Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Monika
#934767
Hoi,
Ik krijg binnenkort een puppy, en die wil ik Farfood brokken gaan geven. Er wordt daarbij de aanbeveling gedaan zeker 1 dag in de week KVV te geven. Maar, er wordt ook expliciet gezegd; je moet een KVV hebben met vuile pens om de darmflora zijn weerstand te laten opbouwen.
Nu lijkt Carnibest mij een heel degelijke keuze, maar ik kan nergens vinden of er vuile pens in zit? Zo niet, hebben jullie dan suggesties waar het wel in zit?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934794
Hai Monika, leuk een puppy binnenkort! Alvast veel plezier met de voorpret. :D

Ik zou je met klem adviseren om je pup helemaal geen brokken te geven maar alleen maar kvv (of BARF), da's nóg veel gezonder. En zeker omdat bij een pup de darmflora zich nog moet ontwikkelen. De eerste paar maanden van zijn leven zijn daarbij heel cruciaal. Dan kun je altijd nog als hij wat ouder is (en als je dat dan nog zou willen ;)), een paar dagen in de week brokken geven.

Dan even op je vraag terugkomend, in CB zit volgens mij wel pens. Maar wil je 100% zekerheid dan zou ik er een mailtje aan de producent aan wagen.
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 19 mar 2008, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Brecht
#935055
ik zou ook helemaal overstappen op bv carnibest.. de combi brok/vlees zal voor de darmen van je pup niet zo gunstig zijn aangezien het een heel ander verteringsproces heeft. in carnibest zit zover ik weet wel pens, bij de natuur en lams/rijst variant. dusss ik zou lekker helemaal met je pup voor kvv en/of barf gaan en laat die br*kken lekker achterwege!!!  ;)

heel veel plezier met je pupsel  :D
Door cathrien
#936134
Ik ben het met de vorige schrijvers eens laat de brokken maar lekker in de winkel. Ik voer sinds een jaar carnibest natuur en ben er zeer tevreden over. ;)
Door Beppie1
#936290
Wij hebben onze kleine pup direkt overgezet op CB, en ze eet met smaak. En dat terwijl een Shiba nogal nuffig kan zijn met eten
Geen keer is ze met tegenzin aan de bak begonnen

En heel voorzichtig een barfhapje ertussen dooe, genieten doen ze!!!

Ook ik zou helemaal geen brokken voeren  :-\, maar dat is verder natuurlijk jouw keuze
Door Monika
#937684
Oké, stel dat ik dat doe.

Wat kost het per maand om enkel en alleen carnibest te voeren?
Ik krijg een Tatra. Ben heel benieuwd naar de prijs in verhouding tot brokken. Het lijkt mij heel duur maar als dat niet zo is wil ik het best overwegen. Maar ik heb dus geen idee hoeveel je moet voeren en hoeveel dat dus kost per maand (grofweg). Anyone?
Door Do
#937723
[quote="Monika"]
Oké, stel dat ik dat doe.

Wat kost het per maand om enkel en alleen carnibest te voeren?
Ik krijg een Tatra. Ben heel benieuwd naar de prijs in verhouding tot brokken. Het lijkt mij heel duur maar als dat niet zo is wil ik het best overwegen. Maar ik heb dus geen idee hoeveel je moet voeren en hoeveel dat dus kost per maand (grofweg). Anyone?
[/quote]
tja... met een Tatra ben je duurder uit met KVV

hoerveel weet ik niet
ik voer al jaren geen brokken meer dus ik weet niet wat het kost

maar in begin ben je nog duurder uit omdat de pup meer moet eten ik denk dat je dan bv met carnibest uiteindelijk aan de 2 kl per dag komt?

daarna wordt het minder hoor als de hond uitgegroeid is

ik voer hier nu voor een flatcoated 500 gr per dag(de jongste niet die eet nogsteeds 800 gr per dag)

wat zou een tatra eten uiteindelijk? 1 kilo per dag?

ja ik denk dat je duurder uit bent maar als je het geld voor hebt zou ik het zeker niet laten

brok is de grootste prut die er bestaat
Door Ziviaantje
#937774
Er zijn ook goedkopere merken als carnibest. Zelf geef ik Bibi, is er in 4 smaken en allevier zijn ze 2,50 per kilo ( als je meer dan 100 kilo koopt is het voordeliger ). Dat lijkt me goed te doen, want als je een premiumbrok geeft zul je ook zeker zoveel kwijt zijn. En als je een gedeelte gaat barfen kun je het altijd voordeliger maken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#937824
[quote="Monika"]
Oké, stel dat ik dat doe.

Wat kost het per maand om enkel en alleen carnibest te voeren?
Ik krijg een Tatra. Ben heel benieuwd naar de prijs in verhouding tot brokken. Het lijkt mij heel duur maar als dat niet zo is wil ik het best overwegen. Maar ik heb dus geen idee hoeveel je moet voeren en hoeveel dat dus kost per maand (grofweg). Anyone?
[/quote]

Prijzen van KVV weet ik niet meer, maar je kunt zo prijzen opvragen bij de diverse fabrikanten. KVV is in sommige gevallen duurder als brok (is natuurlijk ook afhankelijk met welke brok je het gaat vergelijken), maar je kunt natuurlijk ook de duurdere merken afwisselen met goedkopere zoals Smuldier, Kivo en AHV. En wat ik al zei in een eerder bericht, de eerste maanden zijn het belangrijkst voor de opbouw van de darmflora van een pup, dus ik zou zorgen dat je in ieder geval de eerste cruciale periode 100% vers geeft. En vergeet ook niet de gelijkmatigere groei als ze vers eten, dus minder kans op groeipijnen.
Door K@rin
#937862
Ik zou de pup zeker het eerste jaar op 100 % KVV zetten.
Ik ben fokker van Pyreneese Berghonden en speen mijn pups af met CARNIBEST en heb daar hele goede ervaringen mee en inmiddels zijn er al meerdere Pyr-fokkers, die hun pups afspenen op KVV.
Pups laat ik het eerste jaar opgroeien op 100 % CARNIBEST
Maar, pups die afgespeend zijn op brokken kunnen soms moeilijkheden hebben met de overgang naar CB, omdat daar in verhouding minder pens in zit, dan bij de goedkopere merken.
Pens kan de darmflora bij sommige pups het makkelijkste laten "wennen" aan de overgang naar vers.
Daarom adviseert Farmfood volgens mij "op basis van pens" (vroeger adviseerden zij RODI, maar inmiddels zijn er al veel meer merken)
Zodra de pup hier goed aan gewend is, zou ik toch gaan combineren met bijvoorbeeld CARNIBEST (of BiBi, Bandit) omdat, dat wel degelijk van betere kwaliteit is voor een opgroeiende pup van zo'n groot ras.
Om de kosten te drukken kun je best eens een goedkoper merk, zoals bijvoorbeeld Smuldier tussendoor geven, maar persoonlijk zou ik dat niet 100% gaan geven aan een opgroeiende Tatra-pup.
Door *wendy*
#937960
[quote="Monika"]
Oké, stel dat ik dat doe.

Wat kost het per maand om enkel en alleen carnibest te voeren?
Ik krijg een Tatra. Ben heel benieuwd naar de prijs in verhouding tot brokken. Het lijkt mij heel duur maar als dat niet zo is wil ik het best overwegen. Maar ik heb dus geen idee hoeveel je moet voeren en hoeveel dat dus kost per maand (grofweg). Anyone?
[/quote]

Hey Monika, ik hoef je dus geen pb meer terug te sturen via het blaf zie ik al  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door