in 2en hakken is VIES.
[/quote]

t is smerig ja...wat ik soms doe als ik ze moet helpen (Cyclone hier nu omdat hij itt Hurri destijds wat last heeft van het wisselen en moest Hurricane in het begin helpen met duif omdat hij hem idd wat groot vond...)
is de borstkast open knippen zodat ze van binnenuit kunnen eten en ik hem niet helemaal hoef te slopen....was bij Hurri toen hij jonger was wel grappig, want dan dook hij echt die duif in en zat heel zn koppie onder het bloed...:D
Gebruikersavatar
Door koekje
#937799
de gevogelteschaar ligt nog in A'dam. ik denk dat moeders er niet gelukkiger op wordt als ik de gewone keukenschaar daarvoor pak.
Door crutz
#937854
[quote="koekje"]
de gevogelteschaar ligt nog in A'dam. ik denk dat moeders er niet gelukkiger op wordt als ik de gewone keukenschaar daarvoor pak.
[/quote]

gebruik daar altijd een gewone schaar voor.....(wel type stevige keukenschaar hoor...;)) gewoon afspoelen en niets aan de hand...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door